Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

Απ. Βαλτάς: «Έχετε μπερδέψει την υπηρεσία με τη λιανική πώληση»
Τι είπε ο πρόεδρος του ΠΦΣ για τα rapid test στο 2ο Συνέδριο Φαρμακοποιών
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% σημείωσε το 2020 ο αριθμός των φαρμακείων στη χώρα
Λειτουργήσαν 99 φαρμακεία επιπλέον
Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ: Μεγάλη επιτυχία στο webinar για τον εμβολιασμό COVID-19
Πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία MSD

FORBES: Η πανδημία Covid-19 έχει αναβαθμίσει το ρόλο των φαρμακοποιών

9/10/2020 3:06:24 μμ
Επιδεινώνει όμως χρόνια προβλήματα της φαρμακευτικής αγοράς
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Ο σημαντικός αντίκτυπος που έχει η πανδημία στη φαρμακευτική αγορά αποτυπώνεται σε άρθρο του Forbes, στο οποίο τονίζεται ο αναβαθμισμένος ρόλος των φαρμακοποιών στη φροντίδα του πληθυσμού αλλά και τα διαχρονικά προβλήματα της φαρμακευτικής αγοράς που «μένουν πίσω», προκειμένου οι εταιρείες να συμβάλλουν στη μάχη κατά της COVID-19. 

Στο άρθρο αναφέρεται ότι οι μέρες που οι φαρμακοποιοί θεωρούνταν μόνο διανομείς φαρμάκων ανήκουν στο παρελθόν, με τα φαρμακεία να αναδεικνύονται ως αναπόσπαστο μέρος της ομάδας φροντίδας των ασθενών. Καθώς οι γιατροί της πρώτης γραμμής επικεντρώνονται στη θεραπεία των ασθενών με Covid-19, οι φαρμακοποιοί συνεχίζουν να συμμετέχουν ενεργά στην παροχή συμβουλών, στην εκπαίδευση και στην υποστήριξη του κοινού που ανησυχεί για τη διασπορά του ιού. Αποκαλύπτεται δηλαδή ότι υπάρχει ανάγκη για ολιστική προσέγγιση του ασθενή, που δεν είναι δυνατή χωρίς τη συμβολή και την εμπειρογνωμοσύνη των φαρμακοποιών.

Είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υγείας των ΗΠΑ επέτρεψε πρόσφατα στους φαρμακοποιούς να χορηγούν εμβόλια ακόμα και σε παιδιά, ενώ οι σημαντικές παρεμβάσεις στους για την υποστήριξη των ασθενών (υπηρεσίες, παράδοση φαρμάκων κατΆ οίκον κ.ά.) διασφαλίζουν ότι κάθε ασθενής λαμβάνει το φάρμακο και τη φροντίδα που χρειάζεται.

Παράλληλα, όπως σημειώνεται στο άρθρο, οι φαρμακοποιοί αναλαμβάνουν να βγάλουν εις πέρας και προβλήματα, όπως είναι οι ελλείψεις φαρμάκων.

Σε 2η μοίρα οι ελλείψεις και οι ανακλήσεις φαρμάκων λόγω πανδημίας

Καθώς η φαρμακευτική βιομηχανία συγκεντρώνει τις δυνάμεις της στην αναζήτηση και στην έρευνα θεραπειών και εμβολίων κατά της Covid-19, είναι δύσκολο να διαχειριστεί τα τρέχοντα προβλήματα, όπως είναι οι ελλείψεις και οι ανακλήσεις φαρμάκων.

Περίπου το 60% του προσωπικού των νοσοκομειακών φαρμακείων αναφέρει ότι απασχολείται με πάνω από 20 ελλειπτικά φάρμακα ταυτόχρονα, ενώ σύμφωνα με την American Medical Association περίπου τα μισά από όλα τα φάρμακα που βρίσκονται σε έλλειψη είναι ενέσιμα, συμπεριλαμβανομένων αναλγητικών, ηρεμιστικών κ.ά., τα οποία χρησιμοποιούνται σε ασθενείς σε κρίσιμη κατάσταση.

Επιπλέον η υγειονομική κρίση δυσχεραίνει και τη διαχείριση των ανακλήσεων των φαρμάκων, σύμφωνα με το συντάκτη του Forbes, η εταιρεία του οποίου διεξήγε έρευνα σε ιατρικό προσωπικό που έδειξε ότι κάθε ανάκληση για να διευθετηθεί μπορεί να απαιτήσει έως και 10 ώρες εργασίας και ότι αντιμετωπίζονται περισσότερες από 10 ανακλήσεις ετησίως.

Στον αντίκτυπο της πανδημίας δεν μπορεί να μη συμπεριληφθεί και η τεράστια ψυχολογική πίεση που υφίστανται οι επαγγελματίες υγείας στην πρωτοβάθμια φροντίδα για τη διαχείριση των ασθενών και τη διατήρηση της δικής τους υγείας. Μάλιστα αναφέρεται ότι το άγχος είναι η νούμερο ένα αιτία υποτροπής στην κατάχρηση οπιοειδών.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία MSD
Μελέτη με τη συμμετοχή Ελλήνων επιστημόνων






Σχετικά άρθρα

Απ. Βαλτάς: «Έχετε μπερδέψει την υπηρεσία με τη λιανική πώληση»
Τι είπε ο πρόεδρος του ΠΦΣ για τα rapid test στο 2ο Συνέδριο Φαρμακοποιών
ΕΛΣΤΑΤ: Αύξηση 1% σημείωσε το 2020 ο αριθμός των φαρμακείων στη χώρα
Λειτουργήσαν 99 φαρμακεία επιπλέον
Όμιλος ΠΡΟΣΥΦΑΠΕ: Μεγάλη επιτυχία στο webinar για τον εμβολιασμό COVID-19
Πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με την εταιρεία MSD
IQVIA Weekly Data: Η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών
Από 30 Αυγούστου έως 12 Σεπτεμβρίου