MIT: Υπολογιστές ανακαλύπτουν πιθανές θεραπείες για την COVID-19

18/2/2021 4:50:28 μμ
Με τη µέθοδο της µηχανικής µάθησης

Επιστηµονική οµάδα του ΜΙΤ έχει αναπτύξει ένα σύστηµα που βασίζεται στη µηχανική µάθηση και αναζητά υπάρχοντα φάρµακα που θα µπορούσαν να χρησιµοποιηθούν στη θεραπεία της COVID-19, ειδικά στους ηλικιωµένους.

Tο σύστηµα εντοπίζει αλλαγές στην έκφραση των γονιδίων που προκαλούνται στα κύτταρα του πνεύµονα τόσο από τη νόσο όσο και από τη γήρανση. Αυτός ο συνδυασµός δυνητικά επιτρέπει στους ειδικούς πιο γρήγορα να εντοπίζουν φάρµακα που µπορεί να είναι χρήσιµα και έτσι να τα εντάξουν σε κλινικές δοκιµές µε ηλικιωµένους ασθενείς, οι οποίοι τείνουν να εµφανίζουν πιο σοβαρά συµπτώµατα.

Ένα χαρακτηριστικό παράδειγµα είναι η πρωτεΐνη RIPK1 που αποτελεί έναν πολλά υποσχόµενο στόχο για τις θεραπείες της COVID-19. Οι ερευνητές βρήκαν τρία εγκεκριµένα φάρµακα που δρουν στην έκφραση της RIPK1.

Η έρευνα δηµοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications.

Αξίζει να σηµειωθεί ότι η οµάδα, µε επικεφαλής την Caroline Uhler, αναπληρώτρια καθηγήτρια Υπολογιστικής Βιολογίας και µέλος του Broad Institute of MIT και του Χάρβαρντ, ξεκίνησε την έρευνα µε την υπόθεση ότι η COVID-19 πλήττει περισσότερο τους ηλικιωµένους όχι µόνο λόγω του αδύναµου ανοσοποιητικού συστήµατος αλλά και γιατί µία από τις κύριες αλλαγές που υφίσταται ο πνεύµονας κατά τη γήρανση είναι ότι γίνεται άκαµπτος. Αυτό εξηγεί ότι το ίδιο ερέθισµα προκαλεί την εµφάνιση διαφορετικών µοτίβων στην έκφραση γονιδίων στους ηλικιωµένους σε σύγκριση µε τους νεότερους. Έτσι οι ερευνητές αποφάσισαν να εξετάσουν τα γονίδια που εµφανίζονται και στη γήρανση και στην COVID-19 και στη συνέχεια να εντοπίσουν τα φάρµακα που δρουν σε αυτά τα γονίδια.