Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

GSK: Επενδύει έως και 12 δισ. δολάρια σε 12 νέα φάρμακα
Σε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals

Τα φαρμακεία πάλι πρώτα στην εμπιστοσύνη του κοινού

3/4/2025 5:21:26 μμ
Σύμφωνα με νέα έρευνα της MRB
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Αποδείχθηκε για άλλη μία φορά ότι οι φαρμακοποιοί και τα φαρμακεία χαίρουν τεράστιας εκτίμησης από το κοινό σε σύγκριση με άλλους επαγγελματίες και φορείς υγείας, καθώς και από άλλα σημεία λιανικής γενικά. Αυτό έδειξαν τα αποτελέσματα της νέας μελέτης της MRB που παρουσιάστηκε από τον Δημήτρη Μαύρο, Διευθύνοντα Σύμβουλο MRB, στο 4o Reputation Pharma με τίτλο: Transforming Karma, που πραγματοποιήθηκε στις 02/04 από τη Reputation Unique και το Ινστιτούτο Πολιτικής Υγείας με την επίβλεψη του καθηγητή Κυριάκου Σουλιώτη. 


Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες στην έρευνα δήλωσαν ότι εμπιστεύονται κατά σειρά: πρώτα τα φαρμακεία, μετά τους γιατρούς, τα σούπερ μάρκετ, τις εταιρείες τροφίμων, τις φαρμακευτικές, τις εταιρείες τηλεπικοινωνιών και τέλος το ΕΣΥ. Αντίστοιχα έλλειψη εμπιστοσύνης διακρίνεται για τις ασφαλιστικές εταιρείες, τις εταιρείες ενέργειας, τις τράπεζες και τέλος το υπουργείο υγείας.


Όσον αφορά τη φαρμακοβιομηχανία, η εμπιστοσύνη του κοινού έχει ένα θετικό πρόσημο, σύμφωνα με τον Δ. Μαύρο, ωστόσο όπως είπε με βάση την έρευνα «υψηλά είναι τα ποσοστά (70-85%) του κοινού που πιστεύει ότι οι φαρμακοβιομηχανίες εκμεταλλεύονται έκτακτες καταστάσεις υγείας, χρησιμοποιούν αθέμιτα μέσα με στόχο το κέρδος και ότι ευθύνονται για τις αδικαιολόγητα υψηλές τιμές των φαρμάκων ευρείας χρήσης». Καλύτερη είναι η εικόνα για τις ελληνικές εταιρείες φαρμάκων, καθώς το 81% δήλωσε ότι παράγουν φάρμακα άριστης ποιότητας και το 79% ότι έχουν προοδεύσει σε υποδομές έρευνας και ανάπτυξης. 


Στο ίδιο συνέδριο παρουσιάστηκαν και τα συμπεράσματα της μελέτης IMAR 2024-2025 που έγινε σε stakeholders και επικεφαλής φαρμακευτικών εταιρειών σχετικά με τη φήμη της φαρμακοβιομηχανίας στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τη μελέτη αυτή, που παρουσίασε ο Μάνος Σιφονιός, Διευθύνων Σύμβουλος της Reputation Unique, η θετική φήμη της φαρμακοβιομηχανίας έφτασε σε κορύφωση το 2022 και έκτοτε υπάρχει μια υποχώρηση αλλά και η αισιοδοξία ότι η καινοτομία και η έρευνα θα βελτιώσουν και πάλι την εικόνα. Οι θεσμικοί φορείς υγείας βαθμολογήθηκαν με λίγο πιο πάνω από τη βάση, ενώ αναδείχθηκε η ανάγκη για ψηφιακό μετασχηματισμό.


Στο ίδιο συνέδριο πραγματοποιήθηκε και η συζητήση με θέμα: «Stakeholders και Φαρμακοβιομηχανία: Ο εύκολος στόχος; Εισαγωγική παρουσίαση: Αντιστρέφοντας - Η βιομηχανία αξιολογεί τους φορείς», στην οποία συμμετείχε και ο πρόεδρος του ΠΦΣ, Απόστολος Βαλτάς, και συντόνιζε η δημοσιογράφος Ανθή Αγγελοπούλου.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Όπως ορίζει η ΚΥΑ για την κατανομή της φαρμακευτικής δαπάνης
Ο General Manager Haleon Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ μιλά στον Φαρμακευτικό Κόσμο






Σχετικά άρθρα

Οι νέες επιχειρηματικές δεξιότητες για τους φαρμακοποιούς
Αναγκαία πλέον η εκπαίδευση στο HR
Sharon Levy: Τα φαρμακεία οδηγούν τη νέα εποχή της υγείας των καταναλωτών
Ο General Manager Haleon Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ μιλά στον Φαρμακευτικό Κόσμο
Φ.Σ. Θεσσαλονίκης: Προτείνει πλατφόρμα εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας
Με δυνατότητα παροχής φαρμακευτικής ορολογίας
ΠΦΣ: 9,5 χιλιάδες barcode readers προμηθεύτηκαν τα φαρμακεία με επιδότηση
Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους