Ανακάλυψη αλλάζει τα δεδομένα για τις επόμενες θεραπείες του διαβήτη

16/10/2013 11:13:46 πμ
Αλλάζει ο τρόπος που αντιμετωπίζεται ο διαβήτης

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο του Έξετερ της Βρετανίας προχώρησαν σε μια σπουδαία ανακάλυψη, προσφέροντας νέα δεδομένα για τις επόμενες θεραπείες του διαβήτη τύπου 1.

Συγκεκριμένα διαπίστωσαν ότι στους περισσότερους ασθενείς από σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1 η παραγωγή ινσουλίνης δεν σταματά, αλλά συνεχίζεται σε πολύ μικρές ποσότητες, που συχνά όμως φτάνει σε επίπεδα επαρκή για την ανταπόκριση του οργανισμού στις τροφές.

Αυτό συμβαίνει επειδή μερικά από τα β-κύτταρα του οργανισμού καταφέρνουν να αντισταθούν στις επιθέσεις του ανοσοποιητικού ή να αναγεννηθούν. Μάλιστα, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι το 75% των ασθενών που έλαβαν μέρος εθελοντικά στη μελέτη τους διέθετε μια μικρή ποσότητα των συγκεκριμένων κυττάρων, τα οποία όχι μόνο παρήγαγαν ινσουλίνη, αλλά επιπλέον αντιδρούσαν στις τροφές που εισέρχονταν στον οργανισμό. Το τελευταίο αποδεικνύει ότι τα κύτταρα είναι υγιή και λειτουργούν φυσιολογικά.

Σύμφωνα με την επιστημονική έκθεση, η οποία δημοσιεύεται στην επιθεώρηση Diabetologia, η παραγωγή ινσουλίνης παρατηρήθηκε στους περισσότερους ασθενείς, ανεξάρτητα από το χρονικό διάστημα που είχε ακολουθήσει τη διάγνωση.

Η νέα ανακάλυψη έγινε με τη βοήθεια ειδικής τεχνολογίας, μέσω της οποίας οι ερευνητές πραγματοποίησαν μετρήσεις στις συγκεντρώσεις της ινσουλίνης στο αίμα και αναμένεται να βοηθήσει τους ειδικούς να αναπτύξουν μια νέα θεραπεία, η οποία είτε θα σταματά είτε θα αναστρέφει τη βλάβη του ανοσοποιητικού.

Επόμενος στόχος των ερευνητών είναι η κατανόηση της γενετικής και του ανοσοποιητικού των ατόμων που πάσχουν από διαβήτη τύπου 1, ώστε να μάθουν αν οι ασθενείς που εξακολουθούν να παράγουν ινσουλίνη παρουσιάζουν λιγότερες επιπλοκές.