Σε υψηλά επίπεδα παραμένει
η κατανάλωση αντιβιοτικών στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία από μελέτη
του Ινστιτούτου Επιστημονικών Ερευνών του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (ΠΙΣ)
που παρουσιάστηκαν σε συνέντευξη Τύπου στο υπουργείο Υγείας.
Ειδικότερα, η μελέτη, αξιοποιώντας
τα δεδομένα της ΗΔΥΚΑ, έδειξε ότι η Ελλάδα είναι πρώτη σε σύγκριση με
τις χώρες της Ε.Ε., με ποσοστό Καθορισμένης Ημερήσιας Δόσης ανά 1000 κατοίκους
στο 29,9% το 2024, με το 45% του πληθυσμού να έλαβε τουλάχιστον μία
συνταγή με αντιβιοτικό την ίδια χρονιά και να δόθηκαν κατά μέσο όρο
περίπου 116 συσκευασίες ανά 1000 κατοίκους τον μήνα.
Παρόλα αυτά, αισθητή ήταν
η επίδραση της υποχρεωτικής ηλεκτρονικής συνταγογράφησης αντιβιοτικών
από τον Σεπτέμβριο του 2020, η οποία παρουσίασε αύξηση της κατανάλωσης, γιατί το
40% των συσκευασιών αντιβιοτικών που χορηγούνταν μηνιαίως δεν
συνταγογραφούνταν ηλεκτρονικά πριν από την εφαρμογή του μέτρου. Επίσης περίπου
το 40% των συνταγογραφούμενων αντιβιοτικών ανήκε στην κατηγορία «Access» (AWaRe),
που είναι χαμηλότερο από τον στόχο της ΕΕ για το 2030 (65%).
Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα ο 'Aρ. Αγγελής, γ.γ. Στρατηγικού Σχεδιασμού, δήλωσε ότι «μόνο ένα μικρό ποσοστό του συνόλου των συνταγογραφούμενων αντιβιοτικών φαίνεται να δίνεται εντός θεραπευτικών πρωτοκόλλων, οι λόγοι του οποίου χρήζουν περεταίρω ανάλυση» αλλά και ότι «O συνδυασμός κατανομής συνταγογραφικού όγκου ανά ιατρική ειδικότητα σε συνάρτηση με την γεωγραφική κατανομή φαίνεται ιδιαίτερα υποσχόμενη ανάλυση για δυνητικούς ελεγκτικούς μηχανισμούς από τους αρμόδιους φορείς».






