Συμβουλές ομορφιάς

Φαρμακεία: Με μεγάλες διακυμάνσεις οι πωλήσεις τους
Η εβδομάδα 15/06 – 21/06 ήταν ανοδική
KARABINIS MEDICAL: Δωρεές ιατροτεχνολογικού και υγειονομικού υλικού
Μέσα από το πρόγραμμα ΕΚΕ «Σύμμαχος Ζωής»
Λουράντος: Δεν θα ανεχτούμε άλλες καθυστερήσεις στις πληρωμές μας
Με αφορμή το νέο πρόβλημα του ΕΟΠΥΥ με την ιστοσελίδα της ΚΜΕΣ

Μια νέα τεχνική δημιουργεί γρήγορα υγιές δέρμα

6/9/2018 1:02:36 μμ
Μελλοντικά ίσως καταστήσει περιττή τη μεταμόσχευση

Επιστήμονες στις ΗΠΑ ανακάλυψαν μια νέα μέθοδο, που θυμίζει βιολογική αλχημεία και η οποία επιτρέπει για πρώτη φορά να μετατρέπονται ανοιχτά τραύματα σε νέο υγιές δέρμα.

Η νέα τεχνική -που βρίσκεται σε αρχικό στάδιο ανάπτυξης και ακόμη δεν είναι ώριμη για κλινική αξιοποίηση σε ανθρώπους- καθιστά εφικτό τον απευθείας αναπρογραμματισμό των κυττάρων του τραύματος σε νέα δερματικά κύτταρα.

Όταν τελειοποιηθεί η νέα μέθοδος, μπορεί να καταστήσει περιττή την μεταμόσχευση υγιούς δέρματος μέσω πλαστικής χειρουργικής σε περιπτώσεις όπου υπάρχουν μεγάλα τραύματα π.χ. από σοβαρά εγκαύματα ή από χρόνιες παθήσεις, όπως τα έλκη λόγω διαβήτη.

Σήμερα, όταν δεν υπάρχει διαθέσιμο επαρκές υγιές δερματικό μόσχευμα, πρέπει να καλλιεργηθεί εξ αρχής νέος δερματικός ιστός στο εργαστήριο, ώστε μετά να μεταμοσχευθεί, μια διαδικασία που είναι αργή και δαπανηρή.

Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Salk της Καλιφόρνια, με επικεφαλής τον καθηγητή Χουάν Κάρλος Ιζπιζούα Μπελμόντε, που έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό "Nature", δοκίμασαν με επιτυχία τη μέθοδό τους σε πειραματόζωα (ποντίκια), στα οποία το υγιές δέρμα αναπτύχθηκε στην περιοχή του τραύματος μετά από 18 μέρες. Μετά από λίγους μήνες, το νέο δέρμα δεν διέφερε σε τίποτε από το υγιές δέρμα της γύρω περιοχής.

Ο κ. Μπελμόντε δήλωσε αισιόδοξος ότι με τη νέα τεχνική θα είναι δυνατή η αποκατάσταση τραυμάτων οποιουδήποτε μεγέθους μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ενώ δεν απέκλεισε ότι ίσως μπορεί να αξιοποιηθεί και σε απλώς γερασμένο δέρμα για να το ξανανιώσει.

Προτού όμως η μέθοδος δοκιμασθεί κλινικά σε ανθρώπους, θα προηγηθούν περισσότερες μελέτες σε ζώα για λόγους ασφαλείας. Η νέα μέθοδος θα δοκιμασθεί επίσης σε άλλους ιστούς και όργανα πέρα από το δέρμα.

ΠΗΓΗ:ΑΠΕ-ΜΠΕ