Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Συμβουλές ομορφιάς

τελευταία νέα


Οι σύγχρονες τάσεις στα αντηλιακά προϊόντα φαρμακείου

27/5/2024 10:48:42 μμ
Γράφει ο Ζήσης Γ. Ζάννας, MSc Φαρμακοποιός
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Τα αντηλιακά προϊόντα στον χώρο του φαρμακείου αποτελούν μια ανερχόμενη και δυναμική κατηγορία. Για μια σειρά λόγων που σχετίζονται με την υγεία του δέρματος και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες, το αντηλιακό έχει ξεφύγει από την εποχικότητα που το χαρακτήριζε μέχρι πριν λίγα χρόνια. Με λίγα λόγια αποτελεί έναν καθημερινό σύμμαχο για την υγεία της επιδερμίδας, την αντιμετώπιση της φωτογήρανσης και του δερματικού καρκίνου. Δεν περιορίζεται σε ανθρώπους εκτεθειμένους στον ήλιο λόγω εργασίας κ.λπ. αλλά αφορούν τον γενικό πληθυσμό, βρέφη και παιδιά. Έτσι, ένα αντηλιακό σκεύασμα πρέπει να εκπληρώνει ορισμένες προϋποθέσεις για την ασφάλεια, την αποτελεσματικότητα και το αισθητικό αποτέλεσμα.

«SKINIFICATION»: Η νέα τάση στην αντηλιακή φροντίδα

Οι καταναλωτές αναζητούν αντηλιακή φροντίδα που ξεπερνά την απλή προστασία. Αυτά τα περιζήτητα προϊόντα περιλαμβάνουν διάφορα χαρακτηριστικά, όπως: τον συνδυασμό του SPF με συστατικά περιποίησης δέρματος, την ενσωμάτωση καλλυντικών με χρώμα και ιδιαίτερες υφές ή μορφές, όπως είναι η πούδρα ή το σπρέι. Επιπλέον, οι καταναλωτές προσελκύονται από προϊόντα που προσφέρουν συμπληρωματικά οφέλη που περιλαμβάνουν προστασία από τη ρύπανση, υποστήριξη για την επανόρθωση του δέρματος, αντοχή στο νερό, δράση έναντι των δυσχρωμιών και κηλίδων κ.λπ. Αυτές είναι μερικές από τις νέες τάσεις που διαμορφώνουν τη βιομηχανία αντηλιακής φροντίδας φέτος.

Φιλικό προς το περιβάλλον, προστασία των υφάλων

Οι καταναλωτές συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των προϊόντων αντηλιακής φροντίδας και αναζητούν φόρμουλες που είναι φιλικές προς το θαλάσσιο οικοσύστημα και τους ωκεανούς, βιοδιασπώμενες ή ασφαλείς για τους υφάλους. Αυτές οι οικολογικές καινοτομίες έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν τις ανάγκες μιας διευρυνόμενης ομάδας πελατών. Σύμφωνα με μελέτες, το 64% των καταναλωτών δίνει προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, όταν αγοράζει προϊόντα ομορφιάς. Επομένως, οι επωνυμίες θα πρέπει να ενσωματώνουν πιο βιώσιμες πρακτικές στην ανάπτυξη των προϊόντων τους, όπως η συσκευασία σε επαναγεμιζόμενους ή φιλικούς προς το περιβάλλον περιέκτες.

«Τι SPF να επιλέξω;»

Οι καταναλωτές αναζητούν ολοένα και υψηλότερα επίπεδα SPF λόγω της αυξημένης επίγνωσης των κινδύνων από την έκθεση στον ήλιο και τον καρκίνο του δέρματος. Ωστόσο, είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υψηλότερο SPF δεν ισοδυναμεί απαραίτητα με καλύτερη προστασία, καθώς μπορεί να παραπλανήσει τους καταναλωτές για εκτεταμένη έκθεση στον ήλιο χωρίς να το εφαρμόζουν επαναλαμβανόμενα. Παράγοντες όπως η ποσότητα της εφαρμογής, η συχνότητα και η τεχνική επηρεάζουν επίσης την αποτελεσματικότητα. Οι εταιρείες θα πρέπει επίσης να επικεντρωθούν στην εκπαίδευση των καταναλωτών σχετικά με τη σωστή επιλογή του SPF, εκτός από την επισήμανση για τη σημασία της προστασίας ευρέος φάσματος που περιλαμβάνει την άμυνα κατά των UVA και UVB.

