Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Ευ Ζην

τελευταία νέα

AbbVie: Ανάμεσα στις 10 εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα
Η φετινή θέση είναι η έβδομη συνεχής επιβράβευση από το Great Place to Work®
Νέα παρενέργεια καταγράφτηκε για το εμβόλιο COVID-19 της Pfizer
Υπήρξε πρήξιμο του προσώπου σε άτομα με ιστορικό ενέσεων με δερματικά πληρωτικά
Α. Βαλτάς: Οι αντοχές έχουν και τα όρια τους
Η κυβέρνηση θα πρέπει να βρει άμεσα λύση για τα self tests

Βοηθήστε τις να χάσουν βάρος στην εμμηνόπαυση

19/1/2021 9:58:27 πμ
Γράφει η Αναστασία Κόκκαλη, Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος, Επιστημονικός Συνεργάτης ΕΛΕΤΕΜ
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Η εμμηνόπαυση αποτελεί μια πολύ ιδιαίτερη χρονική περίοδο για το γυναικείο οργανισμό. Παρατηρούνται πλήθος ορμονικών αλλαγών, με αποτέλεσμα να επιβραδύνεται ο μεταβολισμός, να διαταράσσεται ο ύπνος, να εμφανίζεται ινσουλινοαντίσταση και να αυξάνεται η επιθυμία για φαγητό. Αυτά αρκούν για να οδηγήσουν σε μια προσθήκη βάρους. Η υγιεινή διατροφή είναι φυσικά ο απαραίτητος σύμμαχος στην ορθή απώλεια βάρους.

Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι μια διατροφή πλούσια σε τρόφιμα υψηλής θρεπτικής αξίας, με αντιοξειδωτικά, καλά λιπαρά και πρωτεΐνες θα αποδώσει τα καλύτερα αποτελέσματα στη σωστή απώλεια βάρους. Η διατροφή θα πρέπει να είναι εξατομικευμένη και να καλύπτει τις ανάγκες του οργανισμού. Τα 5 τακτικά γεύματα θα ενισχύσουν το μεταβολισμό και θα συμβάλλουν στην επαρκή θρέψη. 

TIP

Συνήθως σε αυτές τις ηλικίες, παρατηρούνται ανεπάρκειες βιταμινών, όπως βιταμίνη D, βιταμίνη Β12 κ.λπ. Επομένως είναι απαραίτητος ο εργαστηριακός έλεγχος και αν τα επίπεδα είναι χαμηλά, τότε τα κατάλληλα τρόφιμα και ίσως και συμπληρώματα διατροφής θα ενισχύσουν τη θρεπτική κατάσταση του οργανισμού και κατΆ επέκταση το ρυθμό του μεταβολισμού. 

Οι θερμίδες είναι σημαντικές, αλλά οι δίαιτες πολύ χαμηλών θερμίδων δεν λειτουργούν καλά μακροπρόθεσμα. Ο «διατροφικός περιορισμός», δηλαδή το σωστό μέγεθος των μερίδων, είναι αποτελεσματικός τρόπος αδυνατίσματος.

Ποιες δίαιτες λειτουργούν καλά κατά την εμμηνόπαυση;

Κατά τη διάρκεια και μετά τη μετάβαση στην εμμηνόπαυση υπάρχουν 3 δίαιτες που λειτουργούν αποτελεσματικά:
  • Η δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων: Αρκεί να παρέχει το 30% των θερμίδων από υδατάνθρακες. 
  • Η μεσογειακή διατροφή: Παρόλο που η μεσογειακή διατροφή είναι πιο γνωστή για τη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, μελέτες δείχνουν ότι μπορεί επίσης να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.
  • Χορτοφαγική δίαιτα: Μια πιο ευέλικτη προσέγγιση για χορτοφάγους που περιλαμβάνει γαλακτοκομικά προϊόντα και αυγά έχει αποδειχθεί ότι λειτουργεί καλύτερα σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

Οι συμβουλές του φαρμακοποιού

  • Ποιοτικός ύπνος: Η απόκτηση επαρκούς ύπνου υψηλής ποιότητας είναι σημαντική για την επίτευξη και τη διατήρηση ενός υγιούς βάρους. Τα άτομα που κοιμούνται πολύ λίγο έχουν υψηλότερα επίπεδα γκρελίνης «ορμόνης πείνας», χαμηλότερα επίπεδα λεπτίνης «ορμόνης πληρότητας» και είναι πιο πιθανό να είναι υπέρβαρα.
  • Χαλάρωση: Η ανακούφιση από το άγχος είναι επίσης σημαντική κατά τη μετάβαση στην εμμηνόπαυση. Εκτός από την αύξηση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων, το στρες οδηγεί σε αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, τα οποία σχετίζονται με αυξημένο κοιλιακό λίπος.
  • Γυμναστική: Οποιαδήποτε άσκηση βοηθά το σώμα των γυναικών.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Και ο φαρμακοποιός μπορεί να βρίσκει λύσεις για την υγεία, το ευ ζην και την ομορφιά της






Σχετικά άρθρα

Οδοντογλυφίδες: Η παλαιότερη συνήθεια
Η ιστορία και τα χαρακτηριστικά τους
Μεσοδόντια βουρτσάκια: Οι βασικές γνώσεις για τον φαρμακοποιό
Πώς πρέπει να χρησιμοποιούνται και γιατί;
Τα οφέλη των αμινοξέων στη φυσική και πνευματική υγεία
Βοηθούν στο άγχος και την κόπωση
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Προστατεύουν τα ιχθυέλαια το δέρμα;
Γράφει ο Δρ Χρήστος Στάμου, Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος