
Δημοσκόπηση σε ανώτερα στελέχη φαρμακοβιομηχανιών
αναδεικνύει ότι η παροχή υπηρεσιών και διάθεση φαρμάκων απευθείας στους
ασθενείς καλύπτουν κενά στη φροντίδα και θα γίνουν η κύρια πρακτική τα
επόμενα 5 χρόνια. Αυτό απάντησε το 50% των συμμετεχόντων στην έρευνα, την οποία
διεξήγε η εταιρεία ixlayer (που κατασκευάζει σχετικές πλατφόρμες) και η DHC
Group που επικεντρώνεται στην ψηφιακή υγεία και στο φαρμακευτικό
μάρκετινγκ.
Εξάλλου ήδη το 75% των
φαρμακευτικών εταιρειών είτε διαθέτουν τέτοια προγράμματα είτε σχεδιάζουν να τα
λανσάρουν μέσα στον επόμενο χρόνο, όπως προκύπτει από την έρευνα. Όπως
αναφέρουν, στόχος είναι να βελτιωθεί η εμπειρία και η εξυπηρέτηση των ασθενών
αλλά και η συλλογή δεδομένων. Ως πιο αξιόλογα χαρακτηριστικά της νέας τάσης
είναι η δημιουργία ηλεκτρονικών φαρμακείων και οι online συνεδρίες με
παρόχους φροντίδας υγείας, καθώς και η ευκολότερη πρόσβαση σε διαγνωστικά
εργαλεία.
Όσον αφορά τα εμπόδια σε αυτήν την εξέλιξη, οι συμμετέχοντες εστίασαν σε νομικά ζητήματα, σε θέματα συμμόρφωσης αλλά και στο κόστος, τόσο για τις φαρμακευτικές εταιρείες όσο και για τους ίδιους τους ασθενείς.