Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να ενισχύσει την πελατεία του φαρμακείου

9/1/2025 3:21:09 μμ
Και οδηγεί σε βελτιωμένα αποτελέσματα για την υγεία
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Θα μπορούσε η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΑΙ) να ευνοήσει την ανθρώπινη σχέση φαρμακοποιού-πελάτη/ασθενή; Θετικά απαντούν σε αυτό το ερώτημα οι αναλυτές του εξειδικευμένου ιστότοπου για τη ρομποτική και τις νέες τεχνολογίες unite.ai. 


Η ΑΙ μπορεί να αξιοποιηθεί στη δημιουργία στρατηγικών προσέλκυσης και διατήρησης πελατών, οι οποίες θα προσαρμόζονται στις προτιμήσεις τους και θα τους προσεγγίζουν όταν το χρειάζονται περισσότερο. Για παράδειγμα, ένα σύστημα ΑΙ στο φαρμακείο μπορεί να εντοπίζει τους πιο «ξεχασιάρηδες» ασθενείς και τους ενημερώσει έγκαιρα για την εκτέλεση της επαναλαμβανόμενης συνταγής τους ή να βοηθά όσους λαμβάνουν πολύπλοκη αγωγή να διαχειρίζονται τις συνταγές τους πιο αποτελεσματικά. 


Επίσης μπορεί να ανιχνεύσει κενά στην εμβολιαστική κάλυψη μιας περιοχής και να συστήσει τη διοργάνωση μιας στοχευμένης ενημερωτικής καμπάνιας από τον φαρμακοποιό. Ακόμα, είναι σε θέση να ενημερώσει τον πελάτη του φαρμακείου ότι το εμβόλιο Covid-19 που προτιμά είναι διαθέσιμο, ώστε να πάει στο φαρμακείο και να εμβολιαστεί. Τα συστήματα αυτά δηλαδή επεξεργάζονται προτιμήσεις, προηγούμενες συμπεριφορές, τάσεις αλλά και πραγματικές ανάγκες υγείας και συμβάλλουν σε μια ουσιαστική αλληλεπίδραση του πολίτη με το φαρμακείο του και στην ενίσχυση της εμπιστοσύνης στον φαρμακοποιό του.


Επιπλέον, είναι σαφές ότι προγράμματα ΑΙ παίζουν σημαντικό ρόλο στην εκπαίδευση σχετικά με την αγωγή και τη νόσο, εντοπίζοντας τις πιο συχνές απορίες και ανησυχίες που έχει το κοινό για κάποιο φάρμακο και καθοδηγώντας έτσι τον φαρμακοποιό προς την απαραίτητη συμβουλή, προσφέροντας χρήσιμο περιεχόμενο π.χ. για τη δοσολογία και αποτρέποντας την εμφάνιση παρενεργειών. 


Οι αναλυτές καταλήγουν σημειώνοντας ότι η ΑΙ είναι περισσότερο γνωστή για τον εξορθολογισμό των ροών εργασίας και δεν εκτιμάται τόσο η δυνατότητά της να εμπλουτίσει και να εξατομικεύσει την εμπειρία του ασθενή/πελάτη του φαρμακείου, βελτιώνοντας τη συμμόρφωση και ενθαρρύνοντας την αλλαγή συμπεριφοράς με θετικά αποτελέσματα για την υγεία.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Γράφει ο Διαμαντής Κλημεντίδης, κλινικός φαρμακοποιός, διαχειριστής της πλατφόρμας ασύγχρονης διαδικτυακής εκπαίδευσης education.clinicalpharmacist.gr
Γράφουν ο Ανδρέας Δημακάκος PhD, MBA, PMP, Director of Scientific Insights, Intelligencia AI και ο Πάνος Καρέλης, MBA, Director of Customer Experience and Insights Excellence, Intelligencia AI






Σχετικά άρθρα

Οδηγός του Έλληνα φαρμακοποιού για τις νέες θεραπείες
Γράφει ο Διαμαντής Κλημεντίδης, κλινικός φαρμακοποιός, διαχειριστής της πλατφόρμας ασύγχρονης διαδικτυακής εκπαίδευσης education.clinicalpharmacist.gr
Η Μεγ. Βρετανία φέρνει την περίθαλψη σε κάθε γειτονιά
Ενσωματώνει στο νέο σχέδιο και τους φαρμακοποιούς
Κλινικοί φαρμακοποιοί: Πέτυχαν καλύτερη διαχείριση ασθενών με διαβήτη τύπου 2
Σε μελέτη που αφορούσε την πρόληψη της σοβαρής υπογλυκαιμίας