Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

τελευταία νέα

Ειρήνη Μαρκάκη: Διαφάνεια και έλεγχος οι λέξεις κλειδιά για τις ελλείψεις φαρμάκων
Η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φαρμακαποθηκαρίων αναλύει τις προτάσεις της στο f.daily
Ισχυρά τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην αγορά των καλλυντικών
'Ανοδο παρουσιάζει στην Ελλάδα η ανδρική περιποίηση, σύμφωνα με μελέτη της ICAP CRIF

Ε.Ο.Φ.: διευκρινίσεις για την πληροφόρηση και τη διαφήμιση φαρμάκων

25/6/2008
Έντονη αντίδραση από την Ε.Φ.Ε.Χ.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Οι ενστάσεις της Ε.Φ.Ε.Χ. αφορούν συγκεκριμένα «διευκρινιστικά» σημεία της εγκυκλίου τα οποία, σύμφωνα με την Ένωση, αποτελούν «καθ’ υπέρβαση προσωπικές ερμηνείες των ρητών διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας 2007/24/EC για τα Μ.Υ.ΣΥ.ΦΑ.», που στην ουσία αναιρούν το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Διάταξης, όπως αυτό εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αντιδράσεις προκάλεσε εκ μέρους της Ένωσης Παρασκευαστών Φαρμάκων Ευρείας Χρήσης (Ε.Φ.Ε.Χ.), πρόσφατη εγκύκλιος του Εθνικού Οργανισμού Φαρμάκων (Ε.Ο.Φ.) η οποία επιχειρεί να «επαναπροσδιορίσει» τους όρους σύμφωνα με τους οποίους θα πρέπει να γίνεται στην Ελληνική αγορά η προώθηση και η διαφήμιση των Μη Υποχρεωτικά Συνταγογραφούμενων Φαρμάκων (Μ.Υ.ΣΥ.ΦΑ.).

Οι ενστάσεις της Ε.Φ.Ε.Χ. αφορούν συγκεκριμένα «διευκρινιστικά» σημεία της εγκυκλίου τα οποία, σύμφωνα με την Ένωση, αποτελούν «καθ’ υπέρβαση προσωπικές ερμηνείες των ρητών διατάξεων της Κοινοτικής Οδηγίας 2007/24/EC για τα Μ.Υ.ΣΥ.ΦΑ.», που στην ουσία αναιρούν το πνεύμα της Ευρωπαϊκής Διάταξης, όπως αυτό εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σύμφωνα με την Ε.Φ.Ε.Χ. τα όσα καθορίζει η εγκύκλιος λέγοντας π.χ. ότι «ως “απαραίτητες πληροφορίες” οι οποίες θα πρέπει να περιλαμβάνονται στη διαφήμιση εννοούνται και οι κύριοι περιορισμοί στη χορήγηση (π.χ. κύρια αντένδειξη, κύρια προειδοποίηση, κύρια προφύλαξη, κύριες ανεπιθύμητες ενέργειες)», πέραν του ότι ως στοιχεία είναι ασαφή και δημιουργούν συγχύσεις, η συμπερίληψή τους αποτελεί σχήμα οξύμωρο με την ίδια την έννοια και τον ορισμό της διαφήμισης.

Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει η Ε.Φ.Ε.Χ. σε επιστολή της προς τον Ε.Ο.Φ., «τα σημεία αυτά της εγκυκλίου αναιρούν στην πράξη τη δυνατότητα διαφήμισης προς το κοινό των Μ.Υ.ΣΥ.ΦΑ., κάτι που ουσιαστικά δυναμιτίζει το θεσμό της αυτοθεραπείας όπως έχει οριστεί από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, όπως έχει νομοθετηθεί από την Ε.Ε. και κατοχυρωθεί στη χώρα μας με νόμους και υπουργικές αποφάσεις».

Η Ε.Φ.Ε.Χ. τέλος κλείνει την επιστολή της τονίζοντας ότι ως Οργανισμός «συνέβαλε και θα συμβάλλει σε κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί στη σωστή ενημέρωση των πολιτών όσον αφορά στο δικαίωμα τους στην αυτοθεραπεία», ενώ ζητά από τους αρμόδιους του Ε.Ο.Φ. την πραγματοποίηση μίας συνάντησης το ταχύτερο δυνατό, προκειμένου να παρουσιάσει αναλυτικά τις θέσεις της.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Η πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Φαρμακαποθηκαρίων αναλύει τις προτάσεις της στο f.daily






Σχετικά άρθρα

Ισχυρά τα ηλεκτρονικά φαρμακεία στην αγορά των καλλυντικών
'Ανοδο παρουσιάζει στην Ελλάδα η ανδρική περιποίηση, σύμφωνα με μελέτη της ICAP CRIF
Για 7η χρονιά πραγματοποιούνται τα Healthcare Business Awards
Πρόεδρος της Επιτροπής Αξιολόγησης ο Νεκτάριος Ταβερναράκης
Tikun Europe: Στην Ελλάδα από το Ισραήλ τα πρώτα φυτά φαρμακευτικής κάνναβης
Ήρθαν με πτήση της Skyserv με τελικό προορισμό την Κόρινθο
H ΕLPEN ταξίδεψε με τη Σύμπλευση στα ακριτικά νησιά της χώρας μας
Και δώρισε έναν καρδιολογικό υπέρηχο στο Κέντρο Υγείας Αμοργού