Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Ευ Ζην

τελευταία νέα

12 μύθοι για την οστεοαρθρίτιδα, που δεν πρέπει να πιστεύουμε
Δρ. Φώτης Τσούκας, Διευθυντής Ορθοπαιδικής Κλινικής Metropolitan Hospital
Pfizer Hellas: Δωρεά 100 monitors για ΜΕΘ
Και 100.000 προστατευτικές μάσκες για τους επαγγελματίες υγείας


Υπάρχουν καλοί και κακοί χυμοί φρούτων;

8/6/2018 1:48:02 μμ
Ποιες είναι οι υγιεινές επιλογές
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ποιος δεν απολαμβάνει ένα ποτήρι δροσερού χυμού; Το χρώμα είναι ελκυστικό, η γεύση γλυκιά, ενώ κάνει καλό και στην υγεία! Μήπως να το ξανασκεφτείτε; Αν και οι χυμοί φρούτων στην καλύτερη περίπτωση είναι πλούσιοι σε βιταμίνες και άλλα θρεπτικά συστατικά, στη χειρότερη δεν διαφέρουν από μια καραμέλα.

Ποιοι είναι λοιπόν οι «καλοί» και «κακοί» χυμοί και πώς θα ωφεληθούμε περισσότερο;

Κακή επιλογή: Κοκτέιλ χυμών

Όταν επιλέγετε συσκευασμένους χυμούς φρούτων, αναζητήστε στην ετικέτα την περιγραφή, διότι τα «κοκτέιλ χυμών», τα αναψυκτικά με γεύση φρούτων ή τα «φρουτοποτά», δεν είναι αυτό που πρεσβεύουν. Τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα περιέχουν ελάχιστη ποσότητα πραγματικού χυμού. Το κύριο συστατικό τους είναι συνήθως νερό και ζάχαρη ή κάποιο γλυκαντικό, όπως το σιρόπι καλαμποκιού που έχει υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη. Από διατροφική άποψη, οι χυμοί αυτοί μοιάζουν πολύ με τα αναψυκτικά, καθώς είναι πλούσιοι σε ζάχαρη και θερμίδες και φτωχοί σε θρεπτικά συστατικά. Μελέτες έχουν δείξει ότι τα φρουτοποτά με ζάχαρη αυξάνουν τον κίνδυνο παιδικής παχυσαρκίας και τον σχετιζόμενο με αυτή κίνδυνο εμφάνισης προβλημάτων υγείας.

Καλή επιλογή: Λαχανικά

Οι χυμοί λαχανικών είναι ένας βολικός τρόπος να απολαύσετε τα θρεπτικά συστατικά τους, στο πλαίσιο μιας υγιεινής διατροφής. Η λυκοπένη που περιέχει η ντομάτα μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του προστάτη. Ο χυμός παντζαριού μειώνει τη αρτηριακή πίεση του αίματος. Ο πολτός των λαχανικών γενικά είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες και σας βοηθά να ελέγξετε την πείνα σας. Και φυσικά δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο χυμός των λαχανικών έχει πολύ λιγότερη ζάχαρη, όπως επίσης και θερμίδες από έναν κλασικό φρουτοχυμό. Βέβαια, είναι πλούσιος σε νάτριο, εκτός κι αν προτιμάται λαχανικά με χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι.

Το δίλημμα: 100% χυμός φρούτου

Η «διαμάχη» για το φυσικό χυμό φρούτων χωρίς προσθήκη γλυκαντικών είναι ατέλειωτη. Κανείς μεν δεν αμφισβητεί το γεγονός ότι ένας πραγματικός χυμός φρούτων περιέχει βιταμίνες και αντιοξειδωτικές ουσίες, αλλά μπορεί επίσης να είναι πλούσιος σε σάκχαρα και θερμίδες. Ένα φλιτζάνι φυσικού χυμού μήλου μπορεί να περιέχει όση ζάχαρη έχει και μια σοκολάτα. Γι' αυτό και πολλοί διατροφολόγοι συστήνουν την κατανάλωση ενός μόνο ποτηριού φυσικού χυμού την ημέρα.

Καλή επιλογή: Ρόδι

Αν λοιπόν πρόκειται να πιείτε ένα μόνο ποτήρι χυμό την ημέρα, θέλετε να κάνετε την καλύτερη δυνατή επιλογή, άρα θα πρέπει να βρείτε ποιος είναι εκείνος με τη μεγαλύτερη διατροφική αξία. Ο χυμός από ρόδι είναι πρώτος στην λίστα. Είναι πλούσιος σε σάκχαρα και θερμίδες, αλλά σας προσφέρει μια ενισχυμένη δόση αντιοξειδωτικών ουσιών. Οι τελευταίες ενισχύουν την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και αποτρέπουν την εμφάνιση καρκίνου. Σε πρόσφατη μελέτη διαπιστώθηκε ότι 226 γραμμάρια χυμού ροδιού καθημερινά μειώνει την επανεμφάνιση του καρκίνου του προστάτη.

Καλή επιλογή: Κράνα

Ο χυμός από κράνα είναι πλούσιος σε βιταμίνη C, η οποία παίζει μείζονα ρόλο στην υγεία του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, ο φυσικός χυμός από κράνα μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος.

Καλή επιλογή: Μύρτιλο

Συστατικά στοιχεία του μύρτιλου είναι ευεργετικά για την υγεία του εγκεφάλου, σύμφωνα με μικρή μελέτη που έδειξε ότι ο χυμός μύρτιλου έχει θετική επίδραση στη μνήμη των ηλικιωμένων ατόμων, που παρουσιάζουν φυσιολογική εξασθένηση. Όσοι έπιναν δυόμισι φλιτζάνια χυμού μύρτιλου για 12 εβδομάδες είχαν σημαντική βελτίωση στη μάθηση και τη μνήμη, συγκριτικά με εκείνους που δεν έπιναν χυμό.

