Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Ευ Ζην

τελευταία νέα

DEMO ABEE: Πρωτοπορεί στον τομέα της νεφρολογίας
Από το 1996 ξεκίνησε να παράγει τα πρώτα προϊόντα αιμοκάθαρσης
Cambridge: Νέο εργαλείο ανίχνευσης καρδιαγγειακού κινδύνου
Θα είναι σύντομα διαθέσιμο στην Ευρώπη
ΠΦΣ: Οι θεσμικοί φορείς κρίνουν την αποτελεσματικότητα των αυτοδιαγνωστικών τεστ
Απάντηση στην ανακοίνωση του ΦΣΑ και από τον Κ. Βαρδιάμπαση

Τα οφέλη του κουρκουμά για την υγεία

12/12/2018 10:40:09 πμ
Συνταγές και χρήσεις
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ο κουρκουμάς έχει γνωρίσει μεγάλη απήχηση τα τελευταία χρόνια και όχι άδικα! Η ρίζα του φυτού κουρκούμη (curcuma longa) και η χρήση του την ασιατική κουζίνα διέδωσαν τη «φήμη» του σε ολόκληρο τον κόσμο. Εκτός από το χρώμα και τα αρώματα που προσθέτει στα φαγητά, εμπεριέχει πολύτιμα θρεπτικά συστατικά με σημαντικά οφέλη στην υγεία.


Αναγνωρίζεται από το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα και την ελαφρώς πικρή γεύση. Αποτελεί βασική ουσία σε σκόνες μπαχαρικού κάρυ και συχνά εμπεριέχεται ως συστατικό σε μουστάρδες ή ακόμη και τυριά.

Αν και στις ασιατικές χώρες ήταν γνωστό αρκετούς αιώνες πριν, στη δύση ξεκίνησε να διαδίδεται τα τελευταία χρόνια. Η χρήση κουρκουμά φαίνεται να έχει σημαντικά οφέλη στην υγεία και οι πολύτιμες ιδιότητές του βρήκαν εφαρμογή στην εναλλακτική ιατρική και τη θεραπευτική παράδοση των Αγιουβέρδα. Μεταξύ άλλων, ο κουρκουμάς φαίνεται να συμβάλλει στον καθαρισμό του οργανισμού από τις τοξίνες και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία πεπτικών διαταραχών, την αντιμετώπιση ηπατικών νοσημάτων, φλεγμονών, αρθρίτιδας, ακόμη και του πυρετού.

Ο κουρκουμάς περιέχει ισχυρές ουσίες

Με ποιο σημαντική την ουσία κουρκουμίνη, η οποία αποτελεί κύριο δραστικό συστατικό του κουρκουμά, θεωρείται ισχυρό αντιοξειδωτικό, ενώ προσφέρει και αντιφλεγμονώδη δράση.

Πιο αναλυτικά η λήψη κουρκουμίνης σχετίζεται με:

  • την πρόληψη και θεραπεία της φλεγμονής και του οξειδωτικού στρες
  • τη μείωση της ολικής χοληστερίνης (LDL)
  • τη μείωση των τριγλυκεριδίων σε υπέρβαρα άτομα
  • την ελάττωση του πόνου σε άτομα με οστεοαρθρίτιδα
  • τη μείωση κνησμού σε άτομα με νεφρική πάθηση.

Πρώιμες έρευνες έδειξαν πως ή λήψη κουρκουμινοειδών για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ενδέχεται να:

  • μειώσει την αρτηριακή πίεση
  • βελτιώσει τη λειτουργία στα νεφρά, σε άτομα που πάσχουν από νεφρίτιδα το λύκου (φλεγμονή των νεφρών)
  • τελματώσει τα συμπτώματα ελκώδους κολίτιδας
  • μειώσει τις πιθανότητες εμφάνισης προ καρκινωμάτων στο παχύ έντερο
  • συμβάλλει στη αντιμετώπιση στομαχικών διαταραχών (διάρροια, πόνους στο στομάχι, νόσο Crohn)
  • έχει σημαντική επίδραση, εξίσου αποτελεσματική με τη φαρμακευτική ουσία fluoxetine, στα άτομα που πάσχουν από κατάθλιψη
  • βοηθήσει στην ανακούφιση κνησμών που προκαλούνται από διαφορετικούς τύπους καρκίνου
  • συμβάλλει στη βελτίωση της δυσπεψίας
  • μειώσει οριακά, ορισμένα συμπτώματα ρευματοειδούς αρθρίτιδας.

Τα παραπάνω οφέλη προκύπτουν από πρώιμες έρευνες, ωστόσο δεν υπάρχουν επαρκείς έρευνες και ως εκ τούτου οι φαρμακευτικές χρήσεις της κουρκουμίνης, χρήζουν περαιτέρω έρευνας.

