Martin Shkreli: Διοικεί εταιρεία μέσα από τη φυλακή
Είναι ο άνθρωπος που ανέβασε τιμή σε φάρμακο κατά 5.000%
ΕΟΦ: Ανακοινώνεται η on line εφαρμογή για τις ελλείψεις φαρμάκων
Δευτέρα 18 Μαρτίου η παρουσίασή της σε όλους τους εμπλεκόμενους με το φάρμακο

Βρέθηκε ενδεχομένως η αιτία των αυτοάνοσων νοσημάτων!

16/3/2018 1:18:52 μμ
Ερευνητές υπόσχονται πολλές νέες μεθόδους θεραπείας

Ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο Yale των Η.Π.Α. ενδεχομένως ανακάλυψαν την υποκείμενη αιτία εμφάνισης των αυτοάνοσων νοσημάτων, καθώς και πολλά υποσχόμενες μεθόδους θεραπείας τους.

Η έρευνα συνδέει τις αυτοάνοσες αντιδράσεις με ένα βακτήριο στο έντερο που ονομάζεται Enterococcus gallinarum. Μια αυτοάνοση αντίδραση, όπως υποστηρίζουν οι ερευνητές, μπορεί να ενεργοποιηθεί όταν το βακτήριο μεταναστεύσει από το έντερο σε άλλα όργανα του σώματος, όπως στο σπλήνα, το ήπαρ και τους λεμφαδένες.

Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι ερευνητές τροποποίησαν γενετικά ορισμένα πειραματόζωα (ποντίκια), ώστε να γίνουν ευαίσθητα σε αυτοάνοσες ασθένειες. Έπειτα ανέλυσαν τα εντερικά τους βακτήρια, προκειμένου να ταυτοποιήσουν εκείνα που προκάλεσαν φλεγμονή ή εμπλέκονται στην παραγωγή αντισωμάτων, γνωστών ότι προάγουν αυτοάνοσες αντιδράσεις. Κι έτσι βρέθηκε ο «ένοχος», το Enterococcus gallinarum!

Τα αποτελέσματα επιβεβαιώθηκαν, όταν έγινε σύγκριση ηπατικών κυττάρων από υγιή άτομα με τα κύτταρα ασθενών με αυτοάνοση νόσο και βρέθηκε το συγκεκριμένο βακτήριο στους δεύτερους.

Νέες θεραπείες

Η ερευνητική ομάδα δεν ήταν μόνο σε θέση να προσδιορίσει την αιτία, αλλά ανέπτυξε και αποτελεσματικούς τρόπους για τη μείωση των συμπτωμάτων, καταστέλλοντας ουσιαστικά την ανάπτυξη του υπεύθυνου βακτηρίου.

Κατά του E. gallinarum χρησιμοποίησαν αντιβιοτικά φάρμακα αλλά και εμβόλιο, που χορηγήθηκε ενδομυϊκά, προκειμένου να αποφευχθεί η στόχευση άλλων βακτηρίων που βρίσκονται στο έντερο. Σημειώνουν δε ότι εμβολιασμοί σε άλλα βακτήρια δεν απέτρεψαν τα συμπτώματα ούτε τη θνησιμότητα.

Τώρα ευελπιστούν ότι η έρευνά τους μπορεί να οδηγήσει σε μια αποτελεσματική θεραπεία για τις αυτοάνοσες παθήσεις, η οποία θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των ασθενών.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό έντυπο «Science».

Τα αυτοάνοσα νοσήματα αποτελούν χρόνιες φλεγμονώδεις καταστάσεις που προκαλούνται από τα ίδια τα κύτταρα του ανοσοποιητικού του πάσχοντα, τα οποία επιτίθενται σε υγιείς ιστούς, εκλαμβάνοντάς τους ως απειλή. Ο λύκος, η ρευματοειδής αρθρίτιδα και η θυρεοειδίτιδα του Hashimoto είναι μόνο τρία από τα 100 νοσήματα που εντάσσονται σε αυτή την κατηγορία. Αξίζει να αναφερθεί ότι τα περιστατικά ασθενών με αυτοάνοσα νοσήματα έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καθώς μέχρι πρόσφατα πολλοί ασθενείς ζούσαν επί χρόνια αδιάγνωστοι, καθώς τα αυτοάνοσα δεν εμφανίζουν συχνά συμπτώματα…