Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

Διαφημίσεις φαρμακείων: Τι επιτρέπεται και τι όχι

23/11/2020 12:33:47 μμ
Διευκρινίσεις από τον Ηλία Δημητρέλλο, νομικό σύμβουλο του ΠΦΣ
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Κατόπιν αρκετών ερωτημάτων που δέχτηκε ο ΠΦΣ σχετικά με τις διαφημίσεις των φαρμακείων, ο νομικός σύμβουλος του Συλλόγου, Ηλίας Δημητρέλλος, συνοψίζει τα άρθρα του Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας που αφορούν το θέμα.

Καθίσταται σαφές, όπως αναφέρει ο ειδικός, ότι απαγορεύεται ρητώς η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων από φαρμακεία για την προσέλκυση πελατείας και η σωρηδόν διαφήμιση των παραφαρμακευτικών υπηρεσιών του φαρμακείου.

Υπενθυμίζει δε ότι, σύμφωνα με το ΣτΕ, τα φαρμακεία έχουν διττή ιδιότητα, την επιστημονική και την εμπορική, και για λόγους βιωσιμότητας και συνέχισης της προσφοράς τους στη δημόσια υγεία απαγορεύεται η χρήση του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Δυνάμει των σχετικών διατάξεων λοιπόν, ο νομικός αποφαίνεται ότι δεν επιτρέπονται τα εξής:
  • Η τοποθέτηση λογοτύπων φαρμακείου επί της φανέλας αθλητικών σωματείων, σε αγωνιστικούς χώρους ή σε κάρτες διαρκείας εισιτηρίων ομάδων.
  • Οι διαφημίσεις-χορηγούμενες καταχωρήσεις, οι συνεντεύξεις σε ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά), σε ιστοσελίδες, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο εν γένει που περιλαμβάνουν ακόμα και ρεπορτάζ, δελτία τύπου, ανακοινώσεις και επιστολές του φαρμακείου προς το κοινό.
  • Η διαφήμιση της «υπηρεσίας» περί κατ' οίκον παράδοσης παραφαρμακευτικών ειδών (πόσω μάλλον όταν δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί εάν παραδίδονται και φάρμακα).
  • Η διαφήμιση χορηγιών από φαρμακείο σε οιονδήποτε τρίτο
Αντιθέτως, πάντα κατά την άποψη του Ηλ. Δημητρέλλου, η καταχώρηση ευχών σε έντυπο εκ μέρους των φαρμακείων μιας περιοχής και η άπαξ ανακοίνωση των εγκαινίων ενός φαρμακείου δεν συνιστούν πειθαρχική παράβαση, ενώ διευκρινίζει ότι είναι «υπερβολή να θεωρηθεί διαφήμιση η διανομή φυλλαδίων εντός του φαρμακείου», θεωρείται όμως διαφήμιση η διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων εκτός του φαρμακείου.

Σε κάθε περίπτωση η κρίση αν οι εν λόγω διαφημίσεις συνιστούν πειθαρχικές παραβάσεις, ανήκει κατ’ αρχάς στο Διοικητικό Συμβούλιο του αρμόδιου Συλλόγου, καταλήγει ο ειδικός.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Δημιουργήθηκαν εξαιτίας της μεγάλης ζήτησης, είπε ο υπ. Υγείας
Να προωθηθεί ως εργαλείο υποστήριξης και όχι ως υποκατάστατο των φαρμακοποιών






Σχετικά άρθρα

Από 01/07 έντυπες οι γνωματεύσεις ιατροτεχνολογικών προϊόντων
Ο ΠΦΣ ζητά από τον ΕΟΠΥΥ να νομοθετηθούν οι άυλες
Φαρμακοποιοί χορήγησαν ναρκωτικά σκευάσματα χωρίς έλεγχο ταυτοπροσωπίας
Καλούνται σε γραπτή απολογία από τον ΕΟΠΥΥ
Τεχνητή νοημοσύνη στα φαρμακεία: Η PGEU ζητά σαφείς όρους και οδηγίες χρήσης
Να προωθηθεί ως εργαλείο υποστήριξης και όχι ως υποκατάστατο των φαρμακοποιών
Δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα φαρμακευτικής φροντίδας & ΑΙ
Για όσους φαρμακοποιούς εργάζονται σε φαρμακεία