Οφέλη

Η κατανάλωση κουρκουμά ή συμπληρωμάτων διατροφής με κουρκουμίνη χαρίζει σημαντικά οφέλη στην υγεία:

  • Διαθέτει αντικαρκινική, αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτική δράση.
  • Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.
  • Μειώνει τα συμπτώματα ρευματοειδούς αρθρίτιδας.
  • Συμβάλλει στην πρόληψη και τη θεραπεία κρυολογήματος και ιώσεων.
  • Ελαττώνει τον κίνδυνο παιδικής λευχαιμίας.
  • Αποτοξινώνει το συκώτι.
  • Λειτουργεί κατά της διάρροιας.
  • Λειτουργεί κατά της αναιμίας.
  • Σε αλοιφή χρησιμοποιείται για την επούλωση πληγών
  • Σε αλοιφή είναι κατάλληλος για την ακμή και τον αποχρωματισμό της επιδερμίδας.

Χρήσεις

Η περιεκτικότητα του κουρκουμά σε κουρκουμίνη είναι περίπου 3%. Επειδή η ποσότητα αυτή θεωρείται μικρή, έχει επικρατήσει η λήψη του μπαχαρικού να συνδυάζεται με μαύρο πιπέρι, καθώς η ουσία πιπερίνη έχει την ιδιότητα να αυξάνει την απορρόφηση της κουρκουμίνης έως και 2000%.


Μπορούμε να προσθέσουμε σκόνη κουρκουμά στις συνταγές μας, για περισσότερη γεύση, άρωμα και υγεία. Ταιριάζει ιδανικά με ρύζι, πατάτες, λαχανικά και μπριάμ. Μπορούμε ακόμα να παρασκευάσουμε ζεστό ρόφημα με νερό και μέλι που συνιστάται να καταναλώνεται μέχρι 3 φορές την ημέρα.


Μπορούμε ακόμα να παρασκευάσουμε φυσική αλοιφή για να απομακρύνουμε τα σημεία ακμής. Ανακατεύουμε 1 κουταλιά κουρκουμά με χυμό λάιμ μέχρι να δημιουργηθεί μια παχύρρευστη πάστα. Στη συνέχεια, εφαρμόζουμε στα σημεία της επιδερμίδας όπου υπάρχει δυσχρωμία ή σημάδια ακμής. Αφήνουμε να δράσει για 20 λεπτά τουλάχιστον και ξεβγάζουμε με χλιαρό νερό.


Επίσης, αποτελεί μια εναλλακτική μέθοδο για να απομακρύνουμε τα κουνούπια. Καίμε λίγο μπαχαρικό κουρκουμά σε αλουμινόχαρτο και οι αναθυμιάσεις του καπνού απομακρύνουν τα ενοχλητικά έντομα.

Παρενέργειες - Αντενδείξεις

Δεν υπάρχουν καταγεγραμμένες σοβαρές παρενέργειες από τη χρήση του. Ωστόσο, άτομα που εμφανίζουν πέτρες στη χολή, εγκυμονούσες και θηλάζουσες, καλό είναι να μην κάνουν χρήση. Επειδή ο κουρκουμάς περιέχει ισχυρές ιδιότητες για τις λειτουργίες του σώματος, όσοι ακολουθούν οποιαδήποτε φαρμακευτική αγωγή, θα πρέπει πριν ξεκινήσουν την κατανάλωση, να συμβουλευτούν το γιατρό τους.


Πηγή

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Τα φαρμακευτικά σφάλματα αποτελούν την αιτία χιλιάδων θανάτων
Η θέση της PGEU για την ορθή χρήση τους






Σχετικά άρθρα

Πώς το DHA δηλητηριάζει τα καρκινικά κύτταρα
Σύμφωνα με μελέτη επιστημόνων από το Πανεπιστήμιο του Louvain
Σχετίζεται η έλλειψη της βιταμίνης Β12 με την κατάθλιψη;
Γράφει η Ευθυμία Κοντέλα, Ειδική Παθολόγος, Διευθύντρια Παθολόγος Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών Metropolitan Hospital
Ο δεκάλογος των ασφαλών διακοπών για διαβητικούς
Γράφει ο Ανδρέας Μελιδώνης Συντονιστής Διευθυντής Διαβητολογικού Κέντρου Metropolitan Hospital.
Επιστροφή στα σπορ: Πώς να αποφύγετε τους τραυματισμούς;
Μεγάλος ο κίνδυνος για ερασιτέχνες και επαγγελματίες αθλητές