Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Συμβουλές ομορφιάς

τελευταία νέα

ΕΦΚΑ: Νέες εισφορές επικουρικής ασφάλισης και εφάπαξ παροχών
Θεσπίζονται τρεις ασφαλιστικές κατηγορίες για κάθε περίπτωση
ΦΣΑ: Πώς αίρονται οι παράλληλες εξαγωγές για φάρμακα που είναι ελλειπτικά;
Ο Σύλλογος εφιστά την προσοχή του ΕΟΦ για την πρόσφατη απόφασή του
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης: Πώς οι φαρμακοποιοί θα πραγματοποιούν τεστ για τον κορονοϊό στα φαρμακεία τους
Αποκλειστική συνέντευξη του καθηγητή Θεόδωρου Κωνσταντινίδη στη Βάσω Καλυβιώτη


Υπερδιπλασιάστηκαν οι καταγγελίες για επικίνδυνα καλλυντικά

27/6/2017 10:50:17 πμ
Πολλά περιστατικά δεν αναφέρονται ποτέ πιστεύουν οι ειδικοί
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Με γεωμετρική πρόοδο αυξάνονται οι καταγγελίες στον Αμερικανικό Οργανισμό Τροφίμων και φαρμάκων (FDA) για επικίνδυνα καλλυντικά που κυκλοφορούν στην αγορά, σύμφωνα με νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Northwestern του Ιλινόις στις ΗΠΑ.
Ο επικεφαλής της μελέτης και δερματολόγος δρ Σουάι Χου κρούει τον κωδωνα του κινδύνου, καθώς απο τη μία οι καταγγελίες από γιατρούς και καταναλωτές υπερδιπλασιάσθηκαν κατά τα έτη 2015-2016 (από 706 σε 1.591), από την άλλη θεωρεί ότι πολλά ακόμη περιστατικά ποτέ δεν αναφέρονται.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι καταγγελίες αφορούν κατά 35% προϊόντα για την περιποίηση των μαλλιών (σαμπουάν, μαλακτικές κρέμες κ.ά.), ενώ ακολουθούν σε συχνότητα τα προϊόντα φροντίδας του δέρματος και των τατουάζ. Όσο για τα πιο σοβαρά προβλήματα υγείας -περίπου το 50%- αφορούσαν προϊόντα για χρήση από μωρά, με βλάβες που μπορούν να αφορούν από τραυματισμό και αναπηρία έως θάνατο.

Φαίνεται πως πολλά καλλυντικά προϊόντα προωθούνται στους καταναλωτές με ισχυρισμούς που δεν είναι αληθινοί. Η χρήση όμως αυτών των προϊόντων έχει μεγάλο εύρος συνεπειών, από την πιο απλή που είναι η μη δραστικότητα έως την πιο σοβαρή που είναι η πρόκληση σοβαρών βλαβών.

Όσο για τον FDA, όπως επισημαίνει ο δρ Χου, έχει πολύ λιγότερη εξουσία να αποσύρει καλλυντικά από την αγορά, σε αντίθεση με τα φάρμακα ή τις ιατρικές συσκευές, ενώ οι εταιρείες καλλυντικών στις ΗΠΑ υποβάλλονται σε υποτυπώδη έλεγχο και δεν απαιτείται προέγκριση για τα προϊόντα τους από τον Οργανισμό, πριν κυκλοφορήσουν στην αγορά. Επιπλέον, πολλές εταιρείες ισχυρίζονται ότι τα προϊόντα τους αποτελούν ένα συνδυασμό καλλυντικού και φαρμάκου, επειδή περιέχουν κάποια δραστική ουσία, όμως «γλιτώνουν» τον έλεγχο του FDA, επειδή τυπικά παρουσιάζονται ως εταιρείες καλλυντικών και όχι ως φαρμακευτικές.

«Η μελέτη μας αποτελεί ένα προσκλητήριο αφύπνισης, καθώς είναι αναγκαίο ο καθένας να ενεργοποιηθεί και να αναφέρει τυχόν παρενέργειες των καλλυντικών. Πρόκειται για μια παγκόσμια βιομηχανία που κάνει τζίρο 430 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως και διαθέτει στην αγορά εκατομμύρια προϊόντα, παρόλα αυτά λαμβάνουμε κατά μέσο όρο μόνο 200 έως 400 καταγγελίες το χρόνο. Αν θέλουμε περισσότερη ασφάλεια και να κρατήσουμε τα επικίνδυνα προϊόντα μακριά από την αγορά, το πρώτο βήμα είναι να βεβαιωθούμε ότι διαθέτουμε αξιόπιστα στοιχεία, αλλά το βασικό εύρημα της μελέτης μας είναι ότι δεν τα έχουμε ακόμη», είπε ο Αμερικανός δερματολόγος.
 
Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό «JAMA Internal Medicine».
Πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Αποκλειστική συνέντευξη του καθηγητή Θεόδωρου Κωνσταντινίδη στη Βάσω Καλυβιώτη
Η εταιρεία αλλάζει και εξελίσσεται






Σχετικά άρθρα

COVID-19: Το αποτύπωμα που αφήνει στο δέρμα και τι πρέπει να προσέχει ο φαρμακοποιός
Γράφει ο Δρ. Χρήστος Στάμου, δερματολόγος - αφροδισιολόγος
Εξελίξεις στη δερμοκοσμητολογία & νέα πατενταρισμένα μόρια
Πώς διασφαλίζονται η καταλληλότητα και η αποτελεσματικότητα των καλλυντικών
Η καινοτόμος τεχνική Mini & Micro Strip που σας χαρίζει φυσικά μαλλιά
Dr Παντελής Βάλβης, Δ/ντής Κλινικής Μεταμόσχευσης Μαλλιών Metropolitan, Μέλος της Ελληνικής Εταιρίας Μεταμόσχευσης Μαλλιών και του ISHRS
H Amazon λανσάρει τη δική της σειρά περιποίησης προσώπου
Ονομάζεται Belei και περιλαμβάνει προϊόντα έως 40 δολάρια