Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

ΕΚΕΑ: Όλοι μαζί να κάνουμε lockdown στις ελλείψεις αίματος
Πενθήμερη εθελοντική αιμοδοσία στο Μετρό Συντάγματος
ΦΣΘ: Πρωτοποριακή δράση για την αποκομιδή μολυσματικών αποβλήτων στα φαρμακεία
Η όλη διαδικασία κύλησε ομαλά, δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου, Διονύσιος Ευγενίδης

Διατροφικές συστάσεις για τη Μεγάλη Σαρακοστή

27/2/2007
Ο ρόλος της μπύρας στην διατροφή
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

του Χαράλαμπου Γεωργακάκη
προέδρου του Πανελληνίου Συλλόγου Διαιτολόγων


Η περίοδος της Σαρακοστής - όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες ημέρες του χρόνου - μπορεί να περιλαμβάνουν και την ήπια κατανάλωση αλκοόλ.
Η μπύρα και το κρασί ξεχωρίζουν από τα άλλα αλκοολούχα ποτά, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι ουσίες αυτές αποτελούν, σήμερα, αντικείμενο έντονου ερευνητικού ενδιαφέροντος, καθώς έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να παράσχουν μια ασπίδα προστασίας έναντι σημαντικών νοσημάτων φθοράς, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα.



 

ΔΙΑΤΡΟΦΙΚΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΣΑΡΑΚΟΣΤΗ

Η Μεγάλη Σαρακοστή πλησιάζει και μαζί με αυτή πολλοί πιστοί ετοιμάζονται να νηστέψουν. Η νηστεία είναι η αποχή από συγκεκριμένες τροφές ή από την τροφή γενικά, με σκοπό την σωματική αλλά και πνευματική άσκηση του ατόμου.

Κατά την Σαρακοστή, η νηστεία περιλαμβάνει αποχή από όλα τα ζωικά προϊόντα. Τρόφιμα που αποκλείονται από το διαιτολόγιο είναι τα γαλακτοκομικά, το κρέας, το ψάρι, το αυγό. Αποτέλεσμα του αποκλεισμού αυτών των τροφίμων από το διαιτολόγιο είναι η αυξημένη κατανάλωση φρούτων, λαχανικών, ζυμαρικών, ψωμιού, οσπρίων, λαδερών φαγητών και λίπους, ώστε να επιτευχθεί ενεργειακό ισοζύγιο.

Παρακολουθώντας τα παραπάνω διακρίνουμε ότι οι συστάσεις της νηστείας μοιάζουν αρκετά με αυτές της Μεσογειακής Διατροφής - ενός από τους υγιεινότερους τύπους διατροφής στον κόσμο.

Κατά συνέπεια η νηστεία μπορεί να αποτελέσει μια περίοδο φυσικής αποτοξίνωσης του οργανισμού από την ευρεία κατανάλωση ζωικών προϊόντων που παρατηρείται τις υπόλοιπες ημέρες του χρόνου.

Αναλύοντας τον τρόπο διατροφής παρατηρούμε αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών και φρούτων, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η πρόσληψη φυτικών ινών, που ευθύνονται για την ομαλή λειτουργία του πεπτικού συστήματος και τη μείωση εμφάνισης καρκίνου του παχέος εντέρου.

Επίσης, αυξάνεται η πρόσληψη μικροστοιχείων με αντιοξειδωτική δράση, όπως είναι η βιταμίνη C, τα βιοφλαβονοειδή, οι καροτίνες, τα οποία βελτιώνουν τη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, καλύπτουν τον οργανισμό από την αρνητική δράση των ελευθέρων ριζών προφυλάσσοντας τα τοιχώματα των αγγείων και τον οργανισμό από διάφορες μορφές καρκίνου.

Ακόμα εντάσσονται πιο τακτικά στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο τα θαλασσινά, τα οποία παρέχουν αυξημένες ποσότητες ω-3 και ω-6 λιπαρών οξέων, βελτιώνοντας την καρδιακή και νευρική λειτουργία, και το λιπιδαιμικό προφίλ του οργανισμού.

