Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

Ασθενείς μιλούν μέσα από τα φαρμακεία με γενικό γιατρό μέσω βιντεοκλήσης
Μια υπηρεσία της Boots σε συνεργασία με την εφαρμογή Livi
Νέα παράσταση από τη Θεατρική Ομάδα των φαρμακοποιών «Ψυχής Ίαμα»
10 χρόνια δράσης, 7 έργα σε 12 αίθουσες, πάνω από 8 χιλιάδες θεατές
Παγκόσμια Ημέρα Φαρμακοποιού: Ο φαρμακοποιός της γειτονιάς στο επίκεντρο
Ανοικτή εκδήλωση για το κοινό ετοιμάζει ο Φ. Σ. Θεσσαλονίκης


Store Atmospherics: Κρίσιμος παράγοντας επιτυχίας του φαρμακείου

3/9/2019 3:34:30 μμ
Νίκος Καζάζης, σύμβουλος Μάρκετινγκ, συγγραφέας του βιβλίου «Φαρμακευτικό Μάρκετινγκ»
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Η εξωτερική εικόνα, η εσωτερική διαρρύθμιση και γενικά η ατμόσφαιρα του χώρου ενός φαρμακείου αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που συμβάλουν τόσο στην προσέλκυση πελατών όσο και στην επιρροή της αγοραστικής συμπεριφοράς τους. Η σημασία αυτών των παραγόντων αναφέρονται με τον όρο «store atmospherics». […] Στα «store atmospherics» περιλαμβάνονται στοιχεία που αφορούν εξωτερικά χαρακτηριστικά ενός καταστήματος (μορφή του κτίσματος, διαμόρφωση χώρου μπροστά από το κατάστημα, βιτρίνα κ.ά.), καθώς και εσωτερικά χαρακτηριστικά, όπως χρώματα, φωτισμός, δάπεδα, επίπλωση κ.λπ.


Χρώματα: Τα «ψυχρά χρώματα», όπως είναι το μπλε, το πράσινο και το λευκό, συνδέονται με ειρηνικές, απαλές και καταπραϋντικές καταστάσεις διάθεσης. Συνεπώς, η χρήση τους είναι ιδιαίτερα κατάλληλη για την κάλυψη μεγάλων επιφανειών φαρμακείων. Αντίθετα, τα «θερμά χρώματα» κόκκινο, κίτρινο και μοβ συνδέονται με συναισθηματικές, ζωντανές, ζεστές, ενεργές και έντονες καταστάσεις διάθεσης. Αυτές οι χρωματικές συνθέσεις είναι «σκληρές» για τα φαρμακεία γι' αυτό πρέπει να χρησιμοποιούνται με φειδώ και μόνο σε ειδικές περιπτώσεις (πχ. για σήμανση προσφορών).


Φωτισμός: Ο φωτισμός, σύμφωνα με σχετικές μελέτες, δεν επηρεάζει άμεσα τις πωλήσεις, αλλά μπορεί να επηρεάσει την αντίληψη των πελατών για τα εμπορεύματα και την εικόνα του φαρμακείου. Μια επιτυχημένη εφαρμογή φωτισμού θα πρέπει να ξεκινάει από την κύρια είσοδο και να εκτείνεται σε όλο το χώρο. Ο σωστός φωτισμός μπορεί να αποτελέσει επίσης έναν από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους μείωσης των δαπανών σας.


Μουσική: Έχει αποδειχθεί ότι επηρεάζει τους πελάτες με πολλούς τρόπους, όπως την αντίληψη για τα προϊόντα, τις τιμές, το χρόνο αναμονής, τη δημιουργία συναισθηματικής προσέγγισης με τους εργαζομένους και γενικά την ποιότητα εξυπηρέτησής τους.


'Aρωμα: Αποτελεί εξαιρετικά σημαντική ατμοσφαιρική μεταβλητή, γιατί μπορεί να δημιουργήσει τόσο θετικές όσο και αρνητικές επιρροές στους πελάτες. Σύμφωνα με τις έρευνες στις θετικές επιρροές περιλαμβάνονται: • αύξηση πωλήσεων και εμπιστοσύνη των πελατών • αύξηση της αντίληψης για την ποιότητα κ.ά. Ωστόσο, για πολλούς πελάτες μπορεί να αποτελέσει δυσάρεστη εμπειρία, επειδή μπορεί να υποφέρουν από άσθμα ή κάποια αλλεργία.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο στο τεύχος του Φαρμακευτικού Κόσμου εδώ.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Τι έδειξε έρευνα στη Μ. Βρετανία
Συνέντευξη του προέδρου της Apivita στην εφημερίδα Καθημερινή






Σχετικά άρθρα

Ασθενείς μιλούν μέσα από τα φαρμακεία με γενικό γιατρό μέσω βιντεοκλήσης
Μια υπηρεσία της Boots σε συνεργασία με την εφαρμογή Livi
Παγκόσμια Ημέρα Φαρμακοποιού: Ο φαρμακοποιός της γειτονιάς στο επίκεντρο
Ανοικτή εκδήλωση για το κοινό ετοιμάζει ο Φ. Σ. Θεσσαλονίκης
ΦΥΚ: Χωρίς κέρδος για τους φαρμακοποιούς η διάθεσή τους από τα φαρμακεία;
Αποκλειστικές πληροφορίες μετά τη συνάντηση του ΠΦΣ με τον υπ. Υγείας
Φαρμακεία: Οι χώρες που διακρίνονται για τις καλύτερες πρακτικές
Τέσσερις από αυτές ξεχωρίζουν για τις πρακτικές τους στο φαρμακευτικό επάγγελμα