Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Συμβουλές ομορφιάς

τελευταία νέα


Ηλίου φαεινότερον...

28/6/2007
Επιτέλους καλοκαίρι!
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

 

Μέρες λαμπερές, γεμάτες ζωντάνια, με πρωταγωνιστή τον ήλιο, αυτόν το ζωοδότη θεό που οι άνθρωποι λάτρεψαν από τις πρώτες στιγμές της παρουσίας τους στη γη.

Ο σύγχρονος άνθρωπος, πιστός ακόμα σ’ αυτόν το θεό τον τιμά δεόντως κάθε καλοκαίρι, καθώς αφήνεται στην αγκαλιά του, απολαμβάνοντας τη θαλπωρή του και ελπίζοντας να αποκτήσει αυτό το μπρούντζινο, σοκολατί χρώμα, που όλοι επιθυμούμε.

 

Ανάλογα με τις προσπάθειες που καταβάλλει ο καθένας για να το πετύχει, οι οπαδοί του ήλιου διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες:

Α. Οι ανυπόμονοι

Ξεκινούν από πολύ νωρίς και με διάφορους τρόπους (solarium, προϊόντα μαυρίσματος χωρίς ήλιο) την προσπάθεια να αποκτήσουν το ποθητό χρώμα του καλοκαιριού.

Β. Οι τολμηροί

Είναι αυτοί που ξεκινούν νωρίς νωρίς τα μπάνια στη θάλασσα και τολμούν την ηλιοθεραπεία με τις πρώτες ακόμα δειλές ακτίνες του ήλιου της άνοιξης, σφίγγοντας τα δόντια από το κρύο (η ομορφιά θέλει θυσίες θα έλεγαν κάποιοι ή σωστότερα κάποιες).

Γ. Οι συνετοί (ή υπομονετικοί...)

Σε αυτήν την κατηγορία συναντάμε την πλειοψηφία των ανθρώπων, που περιμένουν τουλάχιστον τον Ιούνιο για να ξεκινήσουν τα μπάνια τους και τον καυτό ήλιο για την ηλιοθεραπεία τους.

Θα απευθυνθώ και στις τρεις κατηγορίες, γιατί σε όποια και αν ανήκετε είναι σίγουρο ότι χρειάζεται να πάρετε τις απαραίτητες προφυλάξεις και να επιλέξετε τα κατάλληλα προϊόντα, για να έχετε όχι μόνο ηλιοκαμένο και μαυρισμένο σώμα και πρόσωπο, αλλά πάνω από όλα την υγεία σας.

Πολλά θέματα μπορούν να μας απασχολήσουν σχετικά με την υγεία και την ομορφιά κατά την περίοδο του καλοκαιριού, δύο όμως είναι τα πιο σημαντικά:

  • Πώς επιλέγουμε το κατάλληλο αντηλιακό;
  • Είναι απαραίτητα τα προϊόντα ενυδάτωσης μετά την έκθεση στον ήλιο;

Όσο κι αν φαίνεται απλό να απαντηθούν αυτά τα δύο ερωτήματα, θα δείτε ότι δεν είναι. Κάθε καλοκαίρι βομβαρδιζόμαστε με όρους, όπως δείκτης προστασίας, φωτότυπος, φωτογήρανση, φυσικά και χημικά φίλτρα κ.ά. Αλήθεια, πόσο έχουμε κατανοήσει όλα αυτά και πόσο κατάλληλα είναι τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε;

Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν, να τα καταλάβουμε, για να είμαστε σίγουροι ότι το αντηλιακό που χρησιμοποιούμε είναι το κατάλληλο για το δικό μας τύπο δέρματος και θα μας προφυλάξει από ανεπιθύμητα εγκαύματα, χωρίς να επιβαρύνει την επιδερμίδα μας και χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, όπως αυξημένη λιπαρότητα ή αλλεργικές αντιδράσεις. Εξετάζουμε λοιπόν τα εξής:

Δείκτης Προστασίας SPF (Sun Protective Factor)

Είναι γνωστό ότι τα τελευταία χρόνια υπάρχει μία τάση από τις εταιρείες παρασκευής αντηλιακών να παράγουν προϊόντα με πολύ υψηλούς δείκτες προστασίας π.χ. 60 ή 90 SPF.