Η προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία δεν είναι μόνο η θωράκιση κατά του καρκίνου. Οι ακτίνες UV προκαλούν μια σειρά από δερματικά προβλήματα, όπως η πρόωρη γήρανση του δέρματος, η μελάγχρωση και η διαταραχή του ανοσοποιητικού. Επιπλέον, οι ακτίνες UV δημιουργούν ελεύθερες ρίζες (ROS), επιβλαβή μόρια που καταστρέφουν το δέρμα. Συνέπεια των παραπάνω είναι η φλεγμονή, η μείωση του κολλαγόνου, η διάσπαση ελαστίνης, με αποκορύφωμα τις ρυτίδες και τον ανομοιόμορφο τόνο του δέρματος. Οι παραγωγοί αντηλιακών θα μπορούσαν να επενδύσουν στην έρευνα και στην ανάπτυξη των πιο υποσχόμενων αντιοξειδωτικών ενώσεων όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Ε και η ρεσβερατρόλη, για προϊόντα αντηλιακής φροντίδας που εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες και ενισχύουν την απόδοση των φίλτρων UV, αυξάνοντας τη σταθερότητα, την απορρόφηση και τη φωτοπροστασία τους.

Φυσικά ή χημικά φίλτρα;

Στη βιομηχανία αντηλιακής φροντίδας, ένας συνεχής διάλογος αφορά τα οφέλη και τα μειονεκτήματα των χημικών και φυσικών SPF. Κάθε τύπος έχει τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά του και η επιλογή εξαρτάται συχνά από το πώς μια εταιρεία επιθυμεί να τοποθετήσει το προϊόν της. Τα χημικά αντηλιακά απορροφούν τις ακτίνες UV και τις μετατρέπουν σε θερμότητα που απελευθερώνεται από το σώμα, σε ελαφριές, μη κολλώδεις φόρμουλες ιδανικές για καθημερινή χρήση. Εν τω μεταξύ, τα φυσικά αντηλιακά στηρίζονται στο δέρμα, αντανακλώντας το φως του ήλιου με μέταλλα όπως το διοξείδιο του τιτανίου και το οξείδιο του ψευδαργύρου. Παρά τη λευκότερη εμφάνισή τους, τείνουν να είναι πιο ήπια στο ευαίσθητο δέρμα λόγω συγκεκριμένων φίλτρων.

Ταυτόχρονα σε άλλες περιπτώσεις αναδιαμορφώνεται το ρυθμιστικό πλαίσιο προς ελαστικότερη κατεύθυνση, περιορίζοντας την καινοτομία. Οι παραγωγοί αντιμετωπίζουν ένα παγκόσμιο ρυθμιστικό τοπίο που περιορίζει τις επιλογές συστατικών SPF, με δια- φορές μεταξύ των χωρών. Για παράδειγμα, η Ευρωπαϊκή Ένωση επικαιροποιεί και διαθέτει έναν πιο σύγχρονο κατάλογο επιτρεπόμενων συστατικών σε σχέση με τις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Αυτή η απόκλιση οφείλεται σε διαφορετικές ταξινομήσεις, με τις Ηνωμένες Πολιτείες να θεωρούν τα αντηλιακά ως φάρμακα χωρίς ιατρική συνταγή, εμποδίζοντας την εισαγωγή καινοτόμων συστατικών. Καθώς αυτό το περίπλοκο ρυθμιστικό τοπίο διαμορφώνει τη βιομηχανία αντηλιακής φροντίδας, η εξισορρόπηση της ζήτησης των καταναλωτών για καινοτομία και η τήρηση των καθιερωμένων νομικών ορίων παραμένει μια σύγχρονη πρόκληση.