Καλή επιλογή: Acai Berry

Μόλις πρόσφατα οι επιστήμονες άρχισαν να μελετούν τα οφέλη που έχει για την υγεία, ο χυμός από το εξωτικό φρούτο acai berry που ευδοκιμεί κυρίως στην Νότιο Αμερική. Ήδη έχει διαπιστωθεί ότι είναι πλούσιο σε αντιοξειδωτικά, σε αναλογίες μεγαλύτερες από αυτές του μύρτιλου, της φράουλας και της κράνας.

 

Καλή επιλογή: Κεράσι

Εκτός από την περιεκτικότητά του σε αντιοξειδωτικές ουσίες, ο χυμός κερασιού έχει και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Η κατανάλωση χυμού κερασιού πριν και μετά τη γυμναστική μπορεί να μειώσει τον επαγόμενο από την άθληση μυικό πόνο.

Καλή επιλογή: Κόκκινο σταφύλι

Όλοι φυσικά γνωρίζουμε ότι το κόκκινο κρασί, όταν καταναλώνεται με σύνεση και λογική, κάνει καλό στην υγεία της καρδιάς. Το ίδιο ισχύει και για το χυμό του κόκκινου σταφυλιού. Είναι πλούσιος σε αντιοξεδωτικά, φλαβονοειδή και ρεσβερατρόλη. Το κόκκινο κρασί και ο χυμός παράγονται από τον καρπό, δηλαδή τη φλούδα, το σπόρο και τη σάρκα, ενώ όταν τρώμε φρέσκα σταφύλια συνήθως δεν παίρνουμε όλα τα θρεπτικά συστατικά που περιέχει το κουκούτσι.

Καλή επιλογή: Δαμάσκηνο

Χρόνια τώρα είναι γνωστό ότι ο χυμός δαμάσκηνου μπορεί να ανακουφίσει τους πάσχοντες από δυσκοιλιότητα. Είναι πλούσιος σε φυτικές ίνες και περιέχει επίσης σορβιτόλη, που λειτουργεί ως φυσικό καθαρτικό. Επίσης περιέχει αντιοξειδωτικά, σίδηρο και κάλιο.

Χυμός πορτοκάλι

Είναι ένα από τα σταθερά συστατικά ενός καλού πρωινού γεύματος. Αλλά είναι πραγματικά ωφέλιμος; Τα καλά νέα είναι ότι ο χυμός πορτοκαλιού είναι πλούσιος σε βιταμίνη C. Επίσης περιέχει ασβέστιο και βιταμίνη D, συστατικά που ενισχύουν την υγεία των οστών. Αν επιλέξετε φυσικό χυμό πορτοκάλι, μειώνετε τις θερμίδες, αλλά έτσι έχει και λιγότερα αντιοξειδωτικά.

Παιδιά και χυμοί

Τα περισσότερα παιδιά τρελαίνονται για τους χυμούς! Αλλά οι παιδιατρικές ενώσεις όλων των χωρών έχουν θέσει αυστηρά όρια στην ημερήσια κατανάλωση: Για παιδιά κάτω των 6 ετών, 113-170 γραμμάρια χυμού την ημέρα είναι μια καλή ποσότητα. Για παιδιά 7-18 ετών, η συνιστώμενη ποσότητα είναι μεταξύ 226 και 340 γραμμάρια.


Συμβουλή:

Αν εσείς ή το παιδί σας λατρεύετε τους χυμούς, τότε μπορεί να τους αραιώσετε. Η μείξη του χυμού με νερό βρύσης ή μεταλλικό νερό, συντελεί στον περιορισμό των θερμίδων ανά ποτήρι. Αντί λοιπόν να πιείτε ένα ποτήρι φυσικού χυμού, πιείτε δύο ή περισσότερα μείγματα φυσικού χυμού με νερό, καθΆ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Εναλλακτικά: φάτε φρούτα!

Μια καλή εναλλακτική λύση, είναι φυσικά αντί για το χυμό, να φάτε το φρούτο! Έτσι «εισπράττετε» πολλά θρεπτικά συστατικά που περιέχονται στη σάρκα του φρούτου και στη φλούδα του. Εν αντιθέσει μάλιστα με το χυμό, το πορτοκάλι ή τα φρέσκα μούρα έχει αποδειχθεί ότι βοηθούν στον έλεγχο της όρεξης.

Πηγή
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Και λέει μεγάλες αλήθειες ενημερώνοντάς τα
Ακυρώθηκαν και οι παρελάσεις της 25ης Μαρτίου






Σχετικά άρθρα

12 μύθοι για την οστεοαρθρίτιδα, που δεν πρέπει να πιστεύουμε
Δρ. Φώτης Τσούκας, Διευθυντής Ορθοπαιδικής Κλινικής Metropolitan Hospital
Η Περιφέρεια Αττικής αναζητά εθελοντές
Για τις Μονάδες Φροντίδας Ηλικιωμένων
Covid-19: Νοσούν τα ζώα συντροφιάς και μεταδίδουν τον ιό;
Αθηνά Τραχήλη, Πρόεδρος του Πανελληνίου Κτηνιατρικού Συλλόγου και Αντιπρόεδρος της Πανευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Κτηνιάτρων
Ουροποιητικό: Ποια συμπτώματα χρειάζονται επειγόντως ιατρικό έλεγχο;
Και πρέπει να σας παρακινήσουν να μιλήσετε με το γιατρό σας;