Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #164
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΤΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΤΟΥ ΣΥΓΧΡΟΝΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ € 20 δικασίες, τα προϊόντα μπορεί να αντέχουν λιγότερο σε σχέση με τα βιομηχανικά φάρμακα. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να είναι άψογα για το διάστημα της αγωγής σας, εφόσον τηρηθεί κάθε κανόνας φύλαξης, χρήσης και απο- θήκευσης. Από το φάκελό σας βλέπω ότι η κρέμα σας έχει ημερομηνία χρήσης μέχρι πριν από 1 μήνα. Οπότε έχει περάσει το διάστημα, για το οποίο έπρεπε να τη χρησιμοποιείτε. Ασθενής: Μάλιστα, έχει λήξει δηλαδή. Ξέρετε με έπιασε ξανά φαγούρα και σκέφτηκα να τη βάλω. Φαρμακοποιός: Λογικό. Σας συστήνω να την απορρίψετε. Μπορούμε να την παρασκευάσουμε εκ νέου για εσάς. Θα σας εξυπηρετούσε αυτό; Σε αυτό το παράδειγμα, η ασθενής με το παράπονό της έδωσε την ευκαιρία στο φαρμακοποιό να επικοινωνήσει ότι έχουμε δίκαιο και να του το δείξει. Ακόμα όμως και αν είχε η ασθενής δίκαιο, θα του έδινε μία ευκαιρία να το διορθώσει και να επανορθώσει, καθώς και να δημιουργή- σει τις προϋποθέσεις να μην ξανασυμβεί. Κλείνοντας, μένει να επισημανθεί ότι το follow up για το αποτέλεσμα είναι μια ευκαιρία να επικοινωνηθεί το ενδιαφέρον μας για την πορεία της υγείας του ασθενή και της δουλειάς μας. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΩ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΥΓΕΙΑΣ Πολύ συχνά θα απαιτηθεί να επικοινωνήσουμε με κά- ποιον επαγγελματία υγείας, ώστε να συμβάλλουμε στη βελτιστοποίηση της φαρμακοθεραπευτικής αγωγής ενός ασθενή. Η γενική δομή αυτής της επικοινωνίας πρέπει να είναι ως εξής: ● « Προετοιμασία: Τι θέλω να πετύχω με αυτήν την επι- κοινωνία; Ποιος είναι ο στόχος μου; ● « Επιλογή μέσου επικοινωνίας: τηλεφώνημα στο ιατρείο ή στο νοσοκομείο, mail ή άλλο γραπτό ντοκουμέντο. Περιστατικό: « Επικοινωνία: «Ο δρ Καλογήρου, δερματολόγος;» « Συστήνομαι: «Καλησπέρα σας, λέγομαι Δημήτρης Φαρ- μακίδης, είμαι φαρμακοποιός.» « Αναφέρω το λόγο του τηλεφωνήματος: «Σας καλώ για τον ασθενή σας κ. Φαγουρόπουλο που είδατε στις 19/4/2017 με διάγνωση «κνίδωση», έχετε 1 λεπτό; Το γαληνικό που συστήσατε έχει Parabens για συντηρητικό, όμως ο κ. Φαγουρόπουλος έχει ευαισθησία σε αυτό». « Προτείνω λύση: «Θα συμφωνούσατε να το παρασκευά- σουμε χωρίς συντηρητικά, σε μικρότερη ποσότητα και να επισημάνουμε την ημερομηνία λήξης εκ νέου;» « Κλείνω θετικά την επικοινωνία: «Για κάθε διευκρί- νιση μπορείτε να καλέσετε στο φαρμακείο μας και να με ζητήσετε!»
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=