Με αφορμή πρόσφατο
δημοσίευμα του f.daily (εδώ) αναφορικά με τους γιατρούς της Αν. Μακεδονίας
& Θράκης, οι οποίοι τάσσονται κατά των εμβολιασμών στα φαρμακεία, οι
πρόεδροι των αντίστοιχων Φαρμακευτικών Συλλόγων αναφέρουν πως
ενημερώθηκαν με έκπληξη για τη σχετική ανακοίνωση για τη διενέργεια εμβολιασμών
στα φαρμακεία και την πρόσβαση των φαρμακοποιών στο Εθνικό Μητρώο Εμβολιασμών
Ενηλίκων.
Τόνισαν ότι το ελληνικό
φαρμακείο αποτελεί διαχρονικά αναπόσπαστο κρίκο της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας
Υγείας, βασισμένο στην επιστημονική κατάρτιση των φαρμακοποιών και στην ευρεία
γεωγραφική διασπορά του. Εξήγησαν ότι το 2024, με τον νόμο 5102, η πολιτεία
διόρθωσε προηγούμενη στρέβλωση και εναρμονίστηκε με τις ευρωπαϊκές
πρακτικές, επιτρέποντας τη διενέργεια όλων των εμβολίων ενηλίκων στα φαρμακεία,
ως συνέχεια προηγούμενων ρυθμίσεων και σχετικών αποφάσεων του ΣτΕ που έκριναν
τις αντιρρήσεις αβάσιμες. Υπογράμμισαν ότι οι φαρμακοποιοί διαθέτουν την
απαραίτητη εκπαίδευση και πιστοποίηση για ασφαλή εμβολιασμό, γεγονός που
ενίσχυσε την εμβολιαστική κάλυψη.
Διευκρίνισαν ότι η ιατρική αξιολόγηση, η λήψη ιστορικού και η συνταγογράφηση παραμένουν ευθύνη του θεράποντος ιατρού, χωρίς να έχει υπάρξει καμία αλλαγή. Πρόσθεσαν ότι τα εμβόλια είναι συνταγογραφούμενα, με εξαίρεση τα αντιγριπικά, και ότι ο φαρμακοποιός εκτελεί τη συνταγή, πραγματοποιεί τον εμβολιασμό και τον καταχωρεί στο μητρώο, διασφαλίζοντας την ενημέρωση του φακέλου του ασθενούς. Τέλος, επισήμαναν ότι η διαχείριση των φαρμακευτικών σκευασμάτων αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του φαρμακοποιού και ότι δεν υφίσταται σύγχυση ρόλων, αλλά συνεργασία για το όφελος των πολιτών.






