Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

τελευταία νέα


Ανοδική η εγχώρια αγορά καλλυντικών

17/3/2008
Με 8,6% μέσο ετήσιο ρυθμό έτρεξε το διάστημα 1996-2006, ενώ αναμένεται αύξηση 2% τη διετία 2007-2008
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Το κυριότερο δίκτυο διάθεσης καλλυντικών είναι εκείνο της ευρείας διανομής και περιλαμβάνει κυρίως προϊόντα περιποίησης μαλλιών και δέρματος. Στο δίκτυο της επιλεκτικής διανομής διατίθενται ως επί το πλείστον προϊόντα περιποίησης προσώπου και αρώματα. Στο δίκτυο των κομμωτηρίων τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών καταλαμβάνουν σχεδόν το σύνολο της εν λόγω αγοράς, ενώ μέσω φαρμακείων διατίθενται κυρίως προϊόντα περιποίησης δέρματος.

Ανοδική πορεία ακολούθησε η εγχώρια αγορά καλλυντικών την περίοδο 1996-2006, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 8,6% (σε αξία), ενώ για τη διετία 2007, 2008 εκτιμάται ότι σε γενικές γραμμές θα παρουσιάσει άνοδο της τάξεως του 2%, σύμφωνα με σχετική μελέτη της ΙCΑΡ.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η ίδια μελέτη, τα προϊόντα περιποίησης δέρματος το 2006 αντιπροσώπευσαν το 48,4% της συνολικής αγοράς και ακολούθησαν τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών με ποσοστό 29,3% περίπου. Τα προϊόντα μακιγιάζ και τα αρώματα συγκέντρωσαν αντιστοίχως το 11,4% και το 11% της αγοράς.

Σημειώνεται ότι το κυριότερο δίκτυο διάθεσης καλλυντικών είναι εκείνο της ευρείας διανομής και περιλαμβάνει κυρίως προϊόντα περιποίησης μαλλιών και δέρματος. Στο δίκτυο της επιλεκτικής διανομής διατίθενται ως επί το πλείστον προϊόντα περιποίησης προσώπου και αρώματα. Στο δίκτυο των κομμωτηρίων τα προϊόντα περιποίησης μαλλιών καταλαμβάνουν σχεδόν το σύνολο της εν λόγω αγοράς, ενώ μέσω φαρμακείων διατίθενται κυρίως προϊόντα περιποίησης δέρματος.

Αναφορικά με την εξέλιξη της αγοράς καλλυντικών ανά κανάλι διανομής, εκτιμάται ότι αύξηση θα παρουσιάσουν τα κανάλια των απευθείας πωλήσεων (ανάπτυξη των πωλήσεων door to door), των φαρμακείων και με λιγότερο έντονο ρυθμό τα κανάλια της ευρείας και επιλεκτικής διανομής. Αντίθετα, αναμένεται συγκράτηση της αγοράς των καλλυντικών που διακινούνται μέσω κομμωτηρίων.

Στο πλαίσιο της μελέτης έγινε και χρηματοοικονομική ανάλυση του κλάδου με τη χρήση επιλεγμένων αριθμοδεικτών βάσει ενός εκτεταμένου δείγματος επιχειρήσεων. Από τη σχετική ανάλυση προέκυψε ότι οι δείκτες κερδοφορίας (μέσος όρος πενταετίας) διαμορφώθηκαν σε 53,48% (περιθώριο μεικτού κέρδους), 5,56% (περιθώριο λειτουργικού κέρδους) και 5,64% (περιθώριο καθαρού κέρδους). Ακόμη, ο μέσος δείκτης αποδοτικότητας ιδίων κεφαλαίων ανήλθε σε 63,80%, ενώ η αποδοτικότητα απασχολουμένου κεφαλαίου σε 50,21%.

Περαιτέρω, συνετάχθη ο ομαδοποιημένος ισολογισμός βάσει αντιπροσωπευτικού δείγματος 55 εταιρειών, για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμα στοιχεία ισολογισμών των χρήσεων 2005 και 2006. Όπως προκύπτει από τα δεδομένα αυτά, το σύνολο του ενεργητικού των επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση 14,6% το 2006 σε σχέση με το 2005, ενώ ανάλογη εξέλιξη είχαν και τα ίδια κεφάλαια τα οποία σημείωσαν αύξηση 12,5% το 2006. Οι πωλήσεις των 55 εταιρειών αυξήθηκαν κατά 7,3% το 2006. Τέλος, το κέρδος προ φόρου εισοδήματος των επιχειρήσεων σημείωσε αύξηση το ίδιο έτος κατά 3,4%.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2024
Το βραβείο παρέλαβε ο αντιπρόεδρος του Ομίλου, Στέλιος Λιάπης






Σχετικά άρθρα

Όμιλος ΠΕΙΦΑΣΥΝ: Νέα διάκριση στα «Διαμάντια» της ελληνικής επιχειρηματικότητας
Το βραβείο παρέλαβε ο αντιπρόεδρος του Ομίλου, Στέλιος Λιάπης
Η UNI-PHARMA αναδείχθηκε True Leader
Βρίσκεται ανάμεσα στις 105 πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, σύμφωνα με την ICAP CRIF
Johnson & Johnson: Συνεργασία με την ηθοποιό Naomi Watts
Στέλνουν το μήνυμα ότι η εξέταση των ματιών είναι η απόλυτη κίνηση αυτοφροντίδας
Η Merck διεξάγει Innovation Cup 2026
Μια μοναδική εμπειρία εκπαίδευσης και καινοτομίας