Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Συμβουλές ομορφιάς

τελευταία νέα

Φ.Σ. Κιλκίς: Απειλεί με αναστολή της επί πιστώσει χορήγησης ιατροτεχνολογικών προϊόντων
Στην περίπτωση που τα φαρμακεία κληθούν να καταβάλλουν clawback
Νέα ΚΥΑ αφήνει «παράθυρο» για self tests από τα σούπερ μάρκετ
Τη στιγμή που έχει προγραμματιστεί συνάντηση Κοντοζαμάνη - Βαλτά

Καλλίγραμμο, σφριγηλό και μαυρισμένο σώμα για το καλοκαίρι που θα έρθει

26/5/2016 12:24:40 μμ
Τα μυστικά για να το κατορθώσετε
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος



Γράφει η Μαριάννα Καραµάνου, Δερµατολόγος-Αφροδισιολόγος, Επισκέπτρια Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής  Πανεπιστηµίου "Claude Bernard”, Λυών, Γαλλία.


Το καλοκαίρι βρίσκεται προ των πυλών και κύρια επιθυµία ανδρών και γυναικών είναι η απόκτηση ενός καλλίγραµµου, σφριγηλού και µαυρισµένου σώµατος. Είναι, όµως, αυτό εφικτό µέσα σε 3 µήνες;

Ναι, υπό προϋποθέσεις.

Η σύσφιξη

Η χαλάρωση του δέρματος οφείλεται στη μείωση της παραγωγής κολλαγόνου και ελαστίνης από τους ινοβλάστες, ενώ σημαντικά συμβάλλει η ηλιακή ακτινοβολία και ιδιαίτερα οι ακτίνες UVA που διεισδύουν βαθιά στο δέρμα και καταστέλλουν την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης. Παράλληλα εμφανίζεται και χαλάρωση των μυών με αποτέλεσμα το φαινόμενο να είναι πιο έντονο, ενώ οι συχνές αυξομειώσεις βάρους, η καθιστική ζωή, το κάπνισμα και η πρόοδος της ηλικίας συμβάλλουν με τη σειρά τους στη δημιουργία χαλάρωσης. Παρόλο που η χαλάρωση του δέρματος μπορεί να εμφανιστεί σε οποιοδήποτε σημείο του σώματος, ορισμένες περιοχές όπως το εσωτερικό των μηρών, η κοιλιακή χώρα και τα μπράτσα φαίνεται να είναι πιο επιρρεπείς.

Σήμερα, η πρόοδος της κοσμητολογίας και η ανάπτυξη καινοτόμων καλλυντικών προϊόντων επιτρέπει να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα και να αποφύγουμε ή να καθυστερήσουμε την επιλογή μιας επεμβατικής μεθόδου.

Ας δούμε πως με απλά βήματα μπορούμε να αποκτήσουμε σφριγηλό δέρμα:

Τοπικά προϊόντα σύσφιξης

Στο εμπόριο υπάρχει μια μεγάλη γκάμα τοπικών προϊόντων που υπόσχονται πιο σφριγηλό και νεανικό δέρμα. Ωστόσο ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δίνουμε στα δραστικά συστατικά τους, μιας και είναι εκείνα που συμβάλλουν στη σύσφιξη του δέρματος.

Τα πιο δημοφιλή είναι:

● Οργανικό Πυρίτιο (silico organico). Το οργανικό πυρίτιο είναι βασικό συστατικό στις κρέμες σύσφιξης και δρα απευθείας στις ελαστικές συνδετικές ίνες του δέρµατος, µε αποτέλεσμα σύσφιξη του προβληματικού δέρματος ενώ παράλληλα έχει ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.

● Καρνιτίνη (L- Carnitine). Η καρνιτίνη είναι ένα αμινοξύ με λιποδιαλυτική δράση ενώ παράλληλα βελτιώνει τη µικροκυκλοφορία και τη μεταβολική δραστηριότητα των κυττάρων της επιδερμίδας και του χορίου. Συχνά συνδυάζεται με καφεΐνη που έχει εξίσου λιποδιαλυτική δράση.

● Bugrane. Το εκχύλισμα από το φυτό Ononis spinosa (Bugrane), είναι γνωστό για τις θεραπευτικές του δράσεις ήδη από τον 4ο π.Χ. αιώνα και αναφέρεται στα κείμενα του Έλληνα φιλοσόφου Θεόφραστου. Στην κοσμητολογία το bugrane δρα στο μεταβολισμό των ινοβλαστών και έχει ισχυρή δράση στη σύνθεση της ελαστίνης.

● Σεντέλα Ασιατική (Centella asiatica). Το εκχύλισμα του φυτού centella asiatica αυξάνει τη ροή του αίματος, προάγοντας έτσι την απορρόφηση των θρεπτικών ουσιών και παράλληλα αυξάνει την παραγωγή κολλαγόνου, με αποτέλεσμα να ασκεί συσφικτική δράση στην επιδερμίδα.

● Πράσινο τσάι. Το πράσινο τσάι προέρχεται από τα φύλλα του φυτού καμέλια η σινική (Camelia sinensis) και είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες με σημαντικές αντιοξειδωτικές ιδιότητες. Παράλληλα αναζωογονεί, ενυδατώνει και συσφίγγει το δέρμα.

● Αιθέριο έλαιο γκρέιπφρουτ (Citrus paradisi). Ασκεί συσφικτική δράση, τονώνει το δέρμα και μειώνει την κατακράτηση υγρών.

● Συνένζυμο Q10 (CoQ10). Το συνένζυμο Q10 έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες, είναι απαραίτητο για την παραγωγή ενέργειας στα κύτταρα και δρα ως λιποδιαλυτό.

Σωστή διατροφή και άσκηση

Εκτός από την χρήση τοπικών προϊόντων σύσφιξης, το δέρμα μας έχει ανάγκη από σωστή και ισορροπημένη διατροφή ώστε να παραμείνει λαμπερό και σφριγηλό για καιρό.

Τροφές πλούσιες σε χαλκό και ψευδάργυρο όπως το ρύζι, τα καρύδια, τα κάσιους και οι γαρίδες θα ενισχύσουν το δέρμα και θα διατηρήσουν τα επίπεδα κολλαγόνου και ελαστίνης.

Η βιταμίνη C που περιέχουν τα εσπεριδοειδή, το σπανάκι, οι πιπεριές και το μπρόκολο θα συμβάλλουν στη σύνθεση του κολλαγόνου και στη σφριγηλότητα του δέρματος, ενώ η βιταμίνη Ε που περιέχει το ελαιόλαδο, ο σολομός και τα όσπρια θα αντιμετωπίσει τη γήρανση του δέρματος και την αφυδάτωση.

Και αν ο τρόπος ζωής μας δεν επιτρέπει την καθημερινή λήψη των παραπάνω βιταμινών και ιχνοστοιχείων, τότε ειδικά συμπληρώματα διατροφής μπορούν για λίγο χρονικό διάστημα να μας δώσουν τις απαραίτητες θρεπτικές ουσίες.

Επιπλέον, ας βάλουμε την άσκηση στη ζωή μας. Αερόβια άσκηση με εναλλασσόμενη ροή (μονότονη με διαστήματα έντασης) 3 φορές την εβδομάδα, θα βοηθήσει να αυξήσουμε το μεταβολισμό μας και να επιτύχουμε τα επιθυμητά αποτελέσματα σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Τέλος, καλό είναι να καταναλώνουμε καθημερινά του-λάχιστον 8-10 ποτήρια νερό. Το νερό όχι μόνο θα βοηθήσει να διατηρήσουμε την ελαστικότητα του δέρματος αλλά θα αποφύγουμε και την εμφάνιση της κυτταρίτιδας.

Χρήσιµες συµβουλές για σύσφιξη

  • Το ήπιο µασάζ µε κυκλικές κινήσεις κατά την εφαρµογή του προϊόντος σύσφιξης θα βοηθήσει στην αποσυµφόρηση των ιστών, θα ενεργοποιήσει τη µικροκυκλοφορία και έτσι τα ενεργά συστατικά των προϊόντων θα διεισδύσουν καλύτερα στο δέρµα.
  • Καθηµερινά τελειώνουµε το ντους µε κρύο νερό. Θα καταπολεµήσει τη χαλάρωση και θα τονώσει το σώµα µας.
  • Αυξάνουµε την πρόσληψη φρούτων και λαχανικών (5 µερίδες καθηµερινά) και καταναλώνουµε 8-10 ποτήρια νερό την ηµέρα.

Το μαύρισμα

Δεύτερη πιο συχνή επιθυμία για το καλοκαίρι είναι η απόκτηση ενός όμορφου και μαυρισμένου δέρματος. Όμως στη χώρα μας, ειδικά κατά την διάρκεια των διακοπών, το δέρμα μας υπερεκτίθεται στην ηλιακή ακτινοβολία.

Η υπεριώδης ηλιακή ακτινοβολία περιλαμβάνει τις ακτίνες Α (UVA) και Β (UVΒ). Και τα δύο είδη ακτινοβολίας μπορεί να προκαλέσουν βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες βλάβες στο δέρμα, όπως ηλιακό έγκαυμα, πρόωρη γήρανση του δέρματος, πανάδες, φωτοευαισθησία, αλλά και καρκίνο του δέρματος.

Για να διατηρήσουμε ένα υγιές δέρμα κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού επιβάλλεται η χρήση αντηλιακού. Τα αντηλιακά όχι μόνο προλαμβάνουν ή ελαχιστοποιούν τις βλαβερές συνέπειες της ηλιακής ακτινοβολίας αλλά συμβάλλουν σε όμορφο και ασφαλές μαύρισμα.

Η επιλογή του σωστού αντηλιακού είναι το πρώτο βήμα. Το SPF (Sun Protection Factor) που αναγράφεται στις συσκευασίες καλλυντικών, δηλώνει το βαθμό προστασίας που παρέχει το αντηλιακό από την ακτινοβολία UVB.

