Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

GSK: Επενδύει έως και 12 δισ. δολάρια σε 12 νέα φάρμακα
Σε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals

Διαφημίσεις φαρμακείων: Τι επιτρέπεται και τι όχι

23/11/2020 12:33:47 μμ
Διευκρινίσεις από τον Ηλία Δημητρέλλο, νομικό σύμβουλο του ΠΦΣ
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Κατόπιν αρκετών ερωτημάτων που δέχτηκε ο ΠΦΣ σχετικά με τις διαφημίσεις των φαρμακείων, ο νομικός σύμβουλος του Συλλόγου, Ηλίας Δημητρέλλος, συνοψίζει τα άρθρα του Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας που αφορούν το θέμα.

Καθίσταται σαφές, όπως αναφέρει ο ειδικός, ότι απαγορεύεται ρητώς η προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων από φαρμακεία για την προσέλκυση πελατείας και η σωρηδόν διαφήμιση των παραφαρμακευτικών υπηρεσιών του φαρμακείου.

Υπενθυμίζει δε ότι, σύμφωνα με το ΣτΕ, τα φαρμακεία έχουν διττή ιδιότητα, την επιστημονική και την εμπορική, και για λόγους βιωσιμότητας και συνέχισης της προσφοράς τους στη δημόσια υγεία απαγορεύεται η χρήση του ελεύθερου ανταγωνισμού.
Δυνάμει των σχετικών διατάξεων λοιπόν, ο νομικός αποφαίνεται ότι δεν επιτρέπονται τα εξής:
  • Η τοποθέτηση λογοτύπων φαρμακείου επί της φανέλας αθλητικών σωματείων, σε αγωνιστικούς χώρους ή σε κάρτες διαρκείας εισιτηρίων ομάδων.
  • Οι διαφημίσεις-χορηγούμενες καταχωρήσεις, οι συνεντεύξεις σε ΜΜΕ (έντυπα και ηλεκτρονικά), σε ιστοσελίδες, σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στο διαδίκτυο εν γένει που περιλαμβάνουν ακόμα και ρεπορτάζ, δελτία τύπου, ανακοινώσεις και επιστολές του φαρμακείου προς το κοινό.
  • Η διαφήμιση της «υπηρεσίας» περί κατ' οίκον παράδοσης παραφαρμακευτικών ειδών (πόσω μάλλον όταν δεν είναι δυνατό να ελεγχθεί εάν παραδίδονται και φάρμακα).
  • Η διαφήμιση χορηγιών από φαρμακείο σε οιονδήποτε τρίτο
Αντιθέτως, πάντα κατά την άποψη του Ηλ. Δημητρέλλου, η καταχώρηση ευχών σε έντυπο εκ μέρους των φαρμακείων μιας περιοχής και η άπαξ ανακοίνωση των εγκαινίων ενός φαρμακείου δεν συνιστούν πειθαρχική παράβαση, ενώ διευκρινίζει ότι είναι «υπερβολή να θεωρηθεί διαφήμιση η διανομή φυλλαδίων εντός του φαρμακείου», θεωρείται όμως διαφήμιση η διανομή διαφημιστικών φυλλαδίων εκτός του φαρμακείου.

Σε κάθε περίπτωση η κρίση αν οι εν λόγω διαφημίσεις συνιστούν πειθαρχικές παραβάσεις, ανήκει κατ’ αρχάς στο Διοικητικό Συμβούλιο του αρμόδιου Συλλόγου, καταλήγει ο ειδικός.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Όπως ορίζει η ΚΥΑ για την κατανομή της φαρμακευτικής δαπάνης
«Δεν θα επιτρέψουμε την εργαλειοποίηση των ασθενών για την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων», αναφέρει η Θ. Καρποδίνη






Σχετικά άρθρα

Οι νέες επιχειρηματικές δεξιότητες για τους φαρμακοποιούς
Αναγκαία πλέον η εκπαίδευση στο HR
Sharon Levy: Τα φαρμακεία οδηγούν τη νέα εποχή της υγείας των καταναλωτών
Ο General Manager Haleon Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ μιλά στον Φαρμακευτικό Κόσμο
Φ.Σ. Θεσσαλονίκης: Προτείνει πλατφόρμα εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας
Με δυνατότητα παροχής φαρμακευτικής ορολογίας
ΠΦΣ: 9,5 χιλιάδες barcode readers προμηθεύτηκαν τα φαρμακεία με επιδότηση
Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους