Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Ευ Ζην

τελευταία νέα

Ο γνωστός όμιλος καλλυντικών NAOS κατάφερε να ανέβει 3 θέσεις στην  παγκόσμια αγορά
Το 2019 ήταν μία ακόμα επιτυχημένη χρονιά για τον όμιλο
ΠΕΙΦΑΣΥΝ - MSD: Πραγματοποίησαν Webinar για τον εμβολιασμό ενηλίκων
Με τίτλο: «Εμβολιασμός ενηλίκων στην εποχή της επιδημίας της νόσου COVID-19: Όσα πρέπει να γνωρίζει ο Φαρμακοποιός»
ΦΥΚ: 2300 αιτήσεις σε ιδιωτικά φαρμακεία έγιναν από τους ασθενείς
Ο ΕΟΠΥΥ καθιερώνει και το ηλεκτρονικό εισιτήριο για να μειώσει τις αναμονές στα δικά του φαρμακεία


Ποια είναι η καλύτερη δίαιτα;

11/12/2017 1:24:39 μμ
Η απάντηση από 3 μελέτες
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Το να εστιάζουμε μόνο στις θερμίδες, όταν πρόκειται για την απώλεια ή διατήρηση του βάρους είναι λάθος. Πρέπει να προσέχουμε και την ποιότητα των τροφίμων, καθώς είναι καθοριστική για την επίτευξη υγιούς βάρους, αποφαίνεται μελέτη της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ. Οι Αμερικανοί ειδικοί υποστηρίζουν ότι είναι προτιμότερο να επιλέγουμε υγιεινές τροφές υψηλής ποιότητας, περιορίζοντας αντίστοιχα τις τροφές χαμηλής ποιότητας.
Σύμφωνα με έρευνά τους, η οποία δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο New England Journal of Medicine και έγινε σε δείγμα 120.000 ενηλίκων, υγιών ανδρών και γυναικών:
  • Οι τροφές υψηλής ποιότητας (που φαίνεται να συνδέονται με την απώλεια βάρους) περιλαμβάνουν μη εξευγενισμένα και ελάχιστα επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως τα λαχανικά, τα φρούτα, τα σιτηρά ολικής άλεσης, τα καλά λιπαρά και οι καλές πηγές πρωτεΐνης, οι τροφές δηλαδή που συνιστώνται και από το «Πιάτο υγιεινής διατροφής» (Healthy Eating Plate) του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ.
  • Οι τροφές χαμηλής ποιότητας (που οδηγούν στην αύξηση του βάρους) περιλαμβάνουν σνακς υψηλής επεξεργασίας, αναψυκτικά με ζάχαρη, επεξεργασμένα λευκά σιτηρά, επεξεργασμένη ζάχαρη, τηγανητά, τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα και τρανς λιπαρά (πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, τα οποία προέρχονται από φυτικά έλαια και έχουν υποστεί βιομηχανική επεξεργασία) και τροφές με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως οι πατάτες.

Οι συντάκτες της μελέτης διευκρινίζουν ότι, πρέπει να γίνει σαφές ότι δεν υπάρχει μία «ιδανική δίαιτα», που να ταιριάζει σε όλους, καθώς ο καθένας μας ξεχωριστά έχει διαφορετικές ανάγκες, λόγω των γονιδίων του και του τρόπου ζωής του.

Η σημασία της χαμηλής πρόσληψης υδατανθράκων

'Αλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό έντυπο JAMA, συνέκρινε 4 δίαιτες απώλειας βάρους, με εύρος πρόσληψης υδατανθράκων, από πολύ χαμηλό μέχρι και πολύ υψηλό. Οι 12μηνες κλινικές δοκιμές έγιναν σε 300 υπέρβαρες και παχύσαρκες προεμμηνοπαυσιακές γυναίκες, οι οποίες συμμετείχαν σε ομάδες που έκαναν δίαιτες, με ποικίλη κλιμάκωση στην πρόσληψη θερμίδων, από πολύ χαμηλή, μέχρι πολύ υψηλή.


Μετά από 12 μήνες, η απώλεια βάρους ήταν μεγαλύτερη στις γυναίκες που έκαναν τη δίαιτα, με πολύ χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων, σε σύγκριση με τις άλλες ομάδες. Παράλληλα, δεν υπήρξε σημαντική διαφορά στην απώλεια βάρους, ανάμεσα στις τρεις άλλες διαιτητικές ομάδες (χαμηλή, υψηλή και πολύ υψηλή πρόσληψη υδατανθράκων).

Τα δευτερεύοντα συμπεράσματα επικεντρώθηκαν στα μεταβολικά αποτελέσματα (όπως η χοληστερόλη, το ποσοστό λίπους στο σώμα, τα επίπεδα της γλυκόζης και η πίεση του αίματος), τα οποία για τις γυναίκες που ακολουθούσαν τη δίαιτα με πολύ χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων, ήταν στα ίδια επίπεδα ή και καλύτερα, σε σύγκριση με τις άλλες ομάδες.

Ψυχολογική υποστήριξη

Τέλος, μελέτη για την απώλεια βάρους, που δημοσιεύθηκε στο New England Journal of Medicine, πρόσθεσε στην έρευνα κάτι πολύ σημαντικό: Οι συμμετέχοντες στα προγράμματα κλινικών δοκιμών με δίαιτες είχαν πολύ καλύτερα αποτελέσματα απώλειας βάρους, εφόσον, συμπληρωματικά στη δίαιτα, συμμετείχαν και σε ομάδες ψυχολογικής υποστήριξης, κάτι που τους βοήθησε όχι μόνο να χάσουν, αλλά και να διατηρήσουν ένα ιδανικό βάρος. Αυτό το γεγονός ενισχύει την ιδέα, ότι η διατροφή είναι σημαντική, αλλά εξίσου σημαντικοί είναι συμπεριφορικοί, ψυχολογικοί και κοινωνικοί παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την ικανότητά μας να χάσουμε βάρος, όπως και ο ρόλος του εγκεφάλου.

Πληροφορίες από εδώ.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Η αυξημένη κίνηση αφορά την εβδομάδα 27 Απριλίου-3 Μαΐου






Σχετικά άρθρα

ΕΦΚΑ: Συνεχίζονται οι αιτήσεις για το κατασκηνωτικό πρόγραμμα
Γίνονται αποκλειστικά ηλεκτρονικά στο δικτυακό τόπο του e-ΕΦΚΑ
Διαβητικοί ασθενείς: 10 οδηγίες του φαρμακοποιού για ασφαλείς και ξένοιαστες καλοκαιρινές διακοπές
Από τον Ανδρέα Μελιδώνη, Συντονιστή Διευθυντή Διαβητολογικού Κέντρου Metropolitan Hospital
Σωματείο Αντιμετώπισης Παιδικού Τραύματος: Στόχος η αναβάθμιση όλων των Παιδιατρικών Νοσοκομείων
Αλλά και η ενημέρωση των παιδιών και των γονιών τους για τους πιθανούς κινδύνους
Τα χαρακτηριστικά που πρέπει να έχει ένας ηγέτης σε μια μεγάλη εταιρεία
Γράφει η Δρ. Νάνσυ Μαλλέρου, Life, Business & Executive Coaches, Ιδρύτρια της Life Clinic Group – Personal & Business Evolution