Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

Με 18% ανάπτυξη τρέχουν οι πωλήσεις στα online φαρμακεία το 3ο τρίμηνο του 2022

21/11/2022 8:37:24 μμ
Σύμφωνα με την Convert Group η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα αγορών
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Το ρυθμό ανάπτυξης 18% στην αξία (€) των online πωλήσεων κατέγραψαν τα οnline φαρμακεία, κατά το τρίτο τρίμηνο του 2022 συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Μάλιστα, τα τρία πρώτα τρίμηνα του 2022 οι Έλληνες καταναλωτές έχουν πραγματοποιήσει αγορές αξίας €201 εκ. με ΦΠΑ, σύμφωνα με την έκθεση της Convert Group.

Ο μέσος όρος των εκπτώσεων που βρίσκουν οι καταναλωτές στο ψηφιακό ράφι των φαρμακείων κυμαίνεται στο 39%, αυξημένη μάλιστα κατά 1 μονάδα συγκριτικά με το προηγούμενο έτος. Τα στοιχεία αυτά μαζί με πολλά ακόμη πολύτιμα ευρήματα περιλαμβάνονται στο τριμηνιαίο report που δημοσίευσε η Convert Group μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit.

Τι προϊόντα φαρμακείου επιλέγουν οι καταναλωτές;

Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία (€) online αγορών σε επίπεδο 9μηνου αναδεικνύονται οι εξής: +44% σε προϊόντα υγείας (με τις φαρμακευτικές μάσκες να συγκαταλέγονται σε αυτήν την κατηγορία), +28% σε βρεφικά και παιδικά είδη, +11% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, +7% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +5% σε διάφορα προϊόντα.

Η κατηγορία των προϊόντων ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας συνεχίζει να κατέχει την πρωτιά με το 46% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου να προέρχονται από εκείνη, με τα προϊόντα περιποίησης προσώπου να κυριαρχούν. Αντιθέτως, αν και η κατηγορία των προϊόντων υγείας συνεχίζει να γνωρίζει τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, είναι υπαίτια μόλις για το 12% των συνολικών πωλήσεων του κλάδου.

Καθώς η πανδημία έχει πλέον υποχωρήσει από το μυαλό των καταναλωτών, έκτος από την ανάπτυξη της κατηγορίας των προϊόντων υγείας, επηρεάζονται και οι εκπτώσεις που συναντώνται σε εκείνη, καθώς στο 9μηνο που μελετάται, οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού γνωρίζουν μεγάλες εκπτώσεις της τάξεως του 66% και 63% αντιστοίχως.

Όσον αφορά το μέσο αγοραστικό καλάθι το 9μηνο του 2022, εντοπίστηκε μια μείωση στην αξία του, με εκείνη να διαμορφώνεται στα €43,70 με το ΦΠΑ από €44,90 που ήταν την αντίστοιχη περίοδο του 2021. Αντιστοίχως, η μέση ποσότητα προϊόντων που τοποθέτησαν οι καταναλωτές στο ηλεκτρονικό τους καλάθι αυξήθηκε κατά 7% και έφτασε στα 4,9 τεμάχια με τα 1,9 από αυτά να είναι προϊόντα περιποίησης και προσωπικής φροντίδας. 

Το συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι ο πληθωρισμός δεν ακούμπησε το κανάλι του ηλεκτρονικού φαρμακείου στο διάστημα του 9μηνου σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Στα marketing κανάλια, σε επίπεδο 9μηνου, οι διαφημίσεις Google εξακολουθούν να κλέβουν την παράσταση. Αναφορικά με την πραγματοποίηση των παραγγελιών, προτιμώνται οι μεσημεριανές ώρες (12:00-15:00), ενώ η Τετάρτη αποτελεί την πιο δημοφιλή ημέρα.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Συνεχίζονται οι εικόνες ντροπής σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ
Σύμφωνα με τον D. Hoey, CEO του Αμερικανικού Συλλόγου Κοινοτικών Φαρμακοποιών






Σχετικά άρθρα

Φ.Σ. Αττικής: Ζητά συνάντηση με το υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΦ
Με θέμα τις ελλείψεις φαρμάκων που έχουν πάρει μεγάλη έκταση, όπως τονίζει
Peifasyn Academy: Νέο live webinar για τις διαταραχές της εντερικής λειτουργίας
Ένα εξειδικευμένο σεμινάριο για φαρμακοποιούς και βοηθούς φαρμακείων
Χωρίς τα φαρμακεία θα χάνονταν ζωές
Σύμφωνα με τον D. Hoey, CEO του Αμερικανικού Συλλόγου Κοινοτικών Φαρμακοποιών
Αλυσίδα φαρμακείων στις ΗΠΑ οδηγείται σε πτώχευση για 2η φορά
Αμφίβολο το μέλλον των 1200 καταστημάτων της