Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός


Φαρμακεία: Πτώση στις πωλήσεις λιανικής από τις 6-12 Ιουλίου

29/7/2020 1:52:13 μμ
Μεγαλύτερη η πτώση στα φάρμακα, μικρότερη στα OTC
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Πτωτικά κινήθηκαν την εβδομάδα 06/07 - 12/07, οι κύριες προϊοντικές κατηγορίες που διακινούνται μέσω ιδιωτικών φαρμακείων σε πωλήσεις τεμαχίων, σε σύγκριση με την αμέσως προηγούμενη εβδομάδα (29/06 – 05/07), σύμφωνα με τα IQVIA Weekly Data, τα οποία δημοσίευσε το HealthDaily.

Ειδικότερα, οι κατηγορίες κινήθηκαν ως εξής:

  • Φάρμακα: -8,4% (-704 χιλ. τμχ.)
  • Προϊόντα OTC: -2,8% (-47,7 χιλ. τμχ.)
  • Καλλυντικά: -6,7% (-67,3 χιλ. τμχ.)
  • Προϊόντα διατροφής: -1,7% (-1,3 χιλ. τμχ.)
  • Προϊόντα φροντίδας ασθενών: -1,6% (-7,9 χιλ. τμχ.).

Οι υποκατηγορίες που οδηγούν αυτήν την τάση από εβδομάδα σε εβδομάδα είναι οι παρακάτω:

  • Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -6% (-35,6 χιλ. τμχ.)
  • Στα Καλλυντικά, τα Προϊόντα Ομορφιάς (83) μειώνονται κατά -11,1% (-38,5 χιλ. τμχ.)
  • Στα Προϊόντα διατροφής, οι Παιδικές Τροφές (35) μειώνονται κατά -3,3% (-1,8 χιλ. τμχ.)
  • Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, η κατηγορία Διαγνωστικά/Μετρητές (56) μειώνεται κατά -13,2% (+12,5 χιλ. τμχ.).
Τα φάρμακα εξαιρούνται από την παραπάνω εβδομαδιαία ανάλυση λόγω των ιδιαιτεροτήτων της συνταγογράφησης που διαμορφώνουν τις τάσεις κυρίως στις αρχές και τα τέλη του μήνα.

Σε σχέση με την αντίστοιχη εβδομάδα του 2019 (08/07 – 14/07) οι τάσεις διαμορφώθηκαν ως εξής:

  • Φάρμακα: +0,01% (+465 τμχ.)
  • Προϊόντα OTC: -2,9% (-49,1χιλ. τμχ.)
  • Καλλυντικά: +7% (+61,9 χιλ. τμχ.)
  • Προϊόντα διατροφής: -9,2% (-7,5 χιλ τμχ.)
  • Προϊόντα φροντίδας ασθενών: +19,1% (+77 χιλ. τμχ.)

Ενδεικτικά, κάποιες από τις υποκατηγορίες με τη μεγαλύτερη μεταβολή σε σχέση με το 2019 είναι:

  • Στα Προϊόντα OTC, τα Παυσίπονα/Αντιπυρετικά (02) μειώνονται κατά -9,5% (-57,8 χιλ. τμχ.)
  • Στα Καλλυντικά, τα προϊόντα Προσωπικής Υγιεινής (85), αυξάνονται κατά +38,5% (+36,7 χιλ. τμχ.)
  • Στα Προϊόντα διατροφής, τα προϊόντα Εντερικής Σίτισης (30) μειώνονται κατά -26,9% (-2,8 χιλ. τμχ.)
  • Στα Προϊόντα Φροντίδας ασθενών, τα Ιατρικά/Χειρουργικά Βοηθήματα (57), στα οποία περιλαμβάνονται οι χειρουργικές μάσκες, αυξάνονται κατά +119,9% (+70 χιλ. τμχ.).
Σημειώνεται ότι τα IQVIA Weekly Data συλλέγονται από 2000+ φαρμακεία, σε όλη την Ελλάδα, και αποτυπώνουν την αγορά σε 70 περιοχές. 
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Αποκλειστική συνέντευξη του προέδρου Χρήστου Φαρμάκη, στη Βάσω Καλυβιώτη
Ειδικό αφιέρωμα του f.daily για τον πόνο και τα παυσίπονα