Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επάγγελμα: Φαρμακοποιός

τελευταία νέα

GSK: Επενδύει έως και 12 δισ. δολάρια σε 12 νέα φάρμακα
Σε συμφωνία με την κινεζική εταιρεία Jiangsu Hengrui Pharmaceuticals

Απαγορεύονται οι διαφημιστικές καταχωρήσεις φαρμακείων

26/5/2015 11:00:44 πμ
Απάντηση του κ. Δημητρέλλου στον Φ.Σ. Σερρών
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος



Ο νομικός σύμβουλος του Π.Φ.Σ., Ηλίας Δημητρέλλος, απαντώντας σε σχετικό αίτημα του Φ.Σ. Σερρών, ενημερώνει ότι η διαφήμιση και η προβολή προϊόντων από τα φαρμακεία απαγορεύεται σύμφωνα με το άρθρο 43 του Ν. 5607/1932:

1. Απαγορεύεται η διαφήμησις εκ μέρους φαρμακείων δια την ποιότητα και την τιμήν των εν αυτοίς πωλουμένων φαρμάκων. Απαγορεύεται ωσαύτως η αναγραφή επί της επιγραφής και των προθηκών των φαρμακείων, φαρμακεμπορείων και φαρμακαποθηκών πάσης ετέρας λέξεως πλην του ονοματεπωνύμου του αδειούχου φαρμακοποιού, φαρμακεμπόρου ή φαρμακαποθηκαρίου και της λέξεως "φαρμακείον" δια τα φαρμακεία, "φαρμακεμπορείον" δια τα φαρμακεμπορεία και "φαρμακαποθήκη" δια τας φαρμακαποθήκας.»

 


Όπως επισημαίνει ο κ. Δημητρέλλος και στον Κώδικα της Ελληνικής Φαρμακευτικής Δεοντολογίας ορίζεται ότι: «Α. Απαγορεύεται ρητώς, η δια των μέσων μαζικής και επικοινωνίας ή με άλλο μέσο διαφήμιση των φαρμάκων ή φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων, η προβολή για την προσέλκυση πελατείας διαφημιστικών μηνυμάτων που αντιτίθενται στους νόμους και στις διατάξεις του παρόντος Κώδικα Φαρμακευτικής Δεοντολογίας». Επίσης στο άρθρο 22 ορίζεται ότι οι φαρμακοποιοί οφείλουν να αποφεύγουν την προσέλκυση πελατείας με ενέργειες και μέσα αντίθετα στην αξιοπρέπεια του ανθρώπου και του φαρμακοποιού επιστήμονος και λειτουργού της δημόσιας υγείας (χορήγηση δώρων ή άλλων ανταλλαγμάτων).

 


Ωστόσο δεν θεωρείται αντιδεοντολογική συμπεριφορά «η προβολή και διαφήμιση δραστηριοτήτων που αναπτύσσει το φαρμακείο, με τη δημιουργία ειδικών τμημάτων και Καλλυντικών και κυρίως διαιτητικών, ορθοπεδικών ειδών, προϊόντων υγιεινής και υγιεινής διατροφής που χαρακτηρίζονται γενικά παραφαρμακευτικές δραστηριότητες και συνιστούν τομείς ιδιαίτερης εξειδίκευσης του φαρμακοποιού», αλλά ούτε και «η παροχή υγειονομικών υπηρεσιών προς το κοινό από τον ίδιο τον φαρμακοποιό, εφ’ όσον αυτός έχει εξειδίκευση σε κάποιον τομέα της Υγείας και η διαφήμιση της παροχής αυτών των υπηρεσιών».


Σύμφωνα με τον κ. Δημητρέλλο, καθίσταται απολύτως σαφές ότι απαγορεύεται ρητώς η προβολή για την προσέλκυση πελατείας διαφημιστικών μηνυμάτων για την αποφυγή του αθέμιτου ανταγωνισμού μεταξύ των φαρμακείων. "Τα φαρμακεία, βασικός πυλώνας προστασίας της Δημόσιας Υγείας, έχουν διττή ιδιότητα, ήτοι την επιστημονική και την εμπορική. Για το λόγο αυτό οι συναλλαγές τους με το Κοινό επί σκοπώ εξυπηρέτησής του, καθώς και οι μεταξύ των φαρμακείων σχέσεις, υπόκεινται σε σοβαρούς περιορισμούς, με αποτέλεσμα ο ανταγωνισμός μεταξύ των φαρμακείων να είναι κατά νόμον ειδικώς περιορισμένη και ορισμένη. Σε κάθε πάντως περίπτωση, απαγορεύεται ρητώς ή με οποιονδήποτε τρόπο διαφήμιση του φαρμακείου διά διαφημιστικών καταχωρήσεων σε ΜΜΕ έντυπα και ηλεκτρονικά, στις οποίες προβάλλεται και διαφημίζεται αποκλειστικά και μόνο το φαρμακείο."


 

Αναφορικά με τις διαφημιστικές καταχωρήσεις φαρμακείων που κατήγγειλε ο Φ.Σ. Σερρών, αυτό που είθισται σε ανάλογες περιπτώσεις είναι να καλούνται πρώτα οι παραβαίνοντες φαρμακοποιοί από τον κατά τόπο αρμόδιο φαρμακευτικό σύλλογο και να τους γίνονται συστάσεις να σταματήσουν να προβαίνουν σε διαφημιστική προβολή τους και να μην επαναλάβουν την ως άνω παραβατική συμπεριφορά εις το μέλλον. Στην περίπτωση που οι εν λόγω φαρμακοποιοί δε συμμορφωθούν, τότε πρέπει να παραπεμφθούν στο κατά τόπον αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο.

 

Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Όπως ορίζει η ΚΥΑ για την κατανομή της φαρμακευτικής δαπάνης
«Δεν θα επιτρέψουμε την εργαλειοποίηση των ασθενών για την εξυπηρέτηση οικονομικών συμφερόντων», αναφέρει η Θ. Καρποδίνη






Σχετικά άρθρα

Οι νέες επιχειρηματικές δεξιότητες για τους φαρμακοποιούς
Αναγκαία πλέον η εκπαίδευση στο HR
Sharon Levy: Τα φαρμακεία οδηγούν τη νέα εποχή της υγείας των καταναλωτών
Ο General Manager Haleon Ελλάδας, Κύπρου, Ισραήλ μιλά στον Φαρμακευτικό Κόσμο
Φ.Σ. Θεσσαλονίκης: Προτείνει πλατφόρμα εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας
Με δυνατότητα παροχής φαρμακευτικής ορολογίας
ΠΦΣ: 9,5 χιλιάδες barcode readers προμηθεύτηκαν τα φαρμακεία με επιδότηση
Ξεκινά η υποβολή αιτήσεων για τους υπόλοιπους ενδιαφερομένους