Σε έξι κατηγορίες που καλύπτουν 34 δείκτες επίδοσης (δικαιώματα και πληροφόρηση ασθενών, e-Health, χρόνοι αναμονής για κοινές θεραπείες, αποτελέσματα θεραπευτικής αγωγής, γενική ισχύς του συστήματος και πρόσβαση σε φάρμακα), η Ελλάδα συγκέντρωσε 599 βαθμούς από σύνολο 1.000 και κατέλαβε τη 19η θέση ανάμεσα σε 31 ευρωπαϊκές χώρες. |
Το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης της Ελλάδας κατατάσσεται στη 19η θέση μεταξύ 31 χωρών ως προς τη φιλικότητα προς τον καταναλωτή, σύμφωνα με τον Ευρωπαϊκό Πίνακα Κατάταξης Καταναλωτών Υπηρεσιών Υγείας (EHCI) για το 2008 που δημοσιεύθηκε στις 13 Νοεμβρίου στις Βρυξέλλες. Πέρσι η χώρα μας βρισκόταν στη 17η θέση. Στον Ευρωπαϊκό Πίνακα Κατάταξης Καταναλωτών Υπηρεσιών Υγείας –την ετήσια επίσημη έρευνα για τα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης της Ε.Ε.– η Ολλανδία καταλαμβάνει την πρώτη θέση με 839 βαθμούς και ακολουθούν η Δανία (πρώτη στον πίνακα για τη διαχείριση του Διαβήτη για το 2008), η Αυστρία (πρώτη για το EHCI το 2007), το Λουξεμβούργο και η Σουηδία. Σε έξι κατηγορίες που καλύπτουν 34 δείκτες επίδοσης (δικαιώματα και πληροφόρηση ασθενών, e-Health, χρόνοι αναμονής για κοινές θεραπείες, αποτελέσματα θεραπευτικής αγωγής, γενική ισχύς του συστήματος και πρόσβαση σε φάρμακα), η Ελλάδα συγκέντρωσε 599 βαθμούς από σύνολο 1.000. Το ελληνικό σύστημα υγείας κρίνεται ως ένα από τα χειρότερα στην Ευρώπη όσον αφορά τον εκσυγχρονισμό και την e-Health (ηλεκτρονική υπηρεσία υγείας). Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το ελληνικό σύστημα, βάσει της οικονομικής της κατάστασης, είναι λιγότερο γενναιόδωρο σε σύγκριση με τις βαλτικές χώρες. «Η Ελλάδα μέχρις ενός σημείου βελτίωσε τα αποτελέσματά της, αλλά χρειάζεται περισσότερη ποιότητα ως προς τη γενική ισχύ του συστήματος ή την πρόσβαση σε φάρμακα» δηλώνει ο Δρ. Arne Bjornberg, διευθυντής Έρευνας για τον Ευρωπαϊκό Πίνακα Κατάταξης Καταναλωτών Υπηρεσιών Υγείας. «Η Ελλάδα πρέπει να βελτιωθεί σημαντικά και ως προς τον τομέα των ηλεκτρονικών υπηρεσιών υγείας (μηχανοργάνωση), ο οποίος προς το παρόν είναι καταστροφικός. Είναι επίσης μία από τις έξι δυτικές χώρες στις οποίες υπάρχει ζήτημα άτυπων πληρωμών! Το γεγονός ότι οι ασθενείς χρειάζεται να δωροδοκήσουν γιατρούς για να λάβουν την κατάλληλη περίθαλψη δεν έχει θέση στο ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο που βασίζεται σε ισότητα και αλληλεγγύη στην υγειονομική περίθαλψη» δηλώνει ο πρόεδρος του Health Consumer Powerhouse Johan Hjertqvist, αναλύοντας τα αποτελέσματα της Ελλάδας. |
|