Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Συμβουλές ομορφιάς

τελευταία νέα


Nutricosmetics..Η ομορφιά ξεκινάει από μέσα

14/10/2009
Παρ? όλο που πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων που εμφανίστηκε σχετικά πρόσφατα στην παγκόσμια αγορά, στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποδεικνύουν ότι πρόκειται για μια κατηγορία με ιδιαίτερη δυναμική...
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος
main photo



Από την
Ελένη Θεολόγη,
φαρμακοποιό

Nutricosmetics: η πιο καινοτόμος και πολλά υποσχόμενη αγορά στο χώρο του φαραμακείου.

 

Ουσιαστικά πρόκειται για μια επιτυχή ένωση τροφίμων με καλλυντικά με τελικό στόχο όχι μόνο την ομορφιά αλλά και την ισορροπία του οργανισμού με χρήση αμιγώς φυτικών σκευασμάτων.

 

Η νέα κατεύθυνση της έρευνας στο συνδυασμό διατροφής και βιολογίας του δέρματος οδήγησε πολλές εταιρείες στην παραγωγή των πρωτοποριακών αυτών προϊόντων.

 

Καλλυντικά συμπληρώματα διατροφής με φυσικά δραστικά συστατικά σε επαναστατικούς συνδυασμούς, ασφαλή και αποτελεσματικά, αποδεκτά από διατροφολόγους και από την ιατρική κοινότητα.

 

Παρ? όλο που πρόκειται για μια κατηγορία προϊόντων που εμφανίστηκε σχετικά πρόσφατα στην παγκόσμια αγορά, στοιχεία από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αποδεικνύουν ότι πρόκειται για μια κατηγορία με ιδιαίτερη δυναμική: στη Γαλλία οι πωλήσεις το 2007 έφτασαν τα 217 εκατ. ?, στην Ιταλία τα 155 εκατ. ? και στην Ισπανία τα 101 εκατ. ? ενώ στην Ελλάδα τα 14,5 εκατ. ?.

 

Ωστόσο για το 2008, η αγορά των nutricosmetics στην Ελλάδα αναμενόταν να αυξηθεί σημαντικά παρουσιάζοντας, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της L? Οreal Cosmetique Active, μία αύξηση 38% σε σχέση με το 2007, όπως ανακοινώθηκε στο πλαίσιο του 4ου Δερμοκοσμητολογικού Συμποσίου. Σύμφωνα με έρευνα της L? Οreal Cosmetique Active, που παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια του Συμποσίου, ενδεικτικό της δυναμικής του καναλιού των φαρμακείων είναι ότι ποσοστό 30% του γυναικείου αγοραστικού κοινού επιλέγει το φαρμακείο για την αγορά προϊόντων περιποίησης, 35% το κανάλι της επιλεκτικής, 21% το σούπερ μάρκετ, ενώ ποσοστό 15% επιλέγει προϊόντα μέσω της door to door πώλησης. Πρόκειται για μια κατηγορία με ιδιαίτερη δυναμική στο χώρο του φαρμακείου.

 

» Τι είναι τα nutricosmetics

 

Είναι συμπυκνωμένες πηγές θρεπτικών συστατικών (βιταμίνες, μεταλλικά άλατα, λιπαρά οξέα, αμινοξέα κτλ.). Διατίθενται σε κάψουλες, φακελάκια (powder), χάπια και σιρόπια. Λαμβάνονται με per os (από το στόμα) χορήγηση. Σκοπός τους είναι να συμπληρώσουν ή να ενισχύσουν την πρόσληψη θρεπτικών συστατικών που παρέχεται από την κανονική διατροφή.


» Σε ποιους απευθύνονται

 

Σε υγιείς ενήλικες που επιζητούν βελτίωση της κατάστασης του δέρματος, των μαλλιών, των νυχιών και της αισθητικής τους εικόνας γενικότερα. Συνιστάται ιδιαίτερη προσοχή ώστε να μην υπερβαίνεται η ημερήσια αναγραφόμενη δόση. Δεν χρησιμοποιούνται από εγκύους, γυναίκες σε περίοδο θηλασμού και από παιδιά.


» Πώς δρουν

 

Δρουν από μέσα προσφέροντας συστατικά που παίζουν ενεργό ρόλο στην ποιότητα της κεράτινης στιβάδας (δέρμα-μαλλιά-νύχια) και στο μεταβολισμό. Επιδρούν τόσο στις επιφανειακές όσο και στις βαθύτερες στιβάδες του δέρματος.

Για την εμφάνιση αποτελεσμάτων απαιτείται κάποιος χρόνος που εξαρτάται από:

 

• την αποτελεσματικότητα του προϊόντος

• τη φυσιολογία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε οργανισμού

• τη διάρκεια λήψης και τη συνέπεια κατά τη λήψη του προϊόντος.


» Ποιες ουσίες περιέχονται

 

Ανάλογα με το σκοπό του κάθε σκευάσματος ποικίλουν και οι κατηγορίες ουσιών που περιέχονται.

Οι πιο βασικές ουσίες είναι:

 

• ουσίες με προστατευτικές ιδιότητες, π.χ. αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τα κύτταρα του δέρματος

• ουσίες που παίζουν ρόλο στη δομή του δέρματος, π.χ. λιπίδια που συμβάλλουν στη συνοχή των στιβάδων της επιδερμίδας

• ουσίες που χρησιμεύουν στη σύνθεση του κολλαγόνου, π.χ. βιταμίνη C

• ουσίες που αυξάνουν το μεταβολισμό ή προκαλούν αποτοξίνωση

• ουσίες που ενισχύουν την κυτταρίνη.

 

Μέσω της διαδικασίας της βιοαπορρόφησης φτάνουν στα κύτταρα στόχους. Δηλαδή διαπερνούν τον εντερικό φραγμό και διαχέονται στον οργανισμό μέσω της κυκλοφορίας του αίματος.


» Κατηγορίες Nutricosmetics

 

Τα διατροφικά καλλυντικά, όπως θα τα λέγαμε στην πλούσια γλώσσα μας, διακρίνονται σε εννέα (9) βασικές κατηγορίες, ανάλογα με το πρόβλημα που προορίζονται να αντιμετωπίσουν:

 

• αδυνάτισμα και γενικότερα μεταβολικές διαταραχές

• κυτταρίτιδα

• αντιγήρανση προσώπου - ματιών (ρυτίδες, χαλάρωση, απώλεια λάμψης)

• τριχόπτωση

• βαριά πόδια - κατακράτηση υγρών

• υποβοηθητικά μαυρίσματος

• αντιμετώπιση συμπτωμάτων εμμηνόπαυσης

• υποβοηθητικό για άτομα που κόβουν το κάπνισμα

• προβλήματα ευερέθιστου εντέρου – μετεωρισμός.

 

Στη συσκευασία είναι υποχρεωτικό να αναγράφεται η ημερήσια διατροφική δόση, η πλήρης σύνθεση και περιεκτικότητα, καθώς και ο προτεινόμενος χρόνος χρήσης για εμφανή αποτελέσματα.


» Noμοθετικό πλαίσιο

 

Η κυκλοφορία των nutricosmetics υπόκειται στην ίδια ακριβώς νομοθεσία που διέπει και τα τρόφιμα.

Το πρόβλημα που προέκυψε στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι οι διαφορετικοί κανονισμοί στην κάθε χώρα σε σχέση με τη συνιστώμενη δοσολογία.

 

Τον Ιούλιο του 2002 εκδόθηκε ευρωπαϊκή οδηγία ώστε να εναρμονιστούν οι τοπικοί κανονισμοί και να ισχύει όσο το δυνατόν ένα ενιαίο σύστημα στις κοινοτικές χώρες.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Αναδείχθηκε σε συζήτηση κατά τη διάρκεια του 9ου Delphi Economic Forum






Σχετικά άρθρα

Η εμβληματική Bepanthol Cream πρωταγωνιστεί σε… make up workshop
Με λαμπερούς καλεσμένους από τον χώρο του beauty & fashion
Οι τρεις τάσεις που διαμορφώνουν την αγορά του καλλυντικού το 2024
Σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών Mintel
«Αγάπησε το δέρμα σου και φρόντισέ το σε συνεργασία με τον δερματολόγο σου»
Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα της εκστρατείας της ΕΔΑΕ για τα αυτοάνοσα – αυτοφλεγμονώδη δερματικά νοσήματα
Τεράστια η αύξηση πωλήσεων για τα προϊόντα περιποίησης προσώπου
Σύμφωνα με τον ΠΣΒΑΚ το φαρμακείο αποτελεί το 2ο πιο δυνατό κανάλι διανομής