Η ηλιοπροστασία δε μεγαλώνει κατ’ αναλογία με το δείκτη, δηλαδή αν έχουμε ένα αντηλιακό με δείκτη 30 και ένα με δείκτη 60, δε σημαίνει ότι το δεύτερο μας παρέχει διπλάσια ηλιοπροστασία από το πρώτο. Για να γίνει πιο κατανοητό θα σας δώσω ένα παράδειγμα.

SPF 15 αν χρησιμοποιείται σωστά, παρέχει 93% προστασία από τη UVB ακτινοβολία.

SPF 25 παρέχει 97% προστασία από τη UVB ακτινοβολία.

Παρ’ όλα αυτά επιδιώκουμε την υψηλότερη δυνατή προστασία, γι’ αυτό και συνήθως προτείνουμε αντηλιακά με υψηλό δείκτη προστασίας, ιδιαίτερα για τις ανοιχτόχρωμες επιδερμίδες με αυξημένη ευαισθησία ή για επιδερμίδες με τάση δημιουργίας λεκέδων.

Συχνά ο υψηλός δείκτης λειτουργεί και σαν παγίδα εφησυχασμού για τον καταναλωτή, δηλαδή χρησιμοποιούμε αντηλιακό με SPF 60 και νιώθουμε σίγουροι και προστατευμένοι, οπότε δεν κάνουμε τακτική επανάληψη της χρήσης του κατά τη διάρκεια που βρισκόμαστε στη θάλασσα, με αποτέλεσμα να κοιτάζουμε έκπληκτοι την κόκκινη πλάτη μας και να αναρωτιόμαστε τι λάθος κάναμε.

Φυσικά και χημικά φίλτρα προστασίας

Ο σκοπός μας με τη χρήση αντηλιακών προϊόντων είναι να λειτουργήσουν σαν ασπίδα προστασίας και να εμποδίσουν τη διείσδυση της βλαπτικής υπεριώδους ακτινοβολίας στο δέρμα. Αυτό το πετυχαίνουν με τα φίλτρα που περιέχουν και τα οποία είναι δύο ειδών, χημικά και φυσικά. Τα μεν χημικά μας προστατεύουν, απορροφώντας την ακτινοβολία, τα δε φυσικά την αντανακλούν.

Και τα δύο είδη φίλτρων μπορούν να περιέχονται σε όλες τις γνωστές μορφές αντηλιακών, όπως κρέμες, γαλακτώματα, λάδια, ψεκαζόμενα διαλύματα, gel και στικ χειλιών.

Τα φυσικά φίλτρα συνήθως δεν προκαλούν αλλεργικές αντιδράσεις, είναι όμως πιο λιπαρά και ενσωματώνονται ως επί το πλείστον σε πιο παχύρρευστες κρέμες, αν και τα τελευταία χρόνια παράγονται και κρέμες κατάλληλες για λιπαρά δέρματα που περιέχουν φυσικά φίλτρα.

Τα χημικά φίλτρα ενσωματώνονται ευκολότερα και σε λιγότερο λιπαρά προϊόντα, με αποτέλεσμα να παρασκευάζονται αντηλιακά με ευχάριστο αισθητικό αποτέλεσμα και κατάλληλα για λιπαρά δέρματα ή δέρματα με τάση ακμής.

Μπορούν να χρησιμοποιηθούν και σε καλλυντικές κρέμες για την καθημερινή περιποίηση του προσώπου καθώς και σε προϊόντα κάλυψης (μακιγιάζ), οπότε εξασφαλίζεται διπλό αποτέλεσμα δερμοκαλλυντικής περιποίησης και ηλιοπροστασίας.

 

Αδιάβροχα αντηλιακά

Ο μεγαλύτερος εχθρός των αντηλιακών είναι το νερό της θάλασσας και ο ιδρώτας. Τα αδιάβροχα προϊόντα προστασίας ήρθαν για να λύσουν αυτό το πρόβλημα και να μας προσφέρουν την καλύτερη προστασία, ακόμα κι αν μείνουμε αρκετή ώρα μέσα στη θάλασσα. Βέβαια και σε αυτά ισχύει ο γενικός κανόνας της συχνής ανανέωσης του αντηλιακού, περίπου κάθε δύο ώρες, κατά τη διάρκεια της έκθεσής μας στον ήλιο.

