Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Υγεία & Επιστήμη

τελευταία νέα

Βγήκε η εγκύκλιος του ΕΟΠΥΥ για την υποβολή των συνταγών
Πρέπει να επικαιροποιηθούν τα προγράμματα των φαρμακείων, επισημαίνει ο ΦΣΘ
1,6 δισ. ευρώ πληρώσαμε από την τσέπη μας για φάρμακα το 2021
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΣΦΕΕ

Εαρινή κόπωση: Οι βιταμίνες που βοηθούν στην αντιμετώπισή της

5/4/2022 2:44:04 πμ
Το σύνδρομο εμφανίζεται με έλλειψη ενέργειας, κακή διάθεση, ημικρανίες και αίσθημα ανησυχίας
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Το σύνδρομο της λεγόμενης εαρινής κόπωσης καταβάλει λίγο περισσότερο τις γυναίκες και συνήθως η αλλαγή ώρας, η αύξηση της θερμοκρασίας και γενικότερα η αλλαγή κλίματος μπλοκάρει την ομαλή προσαρμογή του οργανισμού στις νέες συνθήκες. Οι ορμονικές αλλαγές αλλά και οι κακές διατροφικές επιλογές επίσης επιβαρύνουν το σύνδρομο της εαρινής κόπωσης, καθώς γίνονται οι αιτίες να στερείται ο οργανισμός τις απαραίτητες βιταμίνες.

Τα πιο συχνά συμπτώματα τα οποία θα σας αναφέρουν οι πελάτες σας είναι η έλλειψη ενέργειας και η πεσμένη διάθεση. Συνέχεια αυτών μπορούν να είναι οι ημικρανίες, η δυσκολία στο πρωινό ξύπνημα, το αίσθημα ανησυχίας, η αδυναμία συγκέντρωσης, οι πεπτικές διαταραχές, η υπερένταση, οι μυϊκοί πόνοι, η χαμηλή αρτηριακή πίεση και η απώλεια όρεξης, με αποτέλεσμα η κατάσταση να επιδεινώνεται.

Είναι πολύ σημαντικό να συζητήσετε μαζί τους αν τα γεύματα που καταναλώνουν κατά τη διάρκεια της ημέρας περιλαμβάνουν τις απαραίτητες βιταμίνες και τα μέταλλα, τα οποία θα ενισχύσουν τον οργανισμό τους και θα βοηθήσουν τη λειτουργία του εγκεφάλου, παρέχοντάς τους την απαιτούμενη ενέργεια που χρειάζεται. Οι πιο σημαντικές βιταμίνες για την τόνωση του οργανισμού είναι κυρίως αυτές του συμπλέγματος Β, οι οποίες προσφέρουν την απαιτούμενη ενέργεια στον οργανισμό. Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β (Β1, Β2, Β3, Β5, Β6, Β12) αναλαμβάνουν τη μετατροπή των θρεπτικών συστατικών σε ενέργεια.

Πιο συγκεκριμένα, η Β2 (ριβοφλαβίνη) είναι απαραίτητη για τη σωστή ανάπτυξη του δέρματος, για τα κύτταρα του αίματος, την καλή λειτουργία του εγκεφάλου και του πεπτικού συστήματος, και συγχρόνως βοηθά στη διατήρηση της υγιούς όρασης. Η Β3 (νιασίνη) απαιτείται για τη σωστή λειτουργία των λιπών και των σακχάρων στο σώμα και ενισχύει τη λειτουργία της μνήμης, ενώ η Β5 προάγει τη νοητική απόδοση και βοηθά επίσης στη διατήρηση ενός υγιούς δέρματος. 

Οι δυο τελευταίες, αλλά υψίστης σημασίας βιταμίνες του συμπλέγματος Β, είναι η Β6 (πυριδοξίνη) και η Β12. Όσον αφορά τη βιταμίνη Β6, εκείνη ευθύνεται για διαδικασίες όπως η ανάπτυξη του εγκεφάλου και η μεταφορά οξυγόνου μέσω της κυκλοφορίας του αίματος. Βοηθά επίσης στο να διατηρεί ο οργανισμός ένα υγιές νευρικό και ανοσοποιητικό σύστημα, συμβάλλοντας στη μείωση της κόπωσης και της εξάντλησης. Η βιταμίνη Β12 από την άλλη είναι ένα απαραίτητο θρεπτικό συστατικό που συμμετέχει στη δημιουργία DNA, τροφοδοτεί τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα, βοηθά στο σχηματισμό υγιών ερυθρών αιμοσφαιρίων και ενισχύει τις μεταβολικές διεργασίες παραγωγής ενέργειας. 
Σημειώνεται ότι η Β12 δεν περιέχεται σε τρόφιμα φυτικής προέλευσης.

'Αλλα εξίσου σημαντικά στοιχεία που μεριμνούν για την ενίσχυση του οργανισμού είναι το φυλλικό οξύ, το οποίο περιέχεται σε πολύ μεγάλες ποσότητες στα πράσινα φυλλώδη λαχανικά και σε κάποιες αντιοξειδωτικές ουσίες, οι οποίες εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες στον οργανισμό παρέχοντάς του τόνωση και ενέργεια. Αντιοξειδωτικές ουσίες περιέχει η πλειοψηφία των φρούτων και λαχανικών όπως είναι το καρπούζι, τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, η ντομάτα, το καρότο, το κρεμμύδι, το λάχανο, τα λαχανάκια Βρυξελλών και το μπρόκολο.

Τέλος, σημαντικές πηγές ενέργειας αποτελούν το νερό και η άσκηση. Υπάρχουν μελέτες οι οποίες υποστηρίζουν πως ακόμη και μια ήπια αφυδάτωση μπορεί να επιβραδύνει το μεταβολισμό, να μειώσει την ενέργεια και συνεπώς να προκαλεί την αίσθηση της κούρασης. Από την άλλη η πρωινή ήπια άσκηση, με το φως του άπλετου ήλιου που χαρίζει η χώρα μας, θα βοηθήσει τον οργανισμό να προσαρμοστεί πιο εύκολα στις νέες ατμοσφαιρικές συνθήκες και η βιταμίνη D θα προσφέρει απλόχερα όλες τις ευεργετικές της ιδιότητες.
Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν σημαντικά στη στήριξη του οργανισμού κατά την περίοδο της εαρινής κόπωσης. Αν όμως χρειάζεται κάτι παραπάνω, τα συμπληρώματα διατροφής, τα βιταμινούχα ροφήματα ή τα εμπλουτισμένα ποτά βοηθούν ιδιαίτερα αυτή τη μεταβατική εποχή τα άτομα όλων των ηλικιών.

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΣΦΕΕ
Και καταγράφουν σημαντική αύξηση των παραγγελιών τους






Σχετικά άρθρα

1,6 δισ. ευρώ πληρώσαμε από την τσέπη μας για φάρμακα το 2021
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΣΦΕΕ
Μητρώο Χρόνιου Νευροπαθητικού Πόνου: Συνεχίζει να λειτουργεί με ιδιωτική πρωτοβουλία
Αλλά μετά από έξι χρόνια χρειάζεται πλέον οικονομική βοήθεια