Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #162

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΑΡΘΡΟ € 50 Επικοινωνία και ενσυναίσθηση στην εργασία Η επικοινωνία είναι μία από τις βασικότερες ζωτικές ικα- νότητες του ανθρώπινου είδους και παράλληλα μία από τις πιο υποτιμημένες. Στις εργασιακές δραστηριότητες που έχουν άμεση επαφή με το κοινό, και ειδικότερα στο φαρμακείο, απαιτείται επαγγελματισμός που βασίζεται στην επικοινωνία. Στο παρελθόν ίσως να αρκούσαν οι ικανότητες και η εμπειρία, στις μέρες μας όμως γνωρίζουμε ότι οι κοινωνικές δια- προσωπικές δεξιότητες επιτρέπουν τη μεγιστοποίηση των αποτελεσμάτων στους παραλήπτες (πολίτες, πελάτες, ασθενείς) με αμφίδρομη ικανοποίηση. Δεν είναι τυχαίο ότι σε χώρες του εξωτερικού, πολλές φαρμακευτικές σχολές έχουν εντάξει στα προγράμματα σπουδών μαθήματα που διδάσκουν την επικοινωνία και τη διαχείριση ανθρώπινων σχέσεων ως μεγάλης σημασίας προσόν για τον επαγγελματικό βίο. Πλέον δηλαδή θεωρεί- ται απαραίτητη η απόκτηση επικοινωνιακών δεξιοτήτων για την εκπαίδευση ενός επαγγελματία υγείας. Στην καθημερινή επαγγελματική πρακτική, η πιο βασική παράμετρος για την αποτελεσματική επικοινωνία είναι η ενσυναίσθηση (empathy). Ενσυναίσθηση είναι η συναισθηματική ταύτιση με ένα άλλο άτομο, η αναγνώριση και η κατανόηση του συναισθήματος, των σκέψεων ή της κατάστασης κά- ποιου άλλου. του Χρήστου Χαλίτσιου «Οι άνθρωποι ξεχνούν αυτό που είπες και αυτό που έκανες, αλλά δεν ξεχνούν ποτέ αυτό που τους έκανες να νιώσουν» Maya Angelou, Αμερικανίδα πεζογράφος

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=