Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #162

Οι διαδικασίες Για να πραγματοποιηθούν όλα τα παραπάνω, σίγουρα θα χρειαστεί μια μικρή προσπάθεια από μέρους μας. Έτσι και αλλιώς από τη στιγμή που μπαίνουμε στη διαδικασία να μάθουμε το ηλεκτρονικό σύστημα που συνοδεύει την παροχή αυτών των υλικών, έχουμε ξεκινήσει από κάπου. Αν μάλιστα το σύστημα με τις ηλεκτρονικές γνωματεύ- σεις αυτοματοποιηθεί στα πρότυπα της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης και αναγνωρίζει τους απαιτούμενους κωδικούς των προϊόντων (όπως γίνεται π.χ. στα κουπόνια των φαρμάκων), τότε η εκτέλεση της ηλεκτρονικής γνωμάτευσης θα είναι θέμα λίγων στιγμών για να τα- κτοποιηθεί. Τα προϊόντα Προκειμένου να αξιοποιήσουμε πλήρως την ευκαιρία που μας παρουσιάζεται, θα πρέπει να μάθουμε ό,τι μπορούμε για τα προϊόντα που θα κληθούμε να χορηγήσουμε. Προϊόντα, όπως συσκευές οξυγόνου, αναλώσιμα κατ΄ οίκον ασθενών, σκευάσματα ειδικής διατροφής, απευθύνονται σε ανθρώπους που προφανώς χρειάζονται και υποστήριξη για τη χρήση τους. Δεν αρκεί να περάσουμε μια γνωμάτευση και να τους δώσουμε 10 υλικά, αν δεν μπορούμε την ίδια στιγμή να παρέχουμε και την απαραίτητη συμβουλή που τα συνοδεύει. Όπως και στα φάρμακα που χορηγούμε, είναι απαραίτητο να ενημερώνουμε αναλυτικά τον ασθενή για το πώς θα τα χρησιμοποιήσει, τι θα πρέπει να προσέξει και ό,τι άλλο χρειάζεται για την πλήρη εφαρμογή τους. Είναι κατα- νοητό πως είναι πολλά νέα προϊόντα, εκ των οποίων πολλά είχαμε καιρό να χορηγήσουμε, αλλά η συμβουλή αυτή είναι που θα κάνει τη σημαντική διαφοροποίηση στην επιλογή του φαρμακείου μας από τους ασθενείς. Ο οικονομικός παράγοντας Ο δεύτερος παράγοντας που θα χρειαστεί να προσέξουμε είναι το οικονομικό μέρος της χορήγησής τους. Προσοχή! Τα υλικά αυτά δεν είναι φάρμακα που οι κανόνες είναι σε όλα τα στάδια της διανομής πλήρως καθορισμένοι. Θα πρέπει να δούμε με προσοχή τα ποσά που απο- ζημιώνει ο ΕΟΠΥΥ και να διαπραγματευτούμε σκληρά με τους προμηθευτές τυχόν κόστη προμήθειας, χρό- νους εξόφλησης κλπ. Σε καμία περίπτωση δεν θα πρέπει να ακολουθήσουμε απρόσεκτα οποιαδήποτε εταιρική πολιτική προμηθευ- τών, αλλά θα πρέπει με προσοχή να κοστολογούμε πόσο αγοράζουμε, με ποια κερδοφορία δουλεύουμε, πόσα χρήματα θα μείνουν σε εμάς και πόσα θα πάνε στους προμηθευτές. Ο ρόλος μας στη φροντίδα θα πρέπει να είναι σημαντικός και στην πράξη αλλά και στις απολαβές που έχουμε από αυτόν και δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να δεχτούμε όρους που θα μειώσουν τις δικές μας απολαβές. Επίσης θα πρέπει να είμαστε προσεκτικοί και στους χρόνους που αναμένουμε τις πληρωμές και να γνωρίζουμε ανά πάσα στιγμή τι κεφάλαιο κίνησης έχουμε εμπλέξει και τι ροές εισπράξεων και πληρωμών περιμένουμε. Η ενημέρωση του κοινού μας Τέλος, πολύ σημαντική θα είναι και η ενημέρωση των ασθενών μας για το πως το φαρμακείο μας χορηγεί τα προϊόντα αυτά. Καθώς για χρόνια όλα τα παραπάνω διακινούνταν σε πολλές περιπτώσεις απευθείας στους ασθενείς ή με πολύ μικρή εμπλοκή μας σε θέματα κατάθεσης παραπεμπτικών, είναι ύλη που είχε χαθεί από το φαρμακείο. Η σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε με τους ασθενείς μας από το φάρμακο είναι αυτή που θα τους οδηγήσει να προμηθευτούν τέτοια υλικά από εμάς. Χρειάζεται μόνο να τους «ανοίξουμε την κουβέντα για αυτό»! Αρκεί –όπως προαναφέραμε– να είμαστε σίγουροι και για τα προϊόντα, και για την κερδοφορία και για τις υπηρεσίες και την αξία που θα τους παρέχουμε. Ο Γιώργος Κουτέπας είναι φαρμακοποιός, πτυχιούχος Επιχειρησιακής Έρευνας & Μάρκετινγκ ΑΣΟΕΕ, koutepasg@yahoo.gr ΘΥΩΝΗ - Εκπαίδευση και Ανάπτυξη Επιχειρησιακών Διαδικασιών και Υπηρεσιών, www.thyone.gr 37 Καθώς για χρόνια τα ιατροτεχνολογικά προϊόντα διακινούνταν σε πολλές περιπτώσεις απευθείας στους ασθενείς ή με πολύ μικρή εμπλοκή μας σε θέματα κατάθεσης παραπεμπτικών, είναι ύλη που είχε χαθεί από το φαρμακείο.

RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=