Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

GSK: Επενδύει έως και 12 δισ. δολάρια σε 12 νέα φάρμακα
Σε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals

Πώς ο φαρμακοποιός μπορεί να οργανώσει το φαρμακείο του;

8/2/2018 11:54:03 πμ
Ο Ανδρέας Καλλιβωκάς, φαρμακοποιός-εκπαιδευτής, γράφει για το Pharmacy2020
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ποιο είναι το ιδανικό στήσιμο ενός φαρμακείου; Πώς διασφαλίζει ο φαρμακοποιός την άψογη οργάνωση και λειτουργία του; Πώς φροντίζει να ικανοποιείται πάντοτε το τρίπτυχο «ευχαριστημένοι πελάτες, ευχαριστημένο προσωπικό, μεγέθυνση και ανάπτυξη του φαρμακείου»;
Απαραίτητη προϋπόθεση, είναι η ύπαρξη ενός διοικητικού και οργανωτικού πλάνου, το μυστικό όμως είναι η εκπόνησή του.


Είναι τέχνη; Είναι επιστήμη; Πρέπει να βασίζεται σε προδιαγεγραμμένες αρχές ή στο ένστικτο κάθε φαρμακοποιού; Παραδόξως, η απάντηση σε όλα τα ερωτήματα είναι «ναι».


Ειδικότερα, η οργάνωση ενός φαρμακείου είναι επιστήμη και τέχνη ταυτόχρονα. Σαν επιστήμη, αντλεί από την πείρα και επενδύει σε κανόνες που επιφέρουν την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση του κεφαλαίου και του στελεχιακού δυναμικού που διαθέτει ο φαρμακοποιός. Είναι όμως και τέχνη, καθώς πρέπει να κινηθεί όχι μόνο by the book, αλλά δημιουργικά και με βάση τη δική του επιχείρηση. Χρειάζεται να συνταιριάξει τις βασικές αρχές οργάνωσης μιας επιχείρησης με τις δικές του αποφάσεις και εμπνεύσεις, για να καταλήξει στο δικό του πλάνο οργάνωσης και λειτουργίας, που ουσιαστικά έχει εφαρμογή στο δικό του φαρμακείο και μόνον.


Η οργάνωση του φαρμακείου πρέπει να ικανοποιεί συγκεκριμένες ανάγκες και να θέτει στόχους εφικτούς και υλοποιήσιμους μεν, φιλόδοξους δε. Οι άξονες είναι λίγο-πολύ γνωστοί:

  • εκπόνηση marketing plan,
  • εφαρμογή εμπορικής αρχιτεκτονικής και conceptual design,
  • visual merchandising – εμπορική ανάδειξη προϊόντων,
  • διαχείριση αγορών/πωλήσεων,
  • άψογη εκπαίδευση προσωπικού,
  • προσωποποιημένη εξυπηρέτηση του πελάτη,
  • αξιοποίηση των ψηφιακών μέσων επικοινωνίας.

Στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, ένα φαρμακείο πρέπει να στηθεί εξαρχής σε υγιείς βάσεις για να επιζήσει στα πρώτα στάδια της ζωής του, να ανδρωθεί και να καθιερωθεί στη συνέχεια. Όπως ακριβώς ένας ζων, υγιής οργανισμός.


To παρόν άρθρο αποτελεί αναδημοσίευση.

Πηγή

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Με αντικείμενο την ανάπτυξη μιας νέας θεραπείας των ουλών κερατοειδούς
Με δυνατότητα παροχής φαρμακευτικής ορολογίας






Σχετικά άρθρα

Οι νέες επιχειρηματικές δεξιότητες για τους φαρμακοποιούς
Αναγκαία πλέον η εκπαίδευση στο HR
Sharon Levy: Τα φαρμακεία οδηγούν τη νέα εποχή της υγείας των καταναλωτών
Ο General Manager Haleon Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ μιλά στον Φαρμακευτικό Κόσμο
Φ.Σ. Θεσσαλονίκης: Προτείνει πλατφόρμα εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας
Με δυνατότητα παροχής φαρμακευτικής ορολογίας
ΠΦΣ: 9,5 χιλιάδες barcode readers προμηθεύτηκαν τα φαρμακεία με επιδότηση
Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους