Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Συμβουλές ομορφιάς

τελευταία νέα

Βγήκε η εγκύκλιος του ΕΟΠΥΥ για την υποβολή των συνταγών
Πρέπει να επικαιροποιηθούν τα προγράμματα των φαρμακείων, επισημαίνει ο ΦΣΘ
1,6 δισ. ευρώ πληρώσαμε από την τσέπη μας για φάρμακα το 2021
Σύμφωνα με μελέτη του ΙΟΒΕ για λογαριασμό του ΣΦΕΕ

Ενυδατική περιποίηση μαλλιών

10/10/2008
Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Από την
Ελένη Θεολόγη,
φαρμακοποιό

Όπως το δέρμα, έτσι και τα μαλλιά χρειάζονται προστασία και ενυδάτωση. Η παρατεταμένη έκθεση στον ήλιο, στον αέρα και στην αλμύρα της θάλασσας ταλαιπωρεί την τρίχα και το αποτέλεσμα των διακοπών είναι μαλλιά ξηρά, αφυδατωμένα, θαμπά και άγρια. Μερικές απλές συμβουλές σχετικά με το πώς μπορούμε να επαναφέρουμε την τρίχα και τι να αποφύγουμε θα ήταν πολύ χρήσιμες και αποτελεσματικές την περίοδο μετά τις διακοπές.

Τι πρέπει να γνωρίζετε

• Είναι απαραίτητη η χρήση σαμπουάν και προϊόντων περιποίησης κατάλληλων για τον τύπο μαλλιών σας.

• Καλό είναι να περιορίσετε ή να αποφύγετε παράγοντες που είναι πιθανό να επιβαρύνουν τα ταλαιπωρημένα μαλλιά (υπερβολικό βούρτσισμα, στέγνωμα με πολύ ζεστό αέρα, επαναλαμβανόμενο σφιχτό πιάσιμο των μαλλιών, χρήση επιθετικών προϊόντων, υπερκόπωση, στρες, μη ισορροπημένη διατροφή κ.ά.).

• Πρέπει να χρησιμοποιείτε αποτελεσματική και κατάλληλη αντηλιακή προστασία, όποτε αυτό είναι απαραίτητο.

Τι πρέπει να αποφεύγετε

• Το πολύ συχνό στέγνωμα με πολύ ζεστό σεσουάρ και την επαναλαμβανόμενη χρήση σίδερου για τα μαλλιά.

• Την επιθετική ή πολύ συχνή χρήση αποχρωματισμού, βαφής και περμανάντ.

• Την κατάχρηση προϊόντων styling που προκαλούν ξηρότητα.

• Τη σφιχτή κόμμωση και την παρατεταμένη χρήση ρόλεϊ.

• Το πολύ συχνό πέρασμα των χεριών μέσα από τα μαλλιά: αυτό συμβάλλει στο να απλώνεται το σμήγμα σε όλο το μήκος των μαλλιών.

• Τη χρήση βρεφικού σαμπουάν σε άτομα άνω του ενός έτους: το βρεφικό σαμπουάν περιέχει μεγάλη ποσότητα λιπαντικών ουσιών, τις οποίες τα βρέφη χρειάζονται διότι έχουν έλλειψη σμήγματος (εκτός από την περίοδο του βρεφικού εκζέματος). Στους περισσότερους εφήβους και ενήλικες, ωστόσο, τέτοια προϊόντα είναι ακατάλληλα.

Οδηγίες για το σωστό λούσιμο και στέγνωμα

• Προσαρμογή της συχνότητας του λουσίματος στην κατάσταση του τριχωτού της κεφαλής.

• Απαλό βούρτσισμα πριν από το λούσιμο, ώστε να απομακρυνθούν τυχόν υπολείμματα των προϊόντων styling, καθώς και ένα μέρος της σκόνης που συγκρατούν τα μαλλιά. Συνιστάται η προτίμηση αξεσουάρ από φυσικό υλικό (βούρτσα με τρίχες αγριόχοιρου, ξύλινη ή κεράτινη τσατσάρα), για την αποφυγή της επιθετικής προς τα μαλλιά χρήσης και του στατικού ηλεκτρισμού.

• Καλό πλύσιμο με χλιαρό νερό: το πολύ ζεστό νερό διεγείρει τους σμηγματογόνους αδένες και συμβάλλει στο να είναι πιο υγρό το σμήγμα που εκκρίνεται φυσιολογικά.

• Το σαμπουάν να μη χύνεται απευθείας πάνω στα μαλλιά (με αυτόν τον τρόπο πέφτει μεγαλύτερη ποσότητα): είναι καλύτερα να απλώνεται ομοιόμορφα στο τριχωτό και στα μαλλιά με βρεγμένα χέρια ή ακόμη και να αραιώνεται με νερό πριν από τη χρήση.

• Προσθήκη λίγου νερού αντί σαμπουάν, αν δε δημιουργηθεί αρκετός αφρός (ο πολύς αφρός δε σημαίνει καλύτερο καθάρισμα και επιπλέον δυσχεραίνει το ξέβγαλμα).

• Απαλό μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής και στα μαλλιά για αποτελεσματικό καθάρισμα, χρησιμοποιώντας τις άκρες των δαχτύλων αν τα μαλλιά είναι ξηρά ή τις παλάμες αν είναι λιπαρά.

• Αν χρησιμοποιείται θεραπευτικό σαμπουάν, προτείνεται το δεύτερο «χέρι» στο λούσιμο και η παραμονή του προϊόντος πάνω στο τριχωτό και στα μαλλιά για όσο χρόνο υπαγορεύει ο παρασκευαστής: είναι απαραίτητο για να δράσει το προϊόν.

• Πολύ προσεκτικό ξέβγαλμα με άφθονο νερό: το ξέβγαλμα πρέπει να διαρκεί περισσότερο από όσο το λούσιμο. Το τέλος του ξεβγάλματος μπορεί να γίνει με ελαφρώς πιο δροσερό νερό, ώστε να σφίξουν τα λέπια των τριχών και να γίνουν πιο λεία.

• Απαλό στύψιμο και στέγνωμα με μια πολύ απορροφητική πετσέτα, χωρίς υπερβολικό τρίψιμο: έτσι μειώνεται ο χρόνος που απαιτείται για το στέγνωμα με το σεσουάρ, το οποίο ξηραίνει τις ίνες των τριχών (καλό είναι τα μαλλιά να στεγνώνουν μόνα τους, όποτε αυτό είναι δυνατόν).

• Χτένισμα με χτένα, ξεκινώντας από τις άκρες και προχωρώντας προς τις ρίζες.

• Το σεσουάρ να μένει σε απόσταση από τα μαλλιά και να μην είναι σε πολύ υψηλή θερμοκρασία.

• Τακτικό και απαλό μασάζ στο τριχωτό της κεφαλής για να ενεργοποιείται η μικροκυκλοφορία (η οποία βελτιώνει την οξυγόνωση και τη θρέψη των βολβών των τριχών και ευνοεί τις λεμφατικές ανταλλαγές που συμβάλλουν στην απομάκρυνση των άχρηστων ουσιών) και έτσι να ενισχύεται η απορρόφηση των δραστικών ουσιών όταν χρησιμοποιούνται προϊόντα περιποίησης του τριχωτού της κεφαλής.

Συμπληρωματικές συμβουλές

• Πριν από το λούσιμο και σε στεγνά μαλλιά να χρησιμοποίειτε ένα έλαιο ειδικό για χρήση στο τριχωτό της κεφαλής, το οποίο θα απλώνετε σε κάθε τούφα χωριστά και, αν χρειάζεται, στο τριχωτό της κεφαλής. Στη συνέχεια να κάνετε μασάζ, ώστε το προϊόν να εισχωρήσει καλύτερα, και να επιμένει στις άκρες που είναι πάντα πιο ξηρές. Να το αφήνετε για 10-30 λεπτά, να ξεπλένετε με άφθονο νερό και στη συνέχεια να τα λούζετε. Για να αυξηθεί η αποτελεσματικότητα του προϊόντος, μπορείτε να τυλίξετε τα μαλλιά με μια ζεστή πετσέτα ή με ένα φύλλο αλουμινίου ή να τα καλύψετε με πλαστικό σκουφάκι.

• Δύο ή τρεις φορές την εβδομάδα, να απλώνετε με τις άκρες των δαχτύλων σε στεγνά ή υγρά και σκουπισμένα μαλλιά μια προστατευτική και ενυδατική κρέμα που δε χρειάζεται ξέβγαλμα.

• Να χρησιμοποιείτε αναδομητικό σαμπουάν, πλούσιο σε λιπαντικές δραστικές ουσίες, μία ή δύο φορές την εβδομάδα. Αν τα μαλλιά χρειάζονται λούσιμο πιο συχνά, να χρησιμοποιείτε εναλλάξ ένα εξαιρετικά απαλό σαμπουάν.

• Να ξεπλένετε το σαμπουάν με χλιαρό νερό, το οποίο έχει μαλακτική δράση. Στο νερό για το τελευταίο ξέβγαλμα, το οποίο θα πρέπει να είναι δροσερό, μπορείτε να προσθέτετε ένα όξινο προϊόν, όπως ξύδι ή λεμόνι, ώστε τα κύτταρα της επιδερμίδας της τρίχας να γίνουν πιο λεία και τα μαλλιά να αποκτήσουν λάμψη.

• Να ενισχύετε την αναδόμηση της τρίχας με θεραπείες από το στόμα, επί δύο ή τρεις μήνες, με αμινοξέα (αλφάλφα, μαγιά μπίρας κτλ.), λιπαρά οξέα (έλαια, σπόρους λιναριού, σιταριού, φουντουκιού, σόγιας, ρυζιού, ηλιοτρόπιου, έλαιο σολομού κ.ά.), βιταμίνες Α, Β5, Β6, C, E, H, PP και μέταλλα.


Εκτύπωση
Μεγέθυνση Γραμμάτων Σμίκρυνση Γραμμάτων Αρχικό Μέγεθος

Διαβάστε επίσης

Και θέτει στο επίκεντρο τη βιώσιμη ανάπτυξη






Σχετικά άρθρα

Εμμηνόπαυση και καλοκαίρι: Οδηγίες για τη φροντίδα του δέρματος
Από τη Δέσποινα Αρναούτογλου, Δερματολόγος-Αφροδισιολόγος, Master Αισθητικής Ιατρικής, Μέλος Επιστημονικής Επιτροπής της Ελληνικής Εταιρείας Εμμηνόπαυσης
Ακμή: Μπορούν τα προβιοτικά να τη θεραπεύσουν;
Γράφει ο Δρ Χρήστος Στάμου, Δερματολόγος - Αφροδισιολόγος
Προϊόντα για τα μαλλιά: Πόσο απαραίτητα μας είναι;
Έρευνα από το γερμανικό Σύνδεσμο Καλλυντικών & Αρωμάτων δίνει την απάντηση
ΠΣΒΑΚ: Οι e-πωλήσεις καλλυντικών μετά την πανδημία
Η ανοδική αύξηση θα συνεχιστεί