
Η πρόσφατη έκθεση Condition Specific Report του Nutrition Business Journal αναδεικνύει την
πρόκληση αλλά και την ευκαιρία των εταιρειών συμπληρωμάτων διατροφής να
προσελκύσουν περισσότερο το ανδρικό κοινό.
Σύμφωνα με δεδομένα από το 2024, που παρουσιάζονται στην
έκθεση και δημοσιεύονται στο newhope.com, η αγορά συμπληρωμάτων διατροφής για
τη γενική υγεία των ανδρών είναι κατά 36,2% μικρότερη από την αντίστοιχη των
γυναικών, με τη διαφορά μάλιστα να μεγαλώνει από την εποχή της πανδημίας (33,3%
το 2021).
Όσον αφορά τις πωλήσεις, τα συμπληρώματα διατροφής
για τη γενική υγεία των ανδρών άγγιξαν τα 1,09 δισ. δολάρια, ενώ των γυναικών
τα 2,6 δισ. δολάρια, τα οποία μαζί αντιστοιχούν στο 6,5% της συνολικής αγοράς
αυτής της προϊόντικής κατηγορίας.
Καλύτερη φαίνεται πως είναι η εικόνα με τα πιο εξιδεικευμένα
σκευάσματα, με τους άνδρες να δείχνουν περισσότερο ενδιαφέρον για τις
φόρμουλες που αφορούν τις αθλητικές επιδόσεις. Αυτά τα προϊόντα καταλαμβάνουν
το 10,8% της συνολικής αγοράς συμπληρωμάτων για την ανδρική υγεία και
καταγράφουν τον ταχύτερο ρυθμό ανάπτυξης. Η έκθεση δείχνει ακόμα πως οι
εταιρείες επενδύουν περισσότερα στα εξειδικευμένα θέματα υγείας των γυναικών τα
τελευταία χρόνια, κυρίως στην εμμηνόπαυση, τη διάθεση και την ψυχική υγεία, με
τους συντάκτες να προτείνουν στις εταιρείες να ακολουθήσουν την ίδια τακτική
και στους άνδρες.
Αξίζει εδώ να αναφερθεί ένα ακόμα στοιχείο διαφοροποίησης μεταξύ ανδρών και γυναικών. Σε δημοσκόπηση κοινού πάλι από το Nutrition Business Journal, οι καταναλωτές ερωτήθηκαν κατά πόσο οι πιστοποιήσεις που αναφέρονται στις ετικέτες των προϊόντων επηρεάζουν την απόφαση αγοράς και το 63% αυτών απάντησε «πολύ» ή «αρκετά». Ωστόσο ήταν δύο φορές πιο πιθανό οι γυναίκες να απαντήσουν «καθόλου», ενώ το ποσοστό των ανδρών που απάντησε «πολύ» ήταν τρεις φορές μεγαλύτερο από το αντίστοιχο ποσοστό των γυναικών.