Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Ευ Ζην

τελευταία νέα

Martin Shkreli: Διοικεί εταιρεία μέσα από τη φυλακή
Είναι ο άνθρωπος που ανέβασε τιμή σε φάρμακο κατά 5.000%
ΕΟΦ: Ανακοινώνεται η on line εφαρμογή για τις ελλείψεις φαρμάκων
Δευτέρα 18 Μαρτίου η παρουσίασή της σε όλους τους εμπλεκόμενους με το φάρμακο


Το πιο υγιεινό γλυκό των γιορτών

27/12/2018 4:14:21 μμ
Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες ή βασιλόπιτα
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Μελομακάρονα, κουραμπιέδες, δίπλες, βασιλόπιτα και φυσικά πολλές σοκολάτες χαρακτηρίζουν τις ημέρες των γιορτών και μας γεμίζουν απόλαυση και επιπλέον βάρος!


Αξίζει όμως να ξεχωρίσουμε το πιο υγιεινό γλυκό των γιορτών γιατί φτιάχνεται από υλικά με πολλά ωφέλιμα για την υγεία συστατικά: τα μελομακάρονα!


Καταρχάς, τα μελομακάρονα έχουν ως βάση το ελαιόλαδο, το βασιλιά της μεσογειακής διατροφής! Το ελαιόλαδο είναι πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών που ενισχύουν το ανοσοποιητικό, προστατεύουν τον οργανισμό από τις ασθένειες και καθυστερούν τη γήρανση των κυττάρων. Περιέχει βιταμίνη Ε που συμβάλλει στην υγεία του δέρματος και των ματιών, καθώς και τα μονοακόρεστα λιπαρά που βοηθούν στη μείωση τηςLDLχοληστερόλης και στην αύξηση της HDL.


Επόμενο χαρακτηριστικό συστατικό των μελομακάρονων που είναι εξαιρετικά υγιεινό είναι το μέλι! Το μέλι περιέχει 16-17% νερό, 77-78% υδατάνθρακες (κυρίως φρουκτόζη και γλυκόζη) και 6% όλα τα υπόλοιπα συστατικά (οργανικά οξέα, πρωτεΐνες, αμινοξέα, ιχνοστοιχεία, ένζυμα, βιταμίνες και διάφορες αρωματικές ουσίες).

Το μέλι είναι πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του νευρικού συστήματος, ενώ ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα, καθώς έχει ισχυρή αντιμικροβιακή, αντιοξειδωτική, αντιφλεγμονώδη δράση.


Τα μελομακάρονα επίσης έχουν καρύδια που περιέχουν πληθώρα θρεπτικών συστατικών και φυτικών ινών, όπως ιχνοστοιχεία, μέταλλα, αντιοξειδωτικά και βιταμίνες (Β6 και Ε) που προάγουν την υγεία του οργανισμού. Επίσης είναι πλούσια σε ω3 και ω6 λιπαρά οξέα σε μεγαλύτερη συγκέντρωση από τους υπόλοιπους ξηρούς καρπούς, βελτιώνοντας τα επίπεδα της καλής χοληστερόλης και προσφέροντας αντιφλεγμονώδη δράση.


Τέλος, τα μπαχαρικά, όπως η κανέλα και το γαρύφαλλο, περιέχουν σίδηρο και αντιοξειδωτικές ουσίες, ενώ το ξύσμα πορτοκαλιού που περιέχει βιταμίνη C βοηθά στην πιο γρήγορη απορρόφηση των θρεπτικών συστατικών από τον οργανισμό.


Να σημειωθεί ότι ένα μέτριο μελομακάρονο (35γρ.) περιέχει 190 θερμίδες και 8γρ. λιπαρών, ενώ ένα μέτριο κομμάτι κουραμπιέ (40γρ.) έχει 240 θερμίδες και 9,2γρ λιπαρών κυρίως κορεσμένων. Η βασιλόπιτα, οι θερμίδες της οποίας είναι δύσκολο να υπολογιστούν, καθώς παρασκευάζεται με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, ενδεικτικά έχει 300-350 θερμίδες ανά 100 γραμμάρια και αρκετά λιπαρά λόγω του βουτύρου.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Όχι στα αντιβιοτικά συνιστά το NICE της Μεγάλης Βρετανίας
Οδηγίες από τον αμερικανικό οργανισμό Cystic Fibrosis Foundation






Σχετικά άρθρα

Αμερικανική Ακαδημία Οφθαλμολογίας: Η μαύρη σοκολάτα κάνει καλό στην όραση
47 γραμμάρια είναι αρκετά, σύμφωνα με τους ερευνητές
«'Αλμα Ζωής»: Δημιουργεί το mobile app “MY alma”
Μία δωρεάν εφαρμογή για κάθε γυναίκα με μεταστατικό καρκίνο μαστού
Πόσο συχνά πρέπει να αλλάζουμε τα σεντόνια στο κρεβάτι;
Και ποιο είναι το μυστικό για να μην πολλαπλασιάζονται τα ακάρεα;
ΚΕΕΛΠΝΟ: Τα παιδιά θα πρέπει να είναι απύρετα δύο μέρες πριν τα στείλετε σχολείο
Για να μην μεταδώσουν τον ιό της γρίπης αλλά και να μην δημιουργηθούν επιπλοκές