Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επιχειρείν

τελευταία νέα


Δημήτρης Αναγνωστόπουλος

23/3/2007
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Δημήτρης Αναγνωστόπουλος
Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Active Health

Η επαγγελματική διαδρομή του Δημήτρη Αναγνωστόπουλου έχει ένα κύριο χαρακτηριστικό: την αναζήτηση της καινοτομίας. Καινοτομία που επιδιώκει από τότε που υπήρξε ένα από τα ιδρυτικά μέλη του ΠΡΟ.ΣΥ.Φ.Α.Π.Ε. και εμπορικός διευθυντής του αργότερα μέχρι και σήμερα που είναι ιδιοκτήτης μιας ιδιαίτερα επιτυχημένης επιχείρησης φαρμακείου στον Άλιμο Αττικής και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος μιας από τις πιο δυναμικές συνενώσεις ανεξάρτητων φαρμακείων, της Active Health. Πραγματικά, ο Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, πάντα ευαίσθητος στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του μέλλοντος, είναι ένας συνάδελφος που δε φοβάται να δοκιμάσει, δεν αρνείται να πειραματιστεί, δε διστάζει τελικά να πρωτοπορήσει, προκειμένου να ανταποκριθεί πειστικά στα κελεύσματα της σύγχρονης επιχειρηματικότητας. Αν συνδυάσετε αυτήν τη βασική επαγγελματική του ιδιότητα κι ακόμα τη γνώση και την εμπειρία του με τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του, ευγένεια, λεπτότητα, αξιοπρέπεια, ίδια ενός πραγματικού τζέντλεμαν του χώρου μας, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθείτε γιατί ο Δημήτρης Αναγνωστόπουλος αποτελεί σήμερα ένα σημαντικότατο στέλεχος της φαρμακευτικής αγοράς, στο οποίο μπορεί να στηριχτεί με συνέπεια και αξιοπιστία η εξέλιξη του ελληνικού φαρμακείου.

Γι’ αυτήν ακριβώς την εξέλιξη, για αυτήν την προοπτική, αναζητήσαμε …και κερδίσαμε την ευκαιρία αυτής της ενδιαφέρουσας, όπως και εσείς θα διαπιστώσετε, συνέντευξης με τον εξαιρετικό συνάδελφο.


Πώς αποφασίσατε να γίνετε φαρμακοποιός; Πείτε μας λίγα λόγια για την πορεία σας στο φαρμακευτικό χώρο.

Πάντα η Χημεία ήταν για μένα μια επιστήμη με «μυστήριο» και βάθος που μου προκαλούσε το ενδιαφέρον. Επέλεξα να γίνω φαρμακοποιός γιατί πιστεύω ότι η Φαρμακευτική συνδυάζει τη Χημεία, τη Βιολογία και την Ιατρική, επιστήμες που θεμελιακά απευθύνονται στον άνθρωπο. Πραγματοποίησα τις σπουδές μου στη Φαρμακευτική του Πανεπιστημίου Αθηνών.

Το 1979 άνοιξα το φαρμακείο μου στο Αιγάλεω το οποίο διατήρησα από τότε μαζί με τη σύζυγό μου Διώνη Σιγάλα έως το 1981.

Από την αρχή της ενασχόλησής μου με το φαρμακευτικό χώρο ανησυχούσα για την πορεία και την εξέλιξη του επαγγέλματός μας, κι αυτό ήταν που με οδήγησε μαζί με άλλους 32 συναδέλφους να ιδρύσουμε τον ΠΡΟ.ΣΥ.Φ.Α.Π.Ε.

Την εποχή εκείνη η κίνηση αυτή ήταν πρωτοποριακή, με μέλλον και προοπτικές στις προκλήσεις της αγοράς.

Βρέθηκα να συμμετέχω στην οργάνωση και ανάπτυξη ενός τέτοιου εγχειρήματος και να είμαι ένας από τους πρώτους φαρμακοποιούς που αποκτούσε τεχνογνωσία στη διοίκηση και διαχείριση ενός τέτοιου οργανισμού.

Από το 1982 έως και το 1987 διετέλεσα εμπορικός διευθυντής του ΠΡΟ.ΣΥ.Φ.Α.Π.Ε., διάστημα κατά το οποίο ο συνεταιρισμός πήρε τη μεγάλη του ανάπτυξη φθάνοντας τα 500 μέλη.

Παράλληλα συνέχισα την επιμόρφωση παρακολουθώντας αρκετά εκπαιδευτικά προγράμματα στελεχών, πράγμα που, σημειωτέον, από τότε δεν έχω σταματήσει.

