
Η ψηφιακή παροχή φροντίδας από φαρμακεία, μέσω εφαρμογών επικοινωνίας και τηλεϊατρικής, βελτιώνει τη διαχείριση της αγωγής, την υγεία χρόνια πασχόντων και τη συμμόρφωση των ασθενών, σύμφωνα με ανασκόπηση 32 μελετών που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο επιστημονικό έντυπο Research in Social and Administrative Pharmacy.
Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Τορόντο στον Καναδά έδειξαν ότι η εξ αποστάσεως φροντίδα ενισχύει τις υπηρεσίες που παρέχουν τα φαρμακεία, εφόσον υπάρχει επαρκής εκπαίδευση στη χρήση των σχετικών εργαλείων και υποστήριξη στην οργάνωση. Τονίζουν επίσης τα υφιστάμενα προβλήματα που είναι ο ψηφιακός αναλφαβητισμός, οι ανεπαρκείς υποδομές, οι ανησυχίες για την ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων και η περιορισμένη ετοιμότητα του προσωπικού των φαρμακείων.
H ενσωμάτωση τέτοιων τεχνολογιών στην καθημερινή πρακτική υπήρξε ξεκάθαρα κρίσιμη την περίοδο της Covid-19, αλλά συνεχίζει να είναι σημαντική και σήμερα, ωστόσο σύμφωνα με τους ερευνητές δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς οι στόχοι, τα εμπόδια και οι τρόποι βελτίωσης αυτού του νέου είδους παροχής φροντίδας. Η μελέτη αναδεικνύει την ανάγκη για στοχευμένες στρατηγικές με στόχο την αποτελεσματική ενσωμάτωση της «εικονικής» φροντίδας που έχει σημαντικά οφέλη.