Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Υγεία & Επιστήμη

τελευταία νέα

ΕΜΑ: Συνιστά την 3η δόση με το εμβόλιο της Moderna
Μελέτες δείχνουν την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού εμβολίων
The Lancet: Η μιρταζαπίνη δεν είναι αποτελεσματική στην άνοια
Δεν μειώνει τα επεισόδια διέγερσης των ασθενών
Αλλάζουν οι χρόνοι αποπληρωμής των φαρμακοποιών από τον ΕΟΠΥΥ
Συγκεκριμένους κανόνες του τακτικού ελέγχου των συνταγών ζητούν οι φαρμακοποιοί

COVID-19: Η διατροφή και οι βιταμίνες που ενισχύουν την ανοσία

7/10/2021 5:07:48 μμ
Τι προτείνει η επιστημονική ομάδα του ΕΚΠΑ σε συνδυασμό πάντα με τον εμβολιασμό
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo


Οι επιστήμονες του ΕΚΠΑ συνοψίζουν τους επιστημονικούς τρόπους, με τους οποίους μπορούμε να ενισχύσουμε καθημερινά το ανοσοποιητικό μας σύστημα έναντι της COVID-19. Όπως αναφέρουν, αρχικά είναι πολύ σημαντικός ο ποιοτικός ύπνος. Οι περισσότεροι ενήλικες χρειάζονται 7 με 9 ώρες ύπνου. Το μεγαλύτερο διάστημα πρέπει να αφορά σε συνεχή ύπνο τη νύχτα. Υπάρχουν δεδομένα και για ευεργετικά αποτελέσματα της σιέστας, της μεσημβρινής δηλαδή ανάπαυσης που συνοδεύεται συνήθως από σύντομο ύπνο, περίπου 15-30 λεπτά.

Η ελαχιστοποίηση του καθημερινού άγχους αποτελεί επιπρόσθετο ζητούμενο. Άγχος σημαίνει αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης, μιας ορμόνης που εκκρίνεται από το επινεφρίδια. Αν αυτό ισχύει για μεγάλο χρονικό διάστημα, μπορεί να επηρεάσει αρνητικά και την ανοσιακή μας απάντηση. Η καθημερινή φυσική δραστηριότητα για 30 τουλάχιστον λεπτά είναι επίσης πολύ ευεργετική.
Ο ρόλος της διατροφής

Υπάρχουν και συγκεκριμένες τροφές που μπορούν να παίξουν ρόλο στην ενίσχυση της ανοσίας. Η πρόσληψη φυτικών τροφών, όπως φρούτα και λαχανικά, δημητριακά ολικής άλεσης, όσπρια και ελαιόλαδο, έχει δειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης COVID-19 αλλά και τον κίνδυνο για σοβαρή νόσηση και ανάγκη για νοσηλεία.

Τα εσπεριδοειδή, όπως μανταρίνια και πορτοκάλια, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης C. 'Αλλη υψηλής αξίας τροφή είναι το γιαούρτι, καθώς μπορεί να επηρεάσει θετικά το εντερικό μικροβίωμα και να συμβάλει σε ένα υγιές ανοσοποιητικό σύστημα. Τέλος, οι ξηροί καρποί, όπως τα καρύδια και τα αμύγδαλα, είναι εξαιρετική πηγή βιταμίνης Ε, που μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της κυτταρικής βλάβης και στη μείωση της φλεγμονής.

Τα παραπάνω δεν αποτελούν «μαγικά» ενισχυτικά του ανοσοποιητικού συστήματος που θα αποτρέψουν την COVID-19. Απαιτείται μαζική προσέλευση στην εμβολιαστική διαδικασία και συμμόρφωση με τα λοιπά μέτρα που προτείνονται, όπως η χρήση μάσκας και οι αποστάσεις. Όμως, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε αλλαγές με ευεργετικά οφέλη που μπορούμε να κάνουμε στην καθημερινότητά μας, ειδικά για το φθινόπωρο που διανύουμε και το χειμώνα που έρχεται.
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Πρωταγωνιστές ο Παύλος Ορκόπουλος και η Ελένη Καστάνη
Ορισμένες βασικές, χρήσιμες συμβουλές για τη φροντίδα της υγείας των ματιών






Σχετικά άρθρα

ΕΜΑ: Συνιστά την 3η δόση με το εμβόλιο της Moderna
Μελέτες δείχνουν την αποτελεσματικότητα του συνδυασμού εμβολίων
The Lancet: Η μιρταζαπίνη δεν είναι αποτελεσματική στην άνοια
Δεν μειώνει τα επεισόδια διέγερσης των ασθενών
Επιτροπή CHMP: Ξεκινά η κυλιόμενη ανασκόπηση του molnupiravir
Η υποσχόμενη θεραπεία της COVID των εταιρειών MSD και Ridgeback Biotherapeutics
Οι 10 πιο ελπιδοφόρες θεραπείες για την COVID-19
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θέτει στόχο να εγκρίνει τρία φάρμακα τις προσεχείς εβδομάδες