Από τα τέλη του 1987 και μέχρι σήμερα διατηρώ φαρμακείο και στον Άλιμο.

Και έπειτα πώς προέκυψε η Active Health;

Το 2001 με μια ομάδα συναδέλφων, προβληματισμένοι και ανήσυχοι για το μέλλον του επαγγέλματός μας και τις όχι ευοίωνες εξελίξεις, πήραμε πάλι την απόφαση να καινοτομήσουμε. Δημιουργήσουμε, έτσι, μια εταιρεία φαρμακοποιών, με στόχο να μετεξελίξουμε το φαρμακείο σε ένα σύγχρονο χώρο που αφενός θα ικανοποιούσε τις ανάγκες και τις απαιτήσεις του καταναλωτή και αφετέρου θα ήταν ανταγωνιστικός στις προκλήσεις της αγοράς.

Έτσι ιδρύθηκε, το Φεβρουάριο του 2002, η Active Health A.E.

Πώς βλέπετε την εξέλιξη του ελληνικού φαρμακείου με τα χρόνια;

To ελληνικό φαρμακείο πέρασε από αρκετές διακυμάνσεις στη διάρκεια του χρόνου, ξεκίνησε σαν ένα κατάστημα που παρασκεύαζε φάρμακα για κάθε ασθενή στο εργαστήριό του, στη συνέχεια διέθετε κατά βάση ιδιοσκευάσματα και ελάχιστα άλλα προϊόντα, σχετικά, βέβαια, πάντα με την υγεία του κοινού του.

Τα τελευταία είκοσι χρόνια εξελίχθηκε σε σύγχρονο χώρο υγείας και ομορφιάς, όπου ο καταναλωτής βρίσκει όχι μόνον προϊόντα αλλά και επιστημονικές συμβουλές για όλα αυτά τα θέματα που τον απασχολούν.

Η αγορά του φαρμακείου έχει σήμερα διαμορφωθεί σε ένα μείγμα πωλήσεων φαρμάκων και παραφαρμακευτικών προϊόντων (της τάξεως 80% φάρμακα - 20% παραφάρμακα) και αναπτύσσεται συνέχεια αυξάνοντας τα μερίδιά του και εδραιώνοντας μια δυναμική αγορά.

Ποιες είναι οι αλλαγές που έχουν συντελεστεί σε επίπεδο νομοθεσίας (πρόσφατη μεταρρύθμιση), φαρμακευτικής αγοράς και ανταγωνισμού (αφαίρεση επαγγελματικής ύλης από άλλα κανάλια διανομής); Διαβλέπετε κάποιους κινδύνους για τον κλάδο από τις αλλαγές αυτές;

Το νομοθετικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των φαρμακείων είναι αρκετά αυστηρό και έντονα προστατευτικό για την ίδρυση φαρμακείων.

Διαπιστώνουμε ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των διαφόρων καναλιών διανομής, σούπερ μάρκετ, καταστημάτων καλλυντικών, γίνεται εντονότερος και οξύτερος και ότι αναπόσπαστο κομμάτι του φαρμακείου διαφεύγει προς αλλά κανάλια διανομής, όπως π.χ. τα δερμοκαλλυντικά (στα καταστήματα Hondos), τα αδυνατιστικά, τα προϊόντα ατομικής υγιεινής κ.ά.

Είναι γνωστό ότι το τοπίο για το φαρμακείο στην Ευρώπη έχει αλλάξει. Ήδη στην Ιταλία τα O.T.C. φάρμακα μαζί με μια σειρά παραφαρμακευτικών προϊόντων πωλούνται από τα σούπερ μάρκετ με εκπτώσεις έως και 25% επί των λιανικών τιμών. Στην Πορτογαλία έχουν παραχωρηθεί στα σούπερ μάρκετ όλα τα παραφαρμακευτικά προϊόντα που αποτελούσαν αντικείμενο μόνο του φαρμακείου, ενώ παρόμοιες κινήσεις γίνονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Ο κίνδυνος, επομένως, και για τον ελληνικό χώρο είναι πλέον ορατός.

Παράλληλα υπάρχουν πολλές αλυσίδες φαρμακείων που δραστηριοποιούνται στις χώρες της Ε.Ε., Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία, Ιρλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία κ.α., αλλά και σε χώρες του πρώην ανατολικού μπλοκ.

Οι αλυσίδες αυτές είναι πολυεθνικών συμφερόντων, όπως η Allianse, Phoenix κ.τ.λ., και καθεμία ελέγχει αρκετές χιλιάδες φαρμακεία.

Στη Γαλλία ήδη το 60% των φαρμακείων έχει πάρει αρκετά χρόνια πριν την απόφαση της δημιουργίας εταιρειών συνενώσεων ανεξάρτητων φαρμακείων.

Αυτές όλες οι σαρωτικές αλλαγές επιβεβαιώνουν την ανάγκη μας για τη δημιουργία συνενώσεων ανεξάρτητων φαρμακείων. Είμαστε, λοιπόν, πολύ ικανοποιημένοι με την απόφασή μας για την ίδρυση της Active Health.

Σε ποιο επίπεδο θεωρείτε ότι έχει εκσυγχρονιστεί ή πού χρειάζεται εκσυγχρονισμό το φαρμακείο σε σχέση με τις ανάγκες του καταναλωτή τόσο ως προς τις παρεχόμενες υπηρεσίες όσο και τα προϊόντα;

Σίγουρα ο σύγχρονος φαρμακοποιός έχει αυξήσει τις κατηγορίες και την ποικιλία των προϊόντων που διαθέτει βελτιώνοντας τις συμβουλευτικές του υπηρεσίες προς τους καταναλωτές.

Έχουμε διαπιστώσει πως χρειάζεται ακόμη να ενημερώσει σωστά τους καταναλωτές και να ενισχύσει την πιστότητα αυτής της μοναδικής σχέσης. Να συνειδητοποιήσει, δηλαδή, ο καταναλωτής ότι το φαρμακείο αποτελεί ένα χώρο που του εξασφαλίζει υπεύθυνα τη φροντίδα της υγείας και της ομορφιάς του.

Για το λόγο αυτό, είναι απαραίτητο ο φαρμακοποιός να εκσυγχρονιστεί, να αποκτήσει καινούριες γνώσεις και να μάθει νέους τρόπους διαχείρισης των πελατών του, των κεφαλαίων του και των συνεργατών του.

Πώς αντιμετωπίζετε την επερχόμενη δημιουργία αλυσίδων φαρμακείων και τις αλλαγές στο ιδιοκτησιακό καθεστώς, με τη συγκέντρωση πολλών αδειών λειτουργίας φαρμακείων σε έναν φαρμακοποιό, γεγονός που θα του εξασφαλίζει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα προβολής και παρέμβασης στην αγορά;

Στην Active Health πιστεύουμε ότι η είσοδος αλυσίδων φαρμακείων στην ελληνική αγορά δε θα αργήσει πολύ να γίνει πραγματικότητα. Αυτές οι αλυσίδες, μάλιστα, δε θα είναι του τύπου ένας φαρμακοποιός με πολλά φαρμακεία, αλλά ένας επενδυτής με κεφάλαια και τεχνογνωσία που εισβάλλει στο χώρο του φαρμακείου.

Όσον αφορά τις παρεμβάσεις αυτών των μονάδων στην αγορά είναι βέβαιο ότι θα είναι καθοριστικές, αφού ήδη ελέγχουν μεγάλο αριθμό σημείων πώλησης σ’ όλη την Ευρώπη και διαθέτουν την απαραίτητη τεχνογνωσία για τη μεγέθυνση των αποτελεσμάτων της κάθε μονάδας. Εξάλλου θα μπορούν λόγω μεγέθους να εξασφαλίζουν από τις προμηθεύτριες εταιρείες ευνοϊκότερους όρους συνεργασίας από ό,τι τα ατομικά φαρμακεία.

Πώς βλέπετε τις εταιρείες διαχείρισης φαρμακείων από τη δημιουργία τους μέχρι σήμερα; Θεωρείτε ότι έχουν πετύχει το στόχο τους;

Στον αντίποδα αυτής της πιθανής εισβολής στην αγορά έχουν ήδη ιδρυθεί και λειτουργούν, τα τέσσερα τελευταία χρόνια, οι πρώτες εταιρείες-συνενώσεις φαρμακείων.

Στόχος τους είναι να δώσουν τη δυνατότητα επιλογής στον Έλληνα φαρμακοποιό να συμμετέχει σε μία δυναμική συνένωση που θα του εξασφαλίσει την ανταγωνιστικότητά του στην αγορά.

Στρατηγικά οι επιλογές του Έλληνα φαρμακοποιού δεν είναι πολλές, ή θα συνεχίσει να είναι ο επαγγελματίας που αγωνίζεται στο στενό πλαίσιο του καταστήματός του να επιβιώσει μόνος του ή θα εξελιχθεί σε ένα σύγχρονο μάνατζερ που οργανώνει την επιχείρησή του αρτιότερα, εξελίσσεται όχι μόνο ο ίδιος αλλά και οι υπάλληλοι-συνεργάτες του με όλα τα σύγχρονα εργαλεία του marketing για την αναβάθμιση του φαρμακείου του.

Η συμμετοχή του σε μια τέτοια συνένωση του δίνει τη δυνατότητα να πετύχει όλα αυτά με μεγαλύτερη ευκολία, γιατί υπάρχει έτοιμη η τεχνογνωσία, η εμπειρία και η εκπαίδευση -με λίγα λόγια «τα έχει όλα στο χέρι».

Ποια είναι η πορεία της Active Health όλα αυτά τα χρόνια;

Η Active Health ιδρύθηκε πριν από πέντε χρόνια από 13 φαρμακοποιούς αποφασισμένους να δημιουργήσουν ένα πανελλαδικό δίκτυο φαρμακείων, έτοιμο να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις της αγοράς, να προλάβει τα γεγονότα και να είναι έτοιμο να σταθεί ανταγωνιστικά στην είσοδο ξένων αλυσίδων.

Η εταιρεία μας στελεχώνεται από στελέχη-συνεργάτες εξειδικευμένους, έμπειρους και εκπαιδευμένους σε συγκεκριμένους τομείς, που γνωρίζουμε πως χρειάζονται υποστήριξη, όπως είναι το εμπορικό, το marketing, το merchandising, η οικονομική διαχείριση του φαρμακείου, καθώς και κάθε άλλο κομμάτι που απασχολεί το φαρμακοποιό. Βρίσκονται δίπλα στα μέλη μας για να τα βοηθήσουν και να τα καθοδηγήσουν στη βελτίωση του φαρμακείου τους.

Στην Active Health παρέχουμε στο φαρμακοποιό συνεχή εκπαίδευση, αξιόλογες συνεργασίες με τους προμηθευτές του φαρμακείου και σύγχρονα μηχανογραφικά εργαλεία. Έχουμε δημιουργήσει προγράμματα σε ηλεκτρονική μορφή για την ευκολότερη ανταλλαγή πληροφοριών και την αμεσότερη πρόσβασή τους σε νέα δεδομένα. Προγραμματίζουμε ενέργειες για την προβολή και για την αναβάθμιση της επιχείρησης του φαρμακείου, ώστε να γίνει περισσότερο ανταγωνιστική και έτοιμη να ανταποκριθεί στις εξελίξεις και τις ανάγκες τις αγοράς.

Ποιοι είναι οι στόχοι της εταιρείας για το μέλλον;

Σήμερα έχουμε 60 φαρμακεία-μέλη με μεγάλη γεωγραφική κατανομή σε όλη την Ελλάδα εκ των οποίων τα περισσότερα είναι και μέτοχοι.

Ο στόχος μας είναι η δημιουργία κατάλληλων υποδομών, που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση του φαρμακείου-μέλους, τη διεύρυνση του δικτύου μας σε πανελλαδικό επίπεδο και την εξέλιξη του φαρμακοποιού ως επιστήμονα και επιχειρηματία.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Ξεκινά 10 κλινικές μελέτες για την έγκριση 25 νέων θεραπειών






Σχετικά άρθρα

Επιταχύνει την ανάπτυξη καινοτόμων φαρμάκων η Boehringer Ingelheim
Ξεκινά 10 κλινικές μελέτες για την έγκριση 25 νέων θεραπειών
Curity Pharma: Ξεκινά την 1η υβριδική θερμοκηπιακή μονάδα για την καλλιέργεια φαρμακευτικής κάνναβης
Η επένδυση των 20 εκατ. ευρώ βρίσκεται στη ΒΙΠΕ Λάρισας σε ιδιόκτητη έκταση 68,000 τ.μ.
Η Gilead Sciences Ελλάς στο πλευρό των πλημμυροπαθών της Θεσσαλίας
Υλοποίησε ένα πλέγμα δράσεων για την άμεση ανακούφιση των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων που επλήγησαν
«MSD Gives back»
24/4/2024 12:47:30 πμ«MSD Gives back»
Οι εργαζόμενοί της υλοποίησαν 18 εθελοντικές δράσεις σε 6 μεγάλες ελληνικές πόλεις