Φαρμακευτικός Κόσμος, Τεύχος #161
68 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ / ΝΕΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΣΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ € Με ποια προϊόντα και σε ποιες ποσότητες; Βάζοντας όλα τα παραπάνω στο χαρτί Μια πρώτη απλή σκέψη είναι η παρακάτω: όταν ξεκινάμε την ανάπτυξη μιας νέας κατηγορίας προϊόντων, ΔΕΝ πάμε να κάνουμε όγκο αγορών με σκοπό την έκπτωση από την πρώτη παραγγελία! Είναι κατανοητό πως θα πασχίσουμε να έχουμε «φιλικές» τιμές, αλλά αυτό δεν μπορεί να γίνει με το να γεμίσουμε ασφυκτικά τα ράφια μας. Ναι, ο συνεργάτης της εταιρείας μάς υπόσχεται με σιγουριά πως σε ένα μήνα θα χρειαστούμε επαναληπτική παραγγελία. Ναι, η έκπτωση που μας παρέχει ένας μεγάλος όγκος αγορών θα μας οδηγήσει να δουλέψουμε με 252% ποσοστό κέρδους. Ναι, με μια ικανοποιητική συλλογή όλων των προϊόντων θα αντιμετωπίσουμε και την παραμικρή υποδιαίρεση της ανάγκης της νέας δραστηριότητας του φαρμακείου μας για να μη χάσουμε κανένα πελάτη, αλλά… ΟΧΙ. Θα κάνουμε τις πρώτες παραγγελίες με ορθολογισμό, σύνεση, προγραμματισμό και αν θέλουμε αργότερα, θα χτίσου- με επιπλέον κερδοφορία πάνω σε πραγματικά και όχι υποθετικά δεδομένα πωλήσεων. Ας υποθέσουμε λοιπόν πως βρήκαμε τον τομέα στον οποίο, λόγω των γνώσεων, της εμπειρίας και της ενασχόλησής μας, μπορούμε να δώσουμε μια ολοκληρωμένη εξυπηρέτηση στο κοινό μας. Πώς θα αξιολογήσουμε την οικονομική πλέον διάσταση του εγχειρήματος; Πώς θα αποφασίσουμε με ποια προϊόντα, σε ποιες τιμές και με ποια αποθέματα θα έχουμε παρουσία στην κατηγορία αυτή; Πολύ περισσότερο αν δεν έχουμε ρευστά διαθέσιμα, πού θα βρούμε το κεφάλαιο κίνησης που θα απαιτηθεί; Αναμφίβολα οι απαντήσεις αυτές ξεπερνούν κατά πολύ την ανάλυση που μπορεί να γίνει σε ένα μεμονωμένο άρθρο. Υπάρχει όμως ένας βασικός κορμός, απαραίτητος για να υπάρξει στοιχειώδης προγραμματισμός, ιδίως όταν μιλάμε για καινούρια προϊόντα, τα οποία εξ ορισμού είναι πολύ δυσκολότερα στην αξιολόγησή τους, δεν έχουν ιστορικό πωλήσεων ή συγκροτημένο πελατολόγιο και η ανάπτυξή τους μπορεί να καθυστερήσει. Στην περίπτωση της κατηγορίας των νέων προϊόντων στο φαρμακείο, οι λέξεις κλειδιά που θα πρέπει να κρατήσουμε είναι: ● το απόθεμα των προϊόντων που θα έχουμε στο φαρμακείο μας ● οι ετήσιες πωλήσεις που περιμένουμε ● η κερδοφορία με την οποία σχεδιάζουμε να δουλέψουμε. Η παρουσία μας στη νέα κατηγορία θα πρέπει να γίνει με προϊόντα που θα προμηθευτούμε σε μικρό ή μεγαλύτερο απόθεμα. Απόθεμα μπορεί να συγκροτηθεί ακόμα και με λίγα κομμάτια που θα πάρουμε από την αποθήκη ή σε πιο εξειδικευμένες περιπτώσεις από τον αντίστοιχο προμηθευτή τους. Ό,τι και να επιλέξουμε όμως, ένα μικρό ή μεγαλύτερο ποσό θα πρέπει να τοποθε- τηθεί ως απόθεμα άμεσης εξυπηρέτησης των αναγκών σε αυτήν την κατηγορία. Αν έχουμε διαθέσιμα χρήματα για αυτήν την «επένδυση» (και αφού ελέγξουμε προσεκτικά ότι δεν θα μας χρειαστούν άμεσα στο μέλλον!), θα πρέπει να αποφασίσουμε αν θέλουμε να τα τοποθετήσουμε στο ράφι μας σε προϊόντα. Την απόδοσή τους θα την αξιολογήσουμε αμέσως παρακάτω. Αν δεν έχουμε διαθέσιμα χρήματα, οι επιλογές περιορίζονται και θα πρέπει να δούμε μήπως βρούμε τα κεφάλαια που μας χρειάζονται, ρευστοποιώντας άλλα μας αποθέματα που δεν αποδίδουν άμεσα. Άρα και στην περίπτωση αυτή απαιτείται να γίνει μια σύγκριση της απόδοσης.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy MjA0NzY=