Χωρίς τη χρήση αντηλιακού το δέρμα μας είναι ασφαλές από 5 έως 30 λεπτά, χρονικό διάστημα που διαφοροποιείται από την εποχή του χρόνου, το φωτότυπο της επιδερμίδας και τη γεωγραφική περιοχή.

Για να γνωρίζουμε το συνολικό χρόνο κατά τον οποίο μπορούμε να εκτεθούμε με ασφάλεια στον ήλιο, πολλαπλασιάζουμε το δείκτη προστασίας του αντηλιακού (SPF) με τον προσωπικό μας χρόνο αντοχής στον ήλιο.

Επιπλέον επιλέγουμε αντηλιακό ανάλογα με τον τύπο του δέρματος και τις ανάγκες του. Αν το δέρμα μας είναι ξηρό επιλέγουμε ένα αντηλιακό με πλούσια ενυδατική υφή. Αν είναι λιπαρό, με τάση για ακμή, τότε ένα αντηλιακό προϊόν oil free (χωρίς λιπαρά συστατικά), μη φαγεσωρογόνο, που απορροφάται εύκολα, θα δώσει ανάλαφρη αίσθηση στο δέρμα. Αν το δέρμα μας είναι ώριμο, το αντηλιακό που θα επιλέξουμε θα πρέπει να περιέχει ενυδατικούς παράγοντες και αντιοξειδωτικά συστατικά που θα ενισχύσουν την άμυνα της επιδερμίδας.

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει όμως να δίνουμε και στον τρόπο χρήσης του αντηλιακού προϊόντος.


Απλώνουμε το αντηλιακό σε πρόσωπο και σώμα μισή ώρα πριν την έκθεση στον ήλιο. Κατά την επάλειψη χρησιμοποιούμε για κάθε ηλιοεκτεθειμένο τμήμα του σώματος τουλάχιστον 10ml αντηλιακό. Ανανεώνουμε το αντηλιακό μετά από 2 ώρες και σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα –ειδικά αν μπαίνουμε στη θάλασσα, σκουπιζόμαστε με πετσέτα ή έχουμε έντονη εφίδρωση– και τέλος αποφεύγουμε την έκθεση στον ήλιο από τις 11 το πρωί έως τις 5 το απόγευμα.

 
Xρήσιµες συµβουλές για τα αντηλιακά

  • Επιλέγουµε αντηλιακό µε υψηλό δείκτη προστασίας SPF 50 αν λαµβάνουµε φαρµακευτική αγωγή µε αντιβιοτικά, αντισυλληπτικά, αντιφλεγµονώδη, αντιδιαβητικά, αν έχουµε ευαίσθητο δέρµα, ιστορικό κακοήθειας ή κάνουµε θεραπεία µε laser.
  • Το αντηλιακό να είναι ευρέος φάσµατος και να αναγράφεται στη συσκευασία «UVA και UVB».
  • Χρησιµοποιούµε αντηλιακά µε φυσικά φίλτρα αν έχουµε ευαίσθητο δέρµα και ιστορικό αλλεργιών.
  •  Επιλέγουµε lip balm για τα χείλη µε υψηλό δείκτη προστασίας, µιας και τα χείλη περιέχουν ελάχιστη µελανίνη άρα και περιορισµένη άµυνα στον ήλιο.
  • Ακόµα και αν είµαστε στο αυτοκίνητο ή αν έχει συννεφιά, χρησιµοποιούµε αντηλιακό. Οι ακτίνες του ήλιου είναι το ίδιο βλαβερές αφού διαπερνούν τα τζάµια των αυτοκινήτων και τα σύννεφα.
  • Μετά την έκθεση στον ήλιο χρησιµοποιούµε κρέµα πλούσια σε ενυδατικούς παράγοντες που προάγει την ανάπλαση και αναζωογόνηση της επιδερµίδας και βοηθά στην διατήρησή της.
  • Προσέχουµε να µην καούµε από τον ήλιο και σε περίπτωση που δούµε κάποιον σπίλο να αλλάζει µορφή, σχήµα και χρώµα, κλείνουµε άµεσα ραντεβού στο Δερµατολόγο.

Η Δρ. Μαριάννα Καραµάνου είναι Δερµατολόγος-Αφροδισιολόγος, Επισκέπτρια Καθηγήτρια Ιατρικής Σχολής Πανεπιστηµίου "Claude Bernard”, Λυών, Γαλλία
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Στο πλαίσιο του εορτασμού για τα 40 χρόνια λειτουργίας του






Σχετικά άρθρα

Τριχόπτωση: Φταίει μόνο η άνοιξη για την εμφάνισή της;
Μερικές φορές οι απαντήσεις δεν είναι τόσο απλές
7 επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι για να αποφύγετε τις ρυτίδες
Ακόμη και αν τους εφαρμόσετε στα 40+
Η προστασία του δέρματος από το κρύο
Συμβουλές για τη διατήρηση ενός υγιούς και καλά ενυδατωμένου δέρματος
Η εμμηνόπαυση και η αντιμετώπιση των επιπτώσεών της στο δέρμα
Oι ραγδαίες μεταβολές των ορμονών προκαλούν μείωση στην παραγωγή κολλαγόνου, σμήγματος και ελαστίνης