
Ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων μεγάλων φαρμακευτικών
εταιρειών, όπως της Novo Nordisk και της Eli Lilly, η Bristol-Myers Squibb
(BMS) και η AstraZeneca προχωρούν στη δημιουργία πλατφορμών πώλησης φαρμάκων
απευθείας στους καταναλωτές, παρακάμπτοντας τα φαρμακεία.
Ειδικότερα, η BMS από τον Ιανουάριο του 2026 θα
διαθέτει διαδικτυακά το φάρμακό της deucravacitinib για την ψωρίαση κατά
πλάκας, με μεγάλη μείωση στην τιμή έως και 86%, απευθυνόμενη σε συγκεκριμένη
ομάδα ασθενών που θα πληρώνουν τοις μετρητοίς. Σύμφωνα με το Fierce Pharma, που
επικαλείται εκπρόσωπο της εταιρείας, η πλατφόρμα στο μέλλον θα «εμπλουτιστεί»
και με άλλα φαρμακευτικά προϊόντα. Παράλληλα, μέσα στο καλοκαίρι η BMS μαζί με
την Pfizer ξεκίνησαν ένα αντίστοιχο πρόγραμμα για το αντιπηκτικό φάρμακο
apixaban, με το οποίο ασθενείς, που είτε είναι ανασφάλιστοι είτε πληρώνουν τοις
μετρητοίς, μπορούν να το πάρουν με έκπτωση περίπου 40%.
Την τάση ακολουθεί και η AstraZeneca που ανακοίνωσε πολύ χαμηλές τιμές για τρία φάρμακά της, μέσω της νέας της διαδικτυακής πλατφόρμας. Πρόκειται για το dapagliflozin, θεραπεία για τον διαβήτη τύπου 2, που θα διατίθεται από το νέο έτος με 70% μειωμένη τιμή, το inhaler για το άσθμα με albuterol και budesonide με περίπου 50% έκπτωση αλλά και το αντιγριπικό εμβόλιο Flumist.