
Αμερικανική
εταιρεία παροχής υπηρεσιών υγείας κατΆ οίκον σε χρόνια πάσχοντες διεξήγε
δημοσκόπηση σε φαρμακοποιούς προκειμένου να εντοπίσει «ρωγμές»
στην εξυπηρέτηση στα φαρμακεία – και τα κατάφερε.
Πρόκειται
για την εταιρεία CCS, η οποία κατέληξε στο συμπέρασμα ότι
οι αλυσίδες φαρμακείων ενδιαφέρονται περισσότερο για την ταχύτητα και τον όγκο
των συνταγών που εκτελούνται, παρά για την παροχή φροντίδας,
πιέζοντας τους φαρμακοποιούς-υπαλλήλους. Το 63% δήλωσε ότι αισθάνεται
«πελαγωμένο» από τις αντιφατικές απαιτήσεις στην εργασία του και το 74% ότι οι
επιδόσεις του μετριούνται με βάση τον αριθμό των εκτελεσμένων συνταγών.
Επιπλέον, το 45% παραδέχτηκε ότι οι ασθενείς με διαβήτη δεν λαμβάνουν την απαιτούμενη
εκπαίδευση για να διαχειριστούν τη νόσο και το 43% ότι οι συνεδρίες
συμβουλευτικής με τους ασθενείς διαρκούν περίπου 5 λεπτά που δεν
επαρκούν. Τα «κενά» αυτά μεταφράζονται συχνά σε λανθασμένη χρήση συσκευών και
περιορισμένη συμμόρφωση στην αγωγή, σύμφωνα με το 89% των συμμετεχόντων στην έρευνα,
ενώ το 93% συμφωνεί ότι τα συστήματα CGM απαιτούν δομημένη
εκπαίδευση και συχνή επανάληψη που μόνο το 76% πραγματοποιεί.
Αξίζει πάντως να αναφερθεί ότι η δημοσκόπηση έγινε σε μικρό αριθμό συμμετεχόντων, ήτοι 100, σε μια χώρα που αριθμεί περίπου 300 χιλιάδες φαρμακοποιούς.