Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #170

4 E D I T O R I A L Για μας τους φαρμακοποιούς, όμως, δύο είναι τα πιο μεγάλα εμπόδια στη συμπεριφορά των εφήβων που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, για να τους παρέχουμε συμβουλή αλλά και προϊόντα, απαραίτητα για να ξεπεράσουν την οποιαδήποτε δυσχέρεια που σχετίζεται με την υγεία τους: η ανασφάλεια και η καχυποψία τους απέναντι στους ενήλικες. Είναι απαραίτητο, λοιπόν, να αναπτύξουμε τις τεχνικές της δικής μας συμπεριφοράς, αυτές που είναι αναγκαίες για να ξεπερά- σουμε τα ψυχολογικά «φράγματα» που μπορεί να ορθώσει ένας έφηβος στη μεταξύ μας επικοινωνία. Φτάνει, όμως, μόνο η γνώση της ψυχολογίας των εφήβων για να τους φέρουμε στα φαρμακεία μας; Σαφέστατα όχι. «Πώς να κρυφτείς από τα παιδιά, έτσι κι αλλιώς τα ξέρουν όλα», όπως υπερτονίζει και ο Σαββόπουλος… Και εμείς για να αποδείξουμε στον έφηβο ότι γνωρίζουμε καλά για τι πράγμα μιλάμε, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη του, πρέπει πραγματικά να κατέχουμε σε βάθος τις ιδιαίτερες ανάγκες της υγείας του, όπως ζητήματα που σχετίζονται με την ακμή και άλλα δερματικά νοσήματα, την καλλυντική φροντίδα, τη διατροφή, τον αναπτυσσόμενο σκελετό του σε σχέση με την άσκηση και τις αθλητικές δραστηριότητες, τη διακοπή του καπνίσματος, τα διαγνωστικά τεστ κατ’ οίκον, την αντισύλληψη κ.ά. Αλλά και πάλι, ούτε η κατάκτηση μιας γλώσσας επικοινωνίας, ούτε η εμβάθυνση στις ιδιαίτερες ανάγκες υγείας τους, αρκεί για να κερδίσουμε μια μεγάλη αγοραστική κατηγορία, όπως οι έφηβοι, αν δεν ενημερωνόμαστε συνεχώς για τις σύγχρονες καταναλωτικές τους συνήθειες. Ο μόνος τρόπος για να συμβεί αυτό –με δεδομένη την επιρροή που τους ασκούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το διαδίκτυο γενικότερα αλλά και το βομβαρδισμό πληροφόρησης που υφίστανται– είναι να συντονιστούμε με το βηματισμό της τεχνολογικής εξέλιξης και να αναζητήσουμε νέους τρόπους για να επικοινωνήσουμε μαζί τους, μέσα από καινοτόμες πρακτικές. Σε αυτό το τεύχος του περιοδικού μας, προσπαθήσαμε να σας κατατοπίσουμε για όλα αυτά. Κι αν «Κάθε γενιά επαναστατεί ενάντια στους πατεράδες της και συμφιλιώνεται με τους παππούδες της», όπως είχε δηλώσει ο Αμερικανός συγγραφέας, Lewis Mumford, σε τελική ανάλυση να σας πείσουμε να γίνετε οι «παππούδες» των εφήβων που επισκέπτονται το φαρμακείο σας. Τι «παππούδες», όμως; Με όλες τις φαρμακοθεραπευτικές, ψυχολογικές και διαδικτυακές γνώσεις που αφορούν τα «εγγόνια» σας. Σας φαίνεται βαρύ; Σκεφτείτε την απάντησή σας. Αν πείτε ναι, έχετε μόλις χάσει την πελατεία του αύριο. «Δεν είμαι αρκετά νέος για να ξέρω τα πάντα», είχε πει ο Oscar Wilde, όταν είχε ερωτηθεί για κάτι που δεν γνώριζε. Όμως η υπερεκτίμηση του εαυτού, που επισημαίνει με το γνωστό σκωπτικό του ύφος ο μέγας Ιρλανδός διανοητής, είναι ένα μόνο από τα χαρακτηριστικά των εφήβων, που καθιστά τη συνεννόηση μαζί τους δύσκολη υπόθεση. Στην άλλη άκρη, όσον αφορά τη διάθεσή τους, μπορεί να βρεθεί η αβεβαιότητα και η ανασφάλεια, ενώ στη μακριά αλυσίδα των μεταπτώσεων του θυμικού τους έχουν θέση η απάθεια και η νευρικότητα, η εναντίωση και η προσήνεια, η αδιαφορία και η παρορμητική συμπεριφορά. Τάκης Χονδρογιάννης

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=