Ευ Ζην

Αναπτύσσεται φάρμακο για… μαύρισμα!

14/6/2017 10:40:24 πμ
Ωθεί το δέρμα να παράγει μελανίνη, χωρίς ηλιοθεραπεία!

Φάρμακο για το μαύρισμα ανέπτυξαν επιστήμονες στις ΗΠΑ, το οποίο ουσιαστικά απαλλάσσει από την έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία και τους κινδύνους που τη συνοδεύουν!

Οι ερευνητές του Γενικού Νοσοκομείου της Μασαχουσέτης και του Αντικαρκινικού Ινστιτούτου Dana-Farber της Βοστώνης δημιούργησαν ένα φάρμακο που μιμείται το φως του ήλιου και ωθεί το δέρμα να παράγει μελανίνη, μπλοκάροντας μια υπεύθυνη για την παραγωγή μελανίνης πρωτεΐνη (ονομάζεται SIK).

Οι δοκιμές στα πειραματόζωα έδειξαν ότι μετά από μία εβδομάδα επάλειψης της ουσίας στο δέρμα τους, αυτό μαύρισε σχεδόν τελείως. Το μαύρισμα μάλιστα ήταν αναστρέψιμο, καθώς το δέρμα επέστρεψε στο φυσιολογικό του χρώμα μετά από περίπου δύο εβδομάδες.

Μετά και τα πειράματα σε δείγματα ανθρωπίνου δέρματος στο εργαστήριο, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι το φάρμακο θα είναι αποτελεσματικό ακόμη και στα άτομα με ανοιχτό φωτότυπο που δεν μαυρίζουν εύκολα και παθαίνουν συχνά εγκαύματα, όπως είναι οι ξανθοί και κοκκινομάλληδες, με πολύ ανοιχτόχρωμο δέρμα.

Η ανακάλυψη αυτή ενδεχομένως να μειώσει τα περιστατικά καρκίνου του δέρματος, ιδίως του δυνητικά θανατηφόρου μελανώματος, ενώ μπορεί και να επιβραδύνει τη γήρανση του δέρματος.

Το προϊόν εμφανίζεται ασφαλές, δεν έχει προς το παρόν παρουσιάσει παρενέργειες, αλλά αναμένονται περισσότερες δοκιμές ασφάλειας και τοξικότητας, αλλά και κλινικές μελέτες, πριν κυκλοφορήσει εμπορικά.

Θα ανταγωνιστεί τα αντηλιακά;

Οι ερευνητές δηλώνουν ότι η ανάπτυξη του εν λόγω φαρμάκου δεν συνεπάγεται την αντικατάσταση των αντηλιακών, ενώ εξετάζουν την πιθανότητα να συνδυάσουν το φάρμακο με αντηλιακό, ώστε να προσφέρουν τη μέγιστη δυνατή προστασία του δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία.

Οι επιφυλάξεις

Ορισμένοι επιστήμονες εξέφρασαν την επιφύλαξη μήπως η νέα ουσία, αν και όταν κυκλοφορήσει στο εμπόριο, δώσει στους ανθρώπους μια υπερβολική -και τελικά παραπλανητική- αίσθηση ασφάλειας.

Η έρευνα δημοσιεύτηκε στο περιοδικό κυτταρικής βιολογίας "Cell Reports"