Καινοτομία στις συνθέσεις, τις μορφές και την υφή

Οι παραγωγοί πρέπει να επιδιώκουν την καινοτομία, επαναπροσδιορίζοντας την ίδια την ουσία των προϊόντων αντηλιακής φροντίδας. Αυτό περιλαμβάνει τη δημιουργία σκευασμάτων που όχι μόνο παρέχουν προστασία αλλά προσφέρουν και πολυλειτουργικά οφέλη. Για παράδειγμα, τα ελαφριά, μη λιπαρά και ουσιαστικά αόρατα φινιρίσματα, όπως τα αντηλιακά με βάση τη πούδρα, απευθύνονται σε καταναλωτές που αναζητούν εύκολη και άνετη εφαρμογή με ένα γρήγορο πέρασμα (συσκευασίες στικ ή roll-on). Η ενσωμάτωση ευχάριστων αρωμάτων, αισθήσεων δροσιάς και καταπραϋντικών εφέ μπορεί να ενισχύσει την εμπειρία του χρήστη, κάνοντας την αντηλιακή φροντίδα μια απολαυστική τελετουργία.

Διαφοροποιημένες λύσεις για διαφορετικά τμήματα πληθυσμού

Οι καταναλωτές έχουν διαφορετικούς τύπους δέρματος, ανησυχίες και προσδοκίες που συνδέονται με την ηλικία, το φύλο και τον τρόπο ζωής. Οι μάρκες μπορούν να επωφεληθούν από αυτήν την ποικιλομορφία παρέχοντας προσαρμοσμένες λύσεις. Για παράδειγμα, όταν δημιουργούνται προϊόντα αντηλιακής φροντίδας προσαρμοσμένα στα παιδιά, οι εταιρείες μπορούν να αναπτύξουν απλές και ασφαλείς συνθέσεις αντηλιακής φροντίδας, δίνοντας προτεραιότητα στην ασφάλεια του προϊόντος. Επιπλέον, η επιλογή της συσκευασίας επηρεάζει την αποτελεσματικότητα. Για παράδειγμα τα προϊόντα με αντλία παρέχουν πιο ολοκληρωμένη κάλυψη σε σχέση με τους αυτά τύπου roll-on. Αυτό υπογραμμίζει τη σημασία της σύνθεσης και των μεθόδων χορήγησης, ιδιαίτερα για τα παιδικά αντηλιακά.

Ο φαρμακοποιός είναι ο σύμβουλος και σύμμαχος των καταναλωτών

Σίγουρα οι νέες τάσεις περιλαμβάνουν την αυξημένη εξατομίκευση, τη σύνθεση, τη βιωσιμότητα και την αυθεντικότητα από τις εταιρείες. Αυτό δίνει τη δυνατότητα για τις μάρκες να συμβαδίσουν με αυτήν τη δυναμική, παράγοντας προϊόντα αντηλιακής φροντίδας που καλύπτουν διαφορετικούς τόνους και τύπους δέρματος αλλά και την ανάγκη για ασφάλεια και για δευτερεύοντες παραμέτρους. Οι καταναλωτές αλλάζουν τον τρόπο που αλληλεπιδρούν με τα εμπορικά σήματα και ο φαρμακοποιός ως επιστήμονας υγείας έχει τη δυνατότητα να καθοδηγήσει με ασφάλεια, σαφήνεια και ολοκληρωμένη προσέγγιση τον πελάτη στις επιλογές της αντηλιακής προστασίας.


Πηγή: Φαρμακευτικός Κόσμος #198

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Γράφει η Ελισάβετ Δερβενιωτάκη, φαρμακοποιός, αντιπρόεδρος Δ.Σ. Φ.Σ. Κοζάνης
Δημοσιεύτηκε η ετήσια έκθεση της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ομοσπονδίας






Σχετικά άρθρα

Πώς είναι ένα αλλοιωμένο αντηλιακό;
Γράφει ο Δρ Χρήστος Στάμου, Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος
Η φυσική δύναμη στο αδυνάτισμα
Η παραδοσιακή ιατρική παρέχει χρήσιμα «εργαλεία»
Η εμβληματική Bepanthol Cream πρωταγωνιστεί σε… make up workshop
Με λαμπερούς καλεσμένους από τον χώρο του beauty & fashion
Οι τρεις τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά του καλλυντικού το 2024
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Mintel