Αυτά είναι και τα κυριότερα ευεργετήματα της νηστείας προς τον ανθρώπινο οργανισμό.


Ο ρόλος της μπύρας στη διατροφή

Παράλληλα, η περίοδος της Σαρακοστής - όπως άλλωστε και οι υπόλοιπες ημέρες του χρόνου - μπορεί να περιλαμβάνουν και την ήπια κατανάλωση αλκοόλ.

Είναι, όμως, σημαντικό οι επιλογές που θα γίνουν να είναι κατά το δυνατό πιο υγιεινές. Προς την κατεύθυνση αυτή, οι δύο καλύτερες επιλογές που θα μπορούσαμε να έχουμε στο πλαίσια μιας κατά το δυνατόν ισορροπημένης διατροφής είναι η μπύρα και το κρασί και αυτό με δεδομένο το γεγονός ότι τα ποτά αυτά περιέχουν τη μικρότερη περιεκτικότητα σε αλκοόλ. Παράλληλα, δεν απαιτούν για την κατανάλωση τους προσθήκη αναψυκτικού, που θα έδινε επιπλέον θερμίδες και για το λόγο αυτό κατατάσσονται στα δύο λιγότερο «παχυντικά ποτά».

Ιδιαιτέρως, όμως, όταν μιλάμε για θρεπτική αξία, η μπύρα και το κρασί ξεχωρίζουν από τα άλλα αλκοολούχα ποτά, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικές ουσίες. Οι ουσίες αυτές αποτελούν, σήμερα, αντικείμενο έντονου ερευνητικού ενδιαφέροντος, καθώς έχει αποδειχτεί ότι μπορεί να παράσχουν μια ασπίδα προστασίας έναντι σημαντικών νοσημάτων φθοράς, όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα.

Παράλληλα, η μπίρα περιέχει και μια σειρά απαραίτητων για την καλή υγεία του οργανισμού βιταμινών, όπως η βιταμίνη Β6, Β12 και το φυλικό οξύ, συστατικά σημαντικά για την καλή υγεία της καρδιάς, των αγγείων και όχι μόνο.

Στο σημείο αυτό είναι σημαντικό να τονιστεί ότι κατά την περίοδο της Σαρακοστής παρουσιάζεται μειωμένη πρόσληψη σε βιταμίνη Β12. Η βιταμίνη Β12 συντελεί στην ομαλή παραγωγή και ανάπτυξη ερυθροκυττάρων. Η μειωμένη της πρόσληψη οδηγεί στην ανάπτυξη αναιμίας. Συμπτώματα έλλειψης είναι η αδυναμία, η εύκολη κόπωση και η υπνηλία. Τρόφιμα φυτικής προέλευσης, πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνη Β12, που δεν θα πρέπει να λείπουν από κανένα νηστίσιμο διαιτολόγιο είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα οστρακοειδή, το ταχίνι, το σησάμι, και τα εμπλουτισμένα δημητριακά, ενώ το μοναδικό αλκοολούχο ποτό, που περιέχει αυτή τη βιταμίνη είναι η μπύρα.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Πενθήμερη εθελοντική αιμοδοσία στο Μετρό Συντάγματος
Η όλη διαδικασία κύλησε ομαλά, δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου, Διονύσιος Ευγενίδης






Σχετικά άρθρα

ΦΣΘ: Πρωτοποριακή δράση για την αποκομιδή μολυσματικών αποβλήτων στα φαρμακεία
Η όλη διαδικασία κύλησε ομαλά, δήλωσε ο πρόεδρος του Συλλόγου, Διονύσιος Ευγενίδης
Δ. Ευγενίδης: Ίσοι όροι για όλα τα φαρμακεία στο δρόμο για το αύριο
'Αρθρο του προέδρου του Φαρμακευτικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης στο f.daily