Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα


Ο πελάτης δεν είναι ο εχθρός!

8/4/2011
Η καθημερινή μας πράξη στο φαρμακείο αναδεικνύει το ρόλο μας
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος


«Ο πελάτης είναι ο εχθρός»! Σ? αυτή την ατάκα του Ζωρζ Σετοσίν στηρίχτηκε το αμερικάνικο μάρκετινγκ μετά το κραχ του 1929 και πάνω σ? αυτήν άνθησε μεταπολεμικά η τηλεοπτική διαφήμιση. «Ο πελάτης είναι εχθρός! Για να τον πάρεις με το μέρος σου πρέπει, πρώτον, να τον αφοπλίσεις, δεύτερον, να τον πιάσεις αιχμάλωτο και, τρίτον, να διατηρήσεις την πρωτοβουλία»...

Στις απεργιακές κινητοποιήσεις του κλάδου απέναντι στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Υγείας, οι πελάτες των φαρμακείων δοκιμάστηκαν, ταλαιπωρήθηκαν στις ουρές των εφημερευόντων φαρμακείων και βομβαρδίστηκαν από την ενορχηστρωμένη προπαγάνδα των περισσότερων Μ.Μ.Ε. εναντίον μας.

Όμως, ο πελάτης του ελληνικού φαρμακείου δεν στράφηκε ενάντια στον φαρμακοποιό του! Στις 21 Γενάρη ήρθαν στο φως τα αποτελέσματα δημοσκόπησης (γκάλοπ) που παρήγγειλε το υπουργείο Οικονομικών στην Metron Analysis, θέλοντας να αποσπάσει τη δημόσια επιδοκιμασία στη νοµοθετική πρωτοβουλία του για το άνοιγμα των «κλειστών επαγγελμάτων». Σ΄ αυτήν, παρά το ότι το 78% των ερωτηθέντων τάχθηκε υπέρ του ανοίγματος των «κλειστών επαγγελμάτων» και το 72% θέλησε να απελευθερωθεί το ωράριο λειτουργίας των φαρμακείων (απαντώντας σε γενικές ερωτήσεις, που όλοι γνωρίζουμε πώς -κατά παραγγελία- τίθενται), το 73% δεν θέλει να πωλούνται µη συνταγογραφούμενα φάρμακα από τα σούπερ μάρκετ και ποσοστό 63% είναι κατά της κατάργησης του προκαθορισμένου κέρδους στις τιμές των φαρμάκων. Στις ειδικές ερωτήσεις, αυτές που αφορούν τη σχέση με το φαρμακοποιό του, ο πελάτης του φαρμακείου στάθηκε δίπλα μας.

Γιατί; Τους άγγιξε η επιχειρηματολογία μας; Αμφίβολο, έτσι που έφτασε διαστρεβλωμένη μέσα από τα αλλεπάλληλα φίλτρα της αντιπαράθεσης με την κυβερνητική και μιντιακή επιθετικότητα. Τους επηρέασε η δική μας μαζική προσπάθεια προσεταιρισμού τους; Ακόμα πιο αμφίβολο, έτσι που διαφημιστικά ασυνεχής και αποσπασματική προσέγγισε το ενδιαφέρον τους. Τότε τι;

Η απάντηση βρίσκεται στην αντιστροφή του περιεχομένου της πρώτης παραγράφου αυτού του κειμένου. Για τον φαρμακοποιό, ο πελάτης του δεν είναι εχθρός. Για να τον πάρει με το μέρος του δεν χρειάζεται, πρώτον, να τον αφοπλίσει, αλλά αντίθετα να τον οπλίσει με τη συμβουλή και το κατάλληλο προϊόν για την υγεία του. Δεν χρειάζεται, δεύτερον, να τον πιάσει αιχμάλωτο, αλλά αντίθετα να του δώσει εκείνη τη γνώση της κατάστασής του ώστε να πάρει τις καλύτερες αποφάσεις για την υγεία του. Δεν χρειάζεται, τρίτον, να διατηρήσει την πρωτοβουλία στη σχέση με τον πελάτη του, αλλά αντίθετα να του την παραχωρήσει, για να συνεργαστεί καλύτερα μαζί του σαν στέλεχος της πρωτοβάθμιας -και μόνο- περίθαλψης.

Γιατί πελάτης του φαρμακείου είναι ο ασθενής. Ο ασθενής δεν αντιμετωπίζεται ως αντικείμενο του μάρκετινγκ. Γιατί το φάρμακο δεν είναι εμπόρευμα.

Ο πελάτης του φαρμακείου το γνωρίζει. Οι κυβερνώντες σκοπίμως το αποσιωπούν. Ομιλούν για «φθηνότερο φάρμακο, κοντύτερα στον πολίτη», προς όφελος των μεγάλων συμφερόντων που υπηρετούν.

Η καθημερινή μας πράξη στο φαρμακείο, στο πλάι του ασθενή μας, είναι κατ? ουσίαν η αντίστασή μας στη νεοφιλελεύθερη προσπάθεια για την απαξίωση και, τελικά, την προλεταριοποίησή μας.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ομοσπονδίας (FIP)
Φοβούνται διαρροή κρίσιμων δεδομένων στους ανταγωνιστές τους






Σχετικά άρθρα

Σε 56 χώρες επιτρέπεται ο εμβολιασμός στα φαρμακεία
Σύμφωνα με τα πρόσφατα δεδομένα της Διεθνούς Φαρμακευτικής Ομοσπονδίας (FIP)
Τσίμπημα μέλισσας ή σφήκας;
Η f-anazitisi σας βοηθά να το αντιμετωπίσετε!
ΤΕΑΥΦΕ: Έρχεται η δυνατότητα πληρωμής εισφορών σε όλες τις τράπεζες
Αυτό ανακοινώθηκε στην 1η συνάντηση των Δ.Σ. ΠΦΣ & του Ταμείου