Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

GSK: Επενδύει έως και 12 δισ. δολάρια σε 12 νέα φάρμακα
Σε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals

ΠΦΣ: Απαγορεύεται η κατ' οίκον διανομή φαρμάκων από τους φαρμακοποιούς

17/3/2020 3:15:07 μμ
Και η διαφήμιση αυτής της πρακτικής από τα φαρμακεία
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος υπενθυμίζει στους φαρμακοποιούς ότι είναι παράνομη η διανομή φαρμάκων κατ' οίκον και πόσω μάλλον η διαφήμιση αυτής της «υπηρεσίας»-πρακτικής, στην οποία φαίνεται πως προβαίνουν κάποιοι φαρμακοποιοί προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους.

Καλεί μάλιστα τα Δ.Σ. των Φαρμακευτικών Συλλόγων να διαβιβάζουν άμεσα στον Πρόεδρο του οικείου Πειθαρχικού Συμβουλίου της Περιφέρειας τις περιπτώσεις τέτοιων πρακτικών που υποπίπτουν στην αντίληψή τους για την πειθαρχική τιμωρία των εν λόγω φαρμακοποιών.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο ΠΦΣ «παρατηρείται το τελευταίο διάστημα φαρμακεία (ελάχιστα ευτυχώς), με το πρόσχημα του κοινωνικού μηνύματος "Μένουμε σπίτι", να προβαίνουν σε κατ' οίκον παράδοση φαρμάκων και ειδών φαρμακείων στους πελάτες τους και στη διαφήμιση αυτής της "υπηρεσίας" μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και ουχί μόνο, κατά παράβαση της κείμενης φαρμακευτικής νομοθεσίας και του Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας».

Επικαλείται μάλιστα και τις σχετικές διατάξεις, μεταξύ άλλων, το άρθρο 4 του Ν. 1963/1991 που ορίζει ότι: «το φάρμακο είναι κοινωνικό αγαθό και χορηγείται διά χειρός φαρμακοποιού», αλλά και το άρθρο 14 του Κώδικα Φαρμακευτικής Δεοντολογίας (ΠΔ 312/1992, ΦΕΚ Α΄ 157): «ο φαρμακοποιός οφείλει να ασκεί προσωπικώς την φαρμακευτική και να παρασκευάζει και να παραδίδει αυτοπροσώπως τα φάρμακα στους αρρώστους ή στους οικείους τους».

Επιπλέον η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων για την προσέλκυση πελατείας απαγορεύεται ρητώς στο άρθρο 25 παρ. 1 του Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας. Όπως εξηγεί ο ΠΦΣ, «η διαφήμιση των καθαρώς φαρμακευτικών υπηρεσιών που παρέχει το φαρμακείο δύναται να προκαλέσει αθέμιτο ανταγωνισμό μεταξύ των φαρμακοποιών με κίνδυνο της δημόσιας υγείας».
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος



Σχετικά άρθρα

Οι νέες επιχειρηματικές δεξιότητες για τους φαρμακοποιούς
Αναγκαία πλέον η εκπαίδευση στο HR
Sharon Levy: Τα φαρμακεία οδηγούν τη νέα εποχή της υγείας των καταναλωτών
Ο General Manager Haleon Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ μιλά στον Φαρμακευτικό Κόσμο
Φ.Σ. Θεσσαλονίκης: Προτείνει πλατφόρμα εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας
Με δυνατότητα παροχής φαρμακευτικής ορολογίας
ΠΦΣ: 9,5 χιλιάδες barcode readers προμηθεύτηκαν τα φαρμακεία με επιδότηση
Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους