Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

Η έννοια και η αξία του νευρομάρκετινγκ

16/3/2018 11:54:10 πμ
Ο Ανδρέας Καλλιβωκάς, φαρμακοποιός και εκπαιδευτής, γράφει για το Pharmacy2020
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Μάρκετινγκ και ψυχολογία είναι δίδυμα αδέλφια. Κι αυτό γιατί το μάρκετινγκ, το σύστημα δηλαδή που χρησιμοποιούμε για να τιμολογήσουμε, να προβάλουμε και να πουλήσουμε προϊόντα και υπηρεσίες, βασίζεται στη γνώση της κοινωνικής και ψυχολογικής συμπεριφοράς του καταναλωτή. Και αυτό το ρόλο επιτελεί το νευρομάρκετινγκ.

Ποιοι είναι όμως οι παράγοντες που συνδέουν την ψυχολογία με τη νευροεπιστήμη; Μετά το 1950, με την άνθιση της καταναλωτικής κοινωνίας, διαπιστώθηκε ότι οι καταναλωτές αντιδρούν διαφορετικά στα ίδια ερεθίσματα -προϊόντα ή στρατηγικές μάρκετινγκ– καθώς έχουν διαφορετικές ανάγκες, διαφορετικό τρόπο ζωής και διαφορετικά ψυχογραφικά χαρακτηριστικά. Έτσι, η μελέτη της συμπεριφοράς του καταναλωτή αναδείχτηκε σε ξεχωριστό πεδίο του μάρκετινγκ, το νευρομάρκετινγκ.


Σήμερα, τρεις είναι οι θεωρίες που κυριαρχούν ως προς την καταναλωτική συμπεριφορά. Η πρώτη μελετά την αγοραστική συμπεριφορά του καταναλωτή. Η δεύτερη εστιάζει στη μελέτη της διαδικασίας που λαμβάνει χώρα πριν ο καταναλωτής αγοράσει ή απορρίψει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία που του προσφέρεται. Η τρίτη, τέλος, θεωρεί πως στη συμπεριφορά του καταναλωτή αλληλεπιδρούν το συναίσθημα, η γνώση, η συμπεριφορά και το περιβάλλον.


Ουσιαστικά, το νευρομάρκετινγκ μας βοηθά να αποκρυπτογραφήσουμε τον τρόπο με τον οποίο ο καταναλωτής παίρνει αποφάσεις, εστιάζοντας στο τι αγοράζει, γιατί το αγοράζει, πότε το αγοράζει, από πού το αγοράζει και με τι συχνότητα το αγοράζει. Και το φαρμακείο του αύριο μπορεί να αναπτυχθεί πέρα από κάθε προσδοκία, αξιοποιώντας τις απαντήσεις στα παραπάνω ερωτήματα.


To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.

Πηγή

 

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Ευρεία ένδειξη για όλες τις ηλικίες και όλα τα επίπεδα σοβαρότητας της νόσου
Με φετινό μήνυμα: «Δες αυτό που δεν φαίνεται»






Σχετικά άρθρα

K. Patel (Roche Hellas): Η Ελλάδα σημείο αναφοράς για επενδύσεις στις βιοεπιστήμες
Οι πολυεθνικές φαρμακευτικές εταιρείες έχουν επενδύσει 246 εκατ. ευρώ σε Ε&Α κ.ά.
Τελευταίο αντίο στον Ανδρέα Γαλανόπουλο
Από τον Όμιλο ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ
Kenvue: Δημοσιεύει τη δεύτερη ετήσια έκθεση «Healthy Lives Mission»
Αναδεικνύει τη μείωση των εκπομπών και την ανάπτυξη πιο βιώσιμων καινοτομιών στα προϊόντα της
Για 10η χρονιά πραγματοποιούνται τα Healthcare Business Awards
Με θέμα: «Recognizing Excellence in Innovation, Digital Health & Investment»