Σε αυτό το σημείο, καλό θα ήταν να διορθώσουμε και μια λανθασμένη αντίληψη που υπάρχει. Ακούμε συχνά τις φράσεις «δε χρησιμοποιώ αντηλιακό, γιατί είμαι συνέχεια μέσα στη θάλασσα» ή «μπαίνω να κολυμπήσω, γιατί καίγομαι, όταν είμαι έξω από τη θάλασσα». Η αντανάκλαση του ήλιου στο νερό αυξάνει την έκθεσή μας στις υπεριώδεις και υπέρυθρες ακτίνες και κινδυνεύουμε ακόμα περισσότερο να υποστούμε ηλιακό έγκαυμα. Τα αντηλιακά, λοιπόν, και μάλιστα τα αδιάβροχα, μας προφυλάσσουν από αυτό τον κίνδυνο.

Φωτογήρανση – Φωτοευαισθησία

Η υπεριώδης ακτινοβολία και μάλιστα η UVA (μελαχρωματική περιοχή της υπεριώδους ακτινοβολίας) διαπερνά το δέρμα βαθιά και φτάνει μέχρι το υποδόριο λίπος, προκαλώντας γήρανση του δέρματος (φωτογήρανση). Αυτό δε συμβαίνει μόνο όταν πηγαίνουμε στη θάλασσα, αλλά και όταν κυκλοφορούμε στην πόλη.

Μην αφήνετε, λοιπόν, το δέρμα σας να γεράσει πρόωρα, αλλά χρησιμοποιήστε αντηλιακό και για τον ήλιο της πόλης, προστατεύοντας το πρόσωπό σας από τη UVA ακτινοβολία.

Το φαινόμενο της φωτοευαισθησίας, δηλαδή της μη φυσιολογικής αντίδρασης του δέρματος στον ήλιο, με αποτέλεσμα να παρουσιάζεται ερύθημα (κοκκίνισμα) ήπιας ή εντονότερης μορφής, εμφανίζεται όλο και πιο συχνά στις μέρες μας.

Η εμφάνιση των ανεπιθύμητων λεκέδων στο πρόσωπο, που οφείλεται σε προηγούμενη αλόγιστη και μακροχρόνια έκθεση στον ήλιο χωρίς χρήση αντηλιακού, αντιμετωπίζεται με ειδικές κρέμες αποχρωματισμού, που πρέπει να χρησιμοποιούνται κάθε μέρα για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Απαραίτητη είναι όμως και η καθημερινή χρήση αντηλιακού, γιατί δεν αρκεί να αντιμετωπίζουμε μόνο το αποτέλεσμα, δηλαδή τους λεκέδες, αλλά και τη γενεσιουργό τους αιτία, δηλαδή την ηλιακή ακτινοβολία.

Παιδικό δέρμα

Το δέρμα των παιδιών είναι ιδιαίτερα λεπτό και ευαίσθητο. Χωρίς αντηλιακό η δυνατότητα αυτοπροστασίας και αντοχής στο δυνατό καλοκαιρινό ήλιο είναι διάρκειας μόλις 5 λεπτών. Είναι, λοιπόν, αυτονόητο ότι τα παιδιά πρέπει οπωσδήποτε να χρησιμοποιούν αντηλιακό, κατά προτίμηση με φυσικά φίλτρα προστασίας και χωρίς άρωμα.

Το δέρμα μωρών έως έξι μηνών δεν πρέπει να εκτίθεται καθόλου στον ήλιο.

Μικρές χρήσιμες συμβουλές φαρμακοποιού

  • Χρησιμοποιούμε αρκετή ποσότητα αντηλιακού και το ανανεώνουμε σε τακτά χρονικά διαστήματα.
  • Για τα παιδιά μας, αυξάνουμε την ποσότητα του αντηλιακού, τη συχνότητα εφαρμογής του και το δείκτη προστασίας.
  • Εφαρμόζουμε το αντηλιακό μισή ώρα πριν από την έκθεσή μας στον ήλιο.
  • Στα χείλη, τα μάτια και τη μύτη, που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητες περιοχές, χρησιμοποιούμε ειδικές κρέμες ή στικ πολύ υψηλής προστασίας.
  • Το περσινό σας αντηλιακό είναι καλύτερα να το χρησιμοποιήσετε αργότερα και όχι στα πρώτα μπάνια, καθώς ο δείκτης προστασίας μειώνεται με το πέρασμα του χρόνου.
  • Χρησιμοποιείτε ελεγμένα φαρμακευτικά αντηλιακά, για να διασφαλίζετε την αξιοπιστία του δείκτη προστασίας που αναγράφεται καθώς και τη φωτοσταθερότητά τους, ότι δηλαδή δεν υφίστανται φωτόλυση, η οποία καταστρέφει τη δράση τους.
  • Διαλέξτε αντηλιακό ανάλογα με το φωτότυπο (όσο πιο ανοιχτόχρωμη επιδερμίδα τόσο πιο υψηλό δείκτη προστασίας) και με τον τύπο του δέρματός σας (π.χ. μορφές gel ή μη λιπαρές κρέμες για λιπαρό δέρμα και δέρμα με τάση ακμής).

Ηλιος-Δέρμα-Ενυδάτωση

Η μακρόχρονη έκθεση στον ήλιο και μάλιστα σε συνθήκες ακραίας ηλιοφάνειας, όπως είναι το διάστημα από 10 π.μ. έως 3 μ.μ. (που σχεδόν όλοι βρισκόμαστε στην παραλία, παρά τις αντίθετες προτροπές των ειδικών), προκαλεί σωματική επιβάρυνση (στρες) στον οργανισμό και κίνδυνο αφυδάτωσης.

Η ενυδατική περιποίηση, μετά την ηλιοθεραπεία, είναι απαραίτητη.


Μετά το μπάνιο, χρησιμοποιήστε ενυδατικά προϊόντα (APRES SOLEIL), που βοηθούν στην αποκατάσταση της ισορροπίας του υδρολιπιδικού φιλμ (ισορροπία μεταξύ νερού και λιπιδίων της επιδερμίδας) και προσφέρουν στην αφυδατωμένη επιδερμίδα την απαραίτητη υγρασία.

Ιδιαίτερα στο πρόσωπο, εκτός από την ενυδατική κρέμα που είναι απαραίτητη, χρησιμοποιήστε γαλάκτωμα καθαρισμού και μάσκα ενυδάτωσης, που αυξάνουν την αποτελεσματικότητα της κρέμας σας και δίνουν υγρασία και τροφή στην επιδερμίδα. Αυξημένες, λοιπόν, οι ανάγκες περιποίησης, προστασίας και ενυδάτωσης του δέρματος το καλοκαίρι, γι’ αυτό και τα περισσότερα αντηλιακά προϊόντα που βρίσκουμε στο χώρο του φαρμακείου είναι εμπλουτισμένα με μαλακτικές και ενυδατικές ουσίες.

Και μην ξεχνάτε ότι εσείς αποφασίζετε για τη διατήρηση της ισορροπίας και της υγείας του δέρματός σας. Απολαύστε, λοιπόν, το καλοκαίρι και τον ήλιο χωρίς δυσάρεστα απρόοπτα.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Η εφορία ήδη «κυνηγάει» τις επιχειρήσεις που δεν έχουν διασυνδεθεί
Το μέτρο προωθείται τώρα και σε δήμο του νομού Πέλλας






Σχετικά άρθρα

Η εμβληματική Bepanthol Cream πρωταγωνιστεί σε… make up workshop
Με λαμπερούς καλεσμένους από τον χώρο του beauty & fashion
Οι τρεις τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά του καλλυντικού το 2024
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Mintel
«Αγάπησε το δέρμα σου και φρόντισέ το σε συνεργασία με τον δερματολόγο σου»
Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της εκστρατείας της ΕΔΑΕ για τα αυτοάνοσα – αυτοφλεγμονώδη δερματικά νοσήματα
Τεράστια η αύξηση πωλήσεων για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου
Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ το φαρμακείο αποτελεί το 2ο πιο δυνατό κανάλι διανομής