Ευ Ζην

Το μπρόκολο βοηθά να χάσουμε λίπος!

9/3/2017 12:16:11 μμ
Εντυπωσιακά συμπεράσματα έδωσε η μελέτη της σουλφοραφάνης που περιέχει

Το μπρόκολο αναμένεται να αποδειχθεί αποτελεσματικό στην καταπολέμηση της παχυσαρκίας, ακόμα και σε συνδυασμό με λιπαρή διατροφή, χάρη στο συστατικό σουλφοραφάνη που περιέχει σε υψηλή συγκέντρωση!

Η σουλφοραφάνη έχει τεκμηριωμένη θετική επίδραση στην πρόληψη του καρκίνου, καθώς ενεργοποιεί τον παράγοντα μεταγραφής Nrf2, ο οποίος ρυθμίζει την ισορροπία οξείδωσης - αναγωγής στο κύτταρο και ενισχύει την αντιοξειδωτική ικανότητα του σώματος και την αποτοξίνωση από χημικά συστατικά. Όταν η ισορροπία της οξείδωσης - αναγωγής επιδεινωθεί λόγω της υπερσίτισης και της παχυσαρκίας, έχει διαπιστωθεί ότι σχετίζεται με παθογένεση διαφόρων ασθενειών.

Ωστόσο, η δράση της σουλφοραφάνης κατά της παχυσαρκίας δεν είχε αποσαφηνιστεί επιστημονικά, γι' αυτό και ερευνητές του Πανεπιστημίου Καναζάβα της Ιαπωνίας αποφάσισαν να ξεδιαλύνουν το τοπίο...

Στη μελέτη τους, οι Ιάπωνες επιστήμονες χώρισαν πειραματόζωα (τρωκτικά) σε 2 ομάδες: η πρώτη σιτίστηκε με λιπαρά τρόφιμα και λάμβανε συμπληρώματα σουλφοραφάνης, ενώ η δεύτερη κατανάλωσε αποκλειστικά πολύ λιπαρές τροφές. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έρευνας:

Η πρώτη ομάδα είχε πάρει 15% λιγότερο βάρος από τη δεύτερη ομάδα.
Η πρώτη ομάδα είχε 20% λιγότερο κοιλιακό λίπος, ενώ μειώθηκε η αύξηση της ηπατικής στεάτωσης και η γλυκόζη στο αίμα.
Στην πρώτη ομάδα αυξήθηκαν τα επίπεδα της πρωτεΐνης UCP-1 και επιταχύνθηκε η εξόντωση του λιπώδους ιστού, δραστηριότητες που συνεπάγονται:

1. αύξηση της κατανάλωσης ενέργειας και καύσης του λίπους
  2. μείωση των βακτηρίων Desulfobivrionaceae στο έντερο και της ενδοτοξίνης στο αίμα.

Συμπερασματικά οι επιστήμονες ανακάλυψαν δύο νέες λειτουργίες της σουλφοραφάνης: καταπολέμηση της παχυσαρκίας μειώνοντας τα λιποκύτταρα και αυξάνοντας την κατανάλωση ενέργειας & βελτίωση της εντερικής χλωρίδας, η οποία στους παχύσαρκους έχει επιβαρυνθεί από τη λιπαρή διατροφή και τη μεταβολική ενδοτοξιναιμία.

Το επόμενο στάδιο: συμπληρώματα σουλφοραφάνης

«Επόμενες κλινικές μελέτες αναμένεται να εξετάσουν αν η σουλφοραφάνη υπό τη μορφή συμπληρώματος διατροφής για την εντερική βακτηριακή χλωρίδα μπορεί να συμβάλλει στην πρόληψη της παχυσαρκίας, καθώς και την αποτελεσματικότητά της κατά της φλεγμονής και της ινσουλινοαντίστασης», υπογραμμίζουν οι επιστήμονες στα συμπεράσματά τους.