Καλωσήλθατε στο ειδησεογραφικό site του Φαρμακευτικού Κόσμου. 'Αμεση, έγκυρη και ποιοτική ενημέρωση για το φάρμακο και την υγεία.
Επίκαιρα

τελευταία νέα


Αποστολή σε φίλοΕκτύπωσηΑποθήκευση στα αγαπημένα του μέλους

Πώς τα φαρμακεία εξελίχθηκαν σε σούπερ μάρκετ



Δεκαπλασιασμός των τετραγωνικών τους μέτρων, στροφή σε εμπορικές πιάτσες, ανατροπές στο προϊοντικό μείγμα εις βάρος του φαρμάκου, καλλίγραμμες κοπέλες που προωθούν την γκάμα, συνθέτουν την σημερινή εικόνα των φαρμακείων, η οποία δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτή που ήταν πριν από μια δεκαετία. Και πως να έχει όταν η πρώτη εικόνα που συναντά κανείς σήμερα μπαίνοντας σε ένα φαρμακείο, είναι αρώματα, προϊόντα που προστατεύουν τα χείλια, σοκολάτες χωρίς ζάχαρη, μπάρες δημητριακών, βασιλικός πολτός κ.λπ., αναφέρει σε εκτενές ρεπορτάζ του το ειδησεογραφικό site www.reporter.gr

Μοναδική εξαίρεση στον νέο κανόνα,σύμφωνα με την συντάκτριά του Δέσποινα Καραγιαννοπούλου, τα φαρμακεία που βρίσκονται σε απόσταση αναπνοής από τα κέντρα υγείας, τα νοσοκομεία, τα οποία συνεχίζουν να διαθέτουν από τα ράφια τους κατά βάση φάρμακα σε ποσοστό έως και 80%. Είτε έτσι είτε αλλιώς, το βασικότερο ατού των φαρμακοποιών παραμένει η σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη αλλά και το αίσθημα ασφάλειας του τελευταίου προς αυτούς.

Παράγοντας της αγοράς μας ανέφερε ότι από τη στιγμή που το μεικτό περιθώριο κέρδους στα φάρμακα σχεδόν εξανεμίστηκε η αντίδραση των φαρμακοποιών για να σώσουν τις επιχειρήσεις τους ήταν θέμα χρόνου. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με τον ίδιο, αυξάνονται και πληθύνονται οι περιπτώσεις φαρμακείων που διαχειρίζονται από πλευράς εκτάσεως έως και 1000 τ.μ. κατάστημα, όταν τα παραδοσιακά φαρμακεία δεν ξεπερνούσαν τα 100-150 τ.μ. Ήδη όπως μας λέει διώροφα- τριώροφα φαρμακεία κατασκευάζονται στο Χαλάνδρι, στο Γέρακα, αλλά και στη Κηφισιά.

Σε αυτά τα μεγαθήρια φαρμακεία, σύμφωνα με την ίδια πηγή, τον πρώτο λόγο στα ράφια έχουν όχι τα φάρμακα, αλλά τα δερμοκαλλυντικά και τα συμπληρώματα διατροφής. Ο λόγος απλός: ότι το μεικτό περιθώριο κέρδους στα φάρμακα είναι 15%, ενώ στα δερμοκαλλυντικά ξεπερνά το 30% και στα συμπληρώματα διατροφής-βιταμίνες αγγίζει ακόμη και το 40%.

Την ίδια στιγμή και με στόχο την αύξηση των πωλήσεών τους, φαρμακοποιοί απαιτούν από τς εταιρείες που παράγουν (ή εμπορεύονται) δερμοκαλλυντικά και βιταμίνες όχι μόνο να επενδύσουν στο στήσιμο του ραφιού αλλά και να βοηθήσουν με καλλίγραμμες κοπέλες την προώθηση των προϊόντων τους, αυξάνοντας έτσι τον τζίρο του καταστήματος. Στα παραπάνω προστίθενται και οι πλουσιοπάροχες εκπτώσεις επί του τιμολογίου αγοράς. Ωστόσο, αναφέρει η ίδια πηγή, η επενδυτική αυτή αντεπίθεση των φαρμακοποιών έχει ένα μεγάλο ρίσκο και συγκεκριμένα να μην τους βγει η επένδυση, καθώς οι οικονομικές συνθήκες της χώρας δεν επιτρέπουν αγορές πολυτελείας, όπως θεωρούνται τα δερμοκαλλυντικά και τα συμπληρώματα διατροφής.
ΠροηγούμενοΕπόμενο