
Βολές κατά της νέας υπηρεσίας «ΦΥΚ κατΆ οίκον», ένα μήνα μετά την εκκίνηση της διαδικασίας, στέλνει ο ΠΦΣ, καλώντας τους φαρμακοποιούς να μη συμμετέχουν σε οποιαδήποτε παρατυπία, καθώς και να καταγράφουν και να ενημερώνουν για παράπονα, παραλείψεις ή καταστρατηγήσεις.
Ειδικότερα, η διοίκηση του Συλλόγου καταγράφει 6 σοβαρά προβλήματα:
- Φάρμακα ψυχρής αλυσίδας φτάνουν στα χέρια των ασθενών σε θερμοκρασίες εκτός των προβλεπόμενων προδιαγραφών.
- Καθυστερούν οι εκτελέσεις συνταγών και η παράδοση των φαρμάκων. Σημειώνει δε ότι παραδίδονται περίπου 15.000 συνταγές τον μήνα, σε σύνολο 170.000 συνταγών που εκτελούνται το μήνα.
- Τα φάρμακα καταλήγουν σε διαφορετικές Περιφερειακές Διευθύνσεις.
- Η εταιρεία που έχει αναλάβει την κατΆ οίκον διανομή, για να καλύψει γεωγραφικά την επικράτεια, καταφεύγει σε λύσεις διανομής εκτός ψυχρής αλυσίδας (ειδικά σε νησιά).
- Δηλώνονται ως χώροι παράδοσης mini market, περίπτερα, καφετέριες.
- Ασθενείς δηλώνουν ως τόπο παράδοσης τα ιδιωτικά τους φαρμακεία. Εδώ ο ΠΦΣ τονίζει ότι αυτό εκθέτει τους φαρμακοποιούς σε φορολογικούς και νομικούς κινδύνους (δεν υπάρχει σχετικό παραστατικό) αλλά και ότι ο κλάδος έχει ξεκαθαρίσει την πλήρη διαφωνία του με τη διαδικασία.
«Τέτοιες πρακτικές εξυπηρέτησης της κατΆ οίκον διανομής από τα φαρμακεία μας δεν μπορούμε να τις δεχτούμε με κανέναν τρόπο και οι συνάδελφοι οφείλουν να αρνηθούν τα φαρμακεία τους να αποτελούν τελικά σημεία διάθεσης», αναφέρει χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον ΠΦΣ, η επίλυση όλων αυτών των προβλημάτων θα έρθει εφόσον εκδοθεί η υπουργική απόφαση που θα ορίζει τη διάθεση ΦΥΚ και από τα ιδιωτικά φαρμακεία, ενώ καταλήγει ότι «η τεκμηριωμένη ανάδειξη των προβλημάτων είναι αναγκαία προκειμένου να προστατεύσουμε: • τους ασθενείς μας • την ορθή φαρμακευτική πρακτική • τη φήμη του κλάδου • και τις διεκδικήσεις